Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pitääkö E39 moottorinohjaus nollata ilmamassamittarin vaihdon jälkeen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tipe
    Bimmer Rookie
    • Jan 2005
    • 112
    • Turku

    Pitääkö E39 moottorinohjaus nollata ilmamassamittarin vaihdon jälkeen?

    Ostin vm 2000 528iA:han uuden (tarvike) ilmamassamittarin. Laitoin sen paikalle, jonka jälkeen autosta tuli täysin ajokelvoton. Kierrokset humppaavat jossain 300-800 välillä ja auto ei reagoi kaasuun oikeastaan mitenkään. Kierroksia ei saa nostettua yli tuhannen. Tilanne ei tuntunut paranevan ainakaan parin minuutin käytöllä. Vanhalla mittarilla käynti oli taas kuten ennenkin.

    Kysymys siis kuuluu, pitääkö E39 moottorinohjauksen oppimat arvot nollata ilmamassamittarin vaihdon jälkeen? Vai tulikohan tässä taas todistettua, että köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa...
  • jarkkil
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 264

    #2
    Originally posted by Tipe View Post
    Ostin vm 2000 528iA:han uuden (tarvike) ilmamassamittarin. Laitoin sen paikalle, jonka jälkeen autosta tuli täysin ajokelvoton. Kierrokset humppaavat jossain 300-800 välillä ja auto ei reagoi kaasuun oikeastaan mitenkään. Kierroksia ei saa nostettua yli tuhannen. Tilanne ei tuntunut paranevan ainakaan parin minuutin käytöllä. Vanhalla mittarilla käynti oli taas kuten ennenkin.

    Kysymys siis kuuluu, pitääkö E39 moottorinohjauksen oppimat arvot nollata ilmamassamittarin vaihdon jälkeen? Vai tulikohan tässä taas todistettua, että köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa...
    Minulla ainakin tarvike pulikka ei toiminut ollenkaan (Ad-varaosa) vaan jouduin tilaamaan alkuperäisen ja palauttamaan tarvikkeen. Alkuperäinen laitettiin paikalleen mutta tarvitsi ekana vikakoodien purun toimiakseen kunnolla.

    Lukase vielä aloittamani threadi aiheesta..

    Comment

    • Tipe
      Bimmer Rookie
      • Jan 2005
      • 112
      • Turku

      #3
      Ainakaan tämän tarvikeversion kanssa vikakoodien nollaus ei muuttanut toimintaa mitenkään. Kylmällä koneella testatessa tyhjäkäynti ei hyppinyt edestakaisin, mutta kierrokset junnasivat hiukan reilu kolmessasadassa kunnes kone aina sammui noin kymmenen sekuntia rouskutettuaan.

      Edellisestä lämpimällä koneella tehdystä kokeilusta oli muistona vikakoodit Cylinder misfire detected on cylinder 4, 5 ja 6. Ei MAFiin viittaavia vikakoodeja. Kylmällä koneella testi ei tuottanut mitään virheitä. Kaippa tuo mittari sitten antaa jotain lukemaa ulos, mutta se on niin metsässä että kone käy aivan miten sattuu.

      Ei muutakuin osa takaisin toivoen, että ebay-myyjä antaa rahat takaisin kuten lupasi.

      Comment

      • jarkko67
        Bimmer Rookie
        • Nov 2004
        • 43
        • Vantaa

        #4
        Originally posted by Tipe View Post
        Ainakaan tämän tarvikeversion kanssa vikakoodien nollaus ei muuttanut toimintaa mitenkään. Kylmällä koneella testatessa tyhjäkäynti ei hyppinyt edestakaisin, mutta kierrokset junnasivat hiukan reilu kolmessasadassa kunnes kone aina sammui noin kymmenen sekuntia rouskutettuaan.

        Edellisestä lämpimällä koneella tehdystä kokeilusta oli muistona vikakoodit Cylinder misfire detected on cylinder 4, 5 ja 6. Ei MAFiin viittaavia vikakoodeja. Kylmällä koneella testi ei tuottanut mitään virheitä. Kaippa tuo mittari sitten antaa jotain lukemaa ulos, mutta se on niin metsässä että kone käy aivan miten sattuu.

        Ei muutakuin osa takaisin toivoen, että ebay-myyjä antaa rahat takaisin kuten lupasi.
        Ei kannata MAFfien osalta hankkia tarvikeosia. Toimimattomana tai ilmamäärän muutoksiin hitaasti/väärin regoivana tarvikeosa aiheuttaa ECUn sekoilua viallista alkuperäisosaakin enemmän.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎