Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ZF S5-31 laatikon kytkinakselin laakerin vaihtaminen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samppasika
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 769
    • Kempele

    E39 ZF S5-31 laatikon kytkinakselin laakerin vaihtaminen?

    Nyt kun kytkimen ja vauhtipyörän vaihto lähestyy, alkoi mietityttämään myös vaihdelaatikon kytkinakselin laakerin vaihto. Jossain topicissa joku aikaanaan meinasi, että tuo kolkatus, jota tuolta kuuluu tyhjäkäynnillä, voisi kuulua myös kytkinakselin laakerista, eikä vauhtipyörästä?
    Millainen homma tuo on tehdä? Missä asennossa loota kannattaa avata, että akselit jää nätisti paikoilleen (pystyssä takaosa alhaalla?)
    Entäs tuo laakeri sitten? Onko ihan normaali 35x80x20 kuulalaakeri, eli voiko hakea ihan laakeriliikkeestä, vaiko "marmoritiskiltä"?



    -S
    Last edited by Samppasika; 10-06-2010, 20:49.
    Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
    E61 530d M-sport -08
    E39 528i Touring -97

    Yhteydenotot: [email protected] !!

    Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.
  • |parsakaali|
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 997

    #2
    Varmaan marmoritiskiltä saat ainakin oikean laakerin, itse ainakin purkaisin niin että peräosa lattiaan päin että on pystyssä. Jos jotain tippuu niin ei se ainakaan kovin kauas mene

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #3
      Askin laakerit ovat yleensä erikoisvälyksellä ja niitä ei välttämättä saa ihan joka paikasta, joten marmoritiskiltä saa ainakin oikeanlaisen laakerin. Samalla tietty kannattaa vaihtaa stefat myös askin takapäähän.

      Muistelisin että mulla on muutama sata sivua suht virallistakin korjausaapista tuohon askiin, laita privaa jos on tarvetta niin katsellaan
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • Samppasika
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 769
        • Kempele

        #4
        Askin kaikki stefat on vaihdettu vajaa pari vuotta sitten edellisessä vituilleen menneessä kytkinremontissa, josta silloin runoilin tuonne: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=51441
        Kohta pääsee viimein katsomaan mitä sinne on laitettu paikoilleen... Epäilen että vanha asetelma, kun ei ollut kytkin sen parempi vaihdon jälkeen ja vielä luistaakin... Mikäli osissa on BMW leimat eikä Sachs, niin voipi olla että tulee käytyä sen silloisen asentajan puheilla vielä kerran..

        Originally posted by Leka View Post
        Askin laakerit ovat yleensä erikoisvälyksellä ja niitä ei välttämättä saa ihan joka paikasta, joten marmoritiskiltä saa ainakin oikeanlaisen laakerin. Samalla tietty kannattaa vaihtaa stefat myös askin takapäähän.

        Muistelisin että mulla on muutama sata sivua suht virallistakin korjausaapista tuohon askiin, laita privaa jos on tarvetta niin katsellaan
        Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
        E61 530d M-sport -08
        E39 528i Touring -97

        Yhteydenotot: [email protected] !!

        Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎