Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 tehojen katoaminen lämpimänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 10+
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 2084
    • Nivala

    E39 M5 tehojen katoaminen lämpimänä

    Eli moottori kun on lämmin, öljyt 70-90 astetta niin tehoja puuttuu sellanen +50 hepoa näin persdynolla. Kun moottori on kylmä, öljyt alle 70 astetta niin luistonesto vilkkuu koko kakkos vaihteen rajoittimeen asti. Ilmamassamittarit on vaihdettu ihan vasta, eli ne voi pois sulkea. Ja ne tehot uupuu juuri alakierroksilla. Kertokaapas ne jotka on vanoksen joutunu laittamaan että oliko juuri tuonlaista vikaa? Vaikka siihen en kyllä usko kun se ei ihan sikana vielä äännä. Vikakoodit pitää lukea alkuviikosta jos sieltä löytys jotain. Jokin lämpöanturi vois herjata jotenki moottorinohjausta?? Vai voiko se vanos muuttaa ajotukset perseelleen kun öljyt on notkeat?
    E39 M5 -00

    Ex E60 530Da M-Sport -04
    Ex E39 M5 -00
    Ex E39 M5 -00 Individual
    Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
    Ex E36 3.0 M3 -93
    Ex E36 2.5 Cabrio -94
    Ex E36 3.2 M3 -97
    Ex E36 2.5 Coupe -93
  • mauritius bleu
    Bimmer Rookie
    • May 2004
    • 75
    • Rajalla

    #2
    käske tehjä se vanostesti samala kun merkkiliikkeessä käyt niin sillä se selviää kiikastaako sieltä, oli iha jännä testi seurata ja kuunnella vierestä
    mutta eikös näissä ole tuota laiskistumis symptoomaa just kuumalla kesä kelillä, mut en kyllä itellä enää oo huomanu tuota näin viileillä keleillä.
    BMW M5 -00

    Comment

    • 10+
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 2084
      • Nivala

      #3
      Originally posted by mauritius bleu View Post
      käske tehjä se vanostesti samala kun merkkiliikkeessä käyt niin sillä se selviää kiikastaako sieltä, oli iha jännä testi seurata ja kuunnella vierestä
      mutta eikös näissä ole tuota laiskistumis symptoomaa just kuumalla kesä kelillä, mut en kyllä itellä enää oo huomanu tuota näin viileillä keleillä.
      Se vanos testi pitää teettää. Tuo tehojen hukka on tosi iso nyt ku sen huomaa. Pitäs paria muutakin M5 päästä testaan niin osais verrata.
      E39 M5 -00

      Ex E60 530Da M-Sport -04
      Ex E39 M5 -00
      Ex E39 M5 -00 Individual
      Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
      Ex E36 3.0 M3 -93
      Ex E36 2.5 Cabrio -94
      Ex E36 3.2 M3 -97
      Ex E36 2.5 Coupe -93

      Comment

      • mauritius bleu
        Bimmer Rookie
        • May 2004
        • 75
        • Rajalla

        #4
        laitoiksie nuo ilmamassamittarit ihan vasta aikoihin uuet? ja alkoko tuo sen jälkeen tuo ongelma? mulla sillon kyllä huomas aivan totaalisen tehoeron kesäkelillä kuumala koneella kun oli nuo massamittarit sellaset varaosaliikkeen numeroiden kääänökset ja väännökset ja summa summarumit jotka oli todella huono valinta, MUTTA vilposella koneella nuokin toimi oikeen hyvin! mutta kun kone lämpeni kunnolla (jälkeen puolentunnin ajon) niin alko tehot katoaan ja vehje ei käyny enään tyhjäkäyntiäkään vaan humpas jonku kerran 450-800rpm välillä ja sit sammu.. semmonen villi arvaus nuista oli että ei tainu osata/laskea nuo kopion kopion kopiot tuota imuilman lämpötilaa ihan oikeen DME:lle saakka

        tiä sitte auttoko tämä avautuminen omista menneistä ongelmista mutta kai sie sen tiesit että jos ei DME:tä ole resetoitu massamittareiden vaihdon yhteydessä niin tarvii sitä vaihtelevaa ajoa jonku sata kilometriä opettaakseen tuon tietään että on "koneeseen laitettu uusia palikota"!

        mutta ja mutta mutta vielä kerran mutta.. siehän taisitki nuo massamittarit laittaa merkkiliikkeestä jos oikeen muistan...:think
        BMW M5 -00

        Comment

        • 10+
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 2084
          • Nivala

          #5
          Originally posted by mauritius bleu View Post
          laitoiksie nuo ilmamassamittarit ihan vasta aikoihin uuet? ja alkoko tuo sen jälkeen tuo ongelma? mulla sillon kyllä huomas aivan totaalisen tehoeron kesäkelillä kuumala koneella kun oli nuo massamittarit sellaset varaosaliikkeen numeroiden kääänökset ja väännökset ja summa summarumit jotka oli todella huono valinta, MUTTA vilposella koneella nuokin toimi oikeen hyvin! mutta kun kone lämpeni kunnolla (jälkeen puolentunnin ajon) niin alko tehot katoaan ja vehje ei käyny enään tyhjäkäyntiäkään vaan humpas jonku kerran 450-800rpm välillä ja sit sammu.. semmonen villi arvaus nuista oli että ei tainu osata/laskea nuo kopion kopion kopiot tuota imuilman lämpötilaa ihan oikeen DME:lle saakka

          tiä sitte auttoko tämä avautuminen omista menneistä ongelmista mutta kai sie sen tiesit että jos ei DME:tä ole resetoitu massamittareiden vaihdon yhteydessä niin tarvii sitä vaihtelevaa ajoa jonku sata kilometriä opettaakseen tuon tietään että on "koneeseen laitettu uusia palikota"!

          mutta ja mutta mutta vielä kerran mutta.. siehän taisitki nuo massamittarit laittaa merkkiliikkeestä jos oikeen muistan...:think
          Juu kyllä laitoin ihan alkuperäiset 600€ ilmamassamittarit ettei tarvi niitten puolesta epäillä mitään. Auto pelaa loistavasti mutta kun alkaa hapettamaan lämpimänä, huomaa tehoeron selvästi,normaalistihan tuo vetää jo 2000rpm penkkiin niin pirusti, niinkuin minullakin vilpoisella koneella. Eli alavääntöä on perkeleesti kun kone ei ole vielä täysin lämmin. DME:tä en ole resetoinut, mutta luen kyllä vikamuistit ja resetoin kaikki ku pääsen merkkiliikeeseen parin viikon päästä. Ja teen sen vanostestinkin. Tää nyt liittyy johonki lämpötilajuttuihin, mitkään lambdat tai ilmamassamittarit ei mun mielestä tuollasta voi tehdä. Tulpat oon vaihtanu ja kaikki suodattimet yms huollot on kyllä tehty. Eli paljo voi jo pois sulkea vioista. Niin ja nuilla ilmamassamittareilla on ajeltu jo toista tuhatta kilometriä, eiköhän ne ole jo talon tavoille oppinut.
          Last edited by 10+; 09-10-2007, 09:35.
          E39 M5 -00

          Ex E60 530Da M-Sport -04
          Ex E39 M5 -00
          Ex E39 M5 -00 Individual
          Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
          Ex E36 3.0 M3 -93
          Ex E36 2.5 Cabrio -94
          Ex E36 3.2 M3 -97
          Ex E36 2.5 Coupe -93

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎