Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Keula läjässä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kparta
    Bimmer Rookie
    • Sep 2007
    • 33

    E39 Keula läjässä.

    Moi,

    Eli mulla on E39 1998 bemu ja aamulla tuli sitten losautettua yhden auton perään ajatuksissa, prkl. Onneks on kasko joka korvaa mutta bonukset lähti helvataan eli kalliiiks tulee huh.

    Kävin tänään näyttämässä liikkeessä autoa. Etupuskuri säilyi silleen ehjänä ettei halkeillut mutta lähti maalia jonka varmaan vois kuulemma maalata. Nokkapelti lähti heti tilaukseen ja toinen etuvalo kokonaisuudessaan kun oli haljennut kiinnityksistä asti, katsovat sitten myöhemmin mitä tarvitsee tilata mahdollisesti lisää vaurioiden paljastuttua.

    Naarmuja on myös toisessa etuvalossa,muttei ole haljennut mistään, olenko oikeutettu vaatimaan uuden? Sanoivat ainakin ettei tilaa kun toisen. Autossa on hyvä alkuperäinen tumma väri. Näyttääkö uusi maalattu nokkapelti helposti silmään? Onko vanhan puskurin maalaus järkevämpi vaihtoehto kuin uuden puskurin hommaaminen? Olen nähnyt jotain autoja joissa on hommattu uus puskuri ja sitten se on ihan eri värinen maaluksen jälkeen kuin muu auto.

    En ole oikeen auto miehiä niin en näistä asioista niin tiedä, kuuluuko sen jäähdyttimen tuulettimen pyöriä kun auto on lämminnyt? Se meinaan sai kans hittiä ja ei ainekaan nyt pyörinyt kun korjaamon pihassa kattelin vaikka auto oli jo kunnolla lämmin.

    Edit: Niin väri tarkennettuna Arktissilber-Metallic
    Last edited by Leka; 24-09-2007, 18:10. Reason: Otsikko.
  • Vehkis
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 1441
    • Turku

    #2
    Originally posted by Kparta View Post
    Moi,


    En ole oikeen auto miehiä niin en näistä asioista niin tiedä, kuuluuko sen jäähdyttimen tuulettimen pyöriä kun auto on lämminnyt? Se meinaan sai kans hittiä ja ei ainekaan nyt pyörinyt kun korjaamon pihassa kattelin vaikka auto oli jo kunnolla lämmin.
    Siis tarkoitat varmaan sitä sähköflektiä?
    Se on ilmastoinnin flekti.
    Ei sen kuulu pyöriä muuta kuin ilmastointi päällä,paitsi siinä tapauksessa se pyörii ilmastointi pois kytkettynä jos kone on todella lämmin.
    Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
    ex E39 535iA -97
    sekä x määrä riisikippoja


    Kesäautona toimii vw kupla -65

    Comment

    • Kparta
      Bimmer Rookie
      • Sep 2007
      • 33

      #3
      Originally posted by Vehkis View Post
      Siis tarkoitat varmaan sitä sähköflektiä?
      Se on ilmastoinnin flekti.
      Ei sen kuulu pyöriä muuta kuin ilmastointi päällä,paitsi siinä tapauksessa se pyörii ilmastointi pois kytkettynä jos kone on todella lämmin.
      Siis se flekti mikä näkyy niistä keulan ritilöistä kun katsoo suoraan sisään, ilmastoinnin flekti? Eli siis kun painan sisältä ilmastoinnista sen AUTO napin pohjaan(tulee AUTO teksti) niin sen pitäs lähteä pyörimään?

      Niin ja lukeeko nuo tuolla korjaamoilla ne vikakoodit aina suoraan tommosissa kolari tilanteissa,tulis ainakin samalla kaikki muutin viat selville kertaheitolla, vai pitääkö kysellä erikseen? Liike on Pohjolan suosittelema merkki korjaamo missä kävin.

      Comment

      • superb
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 2827

        #4
        Ei kun pitää painaa lumihiutale-nappia, toisinsanoen ilmastointi päälle.

        Comment

        • Kparta
          Bimmer Rookie
          • Sep 2007
          • 33

          #5
          Originally posted by superb View Post
          Ei kun pitää painaa lumihiutale-nappia, toisinsanoen ilmastointi päälle.
          ok, pitäs varmaan hommata se englannin/suomen kielinen ohjekirja kun ei tosta saksalaisesta mitää selkoa ota ja eka bmw tosiaan kyseessä.

          Kiitoksia paljon jo näistä vastauksista mutta lisää kaivattas vielä vastauksia/kokemuksi/neuvoja ylläoleviin kyssäreihin. El lukeeko viivakoodit samalla kun purkavat tuon keulan? Miten sen herkästi voi vaatia uutta etuvaloa naarmuisen tilalle, tai enkö ole okeutettu ainakin sen pelkän muovisen läpinäkyvän osan saamaan sillä kiinnitykset tuntuivat olevan ehjät. Voiko kori ola mahdollisesti vääntynyt ja kuinka sen selvittää?

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by Kparta View Post
            .... Voiko kori ola mahdollisesti vääntynyt ja kuinka sen selvittää?
            Vauriokuvauksestasi päätellen ei ole kyllä pienintälään pelkoa siitä että itse korikehikko olisi vaurioitunut(siis jos kiesi kuitenkin on yleensä vielä käyntikunnossa ja bagit ehjät).
            Toki tämäkin vielä varmistuu samalla kun keula tarkistetaan robotissa.

            Comment

            • jamoc8
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2005
              • 277
              • Oulu

              #7
              [QUOTE=Kparta;1043523]Moi,

              Eli mulla on E39 1998 bemu ja aamulla tuli sitten losautettua yhden auton perään ajatuksissa, prkl.

              Näyttääkö uusi maalattu nokkapelti helposti silmään? Onko vanhan puskurin maalaus järkevämpi vaihtoehto kuin uuden puskurin hommaaminen? Olen nähnyt jotain autoja joissa on hommattu uus puskuri ja sitten se on ihan eri värinen maaluksen jälkeen kuin muu auto.



              Elä hemmetissä hyväksy työtä, jos se ei ole samanvärinen. Sehän on ihmisen tyhmyyttä kun hyväksytään eri sävyt. Maalari yrittää päästä helpolla ja sanoo, että ei tästä tämän parempaa saa..
              Last edited by jamoc8; 25-09-2007, 07:29. Reason: fault
              ---- Bee äm dapl juu ----

              Comment

              • Lanttu
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 1643

                #8
                Metalliväriä ei vain oikein saa ikinä samanväriseksi kuin tehtaan upotusmaalauksessa.

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7432
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by Lanttu View Post
                  Metalliväriä ei vain oikein saa ikinä samanväriseksi kuin tehtaan upotusmaalauksessa.
                  Maalataanko metallaväri tehtaalla upottamalla? Edelliseen autoon saivat ainakin erittäin samanvärisen metallivärin maalattua.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • Kentsu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 1397
                    • Tuusula

                    #10
                    Mitäpä tuosta sinänsä miettimään jos menee vakuutuksen piikkiin. Sulla on oikeus vaatia siitä autosta yhtä hyvä kuin ennen kolaria. Vaikka kylhän siinä varmaan vähän korvat luimussa ollaankin kun oli oma moka.
                    Vinkkinä voin sanoa että vie auto parhaan tuntemasi ammattilaisen käsiin heti alkuun, se nimittäin v_tuttaa juosta korjauksen jälkeen vaatimassa joka helv_tin nippeliä oikein paikoilleen ja oikeaa sävyä maaliin. Vaikka mahdollisesti joutuu hyppimään vähän joka tapauksessa...
                    Itse erehdyin kerran suostumaan vakuutusyhtiön ehdotukseen "paikallisesta kyläsepästä" ja siinäpä sitten lopulta muunmuassa ostin itse uutta osaa, vein laskun sepälle ja asensin itse oikein.
                    Ex: 523iA '97, 520iA '89
                    /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎