Eli moottori kun on lämmin, öljyt 70-90 astetta niin tehoja puuttuu sellanen +50 hepoa näin persdynolla. Kun moottori on kylmä, öljyt alle 70 astetta niin luistonesto vilkkuu koko kakkos vaihteen rajoittimeen asti. Ilmamassamittarit on vaihdettu ihan vasta, eli ne voi pois sulkea. Ja ne tehot uupuu juuri alakierroksilla. Kertokaapas ne jotka on vanoksen joutunu laittamaan että oliko juuri tuonlaista vikaa? Vaikka siihen en kyllä usko kun se ei ihan sikana vielä äännä. Vikakoodit pitää lukea alkuviikosta jos sieltä löytys jotain. Jokin lämpöanturi vois herjata jotenki moottorinohjausta?? Vai voiko se vanos muuttaa ajotukset perseelleen kun öljyt on notkeat?
E39 M5 tehojen katoaminen lämpimänä
Collapse
X
-
E39 M5 tehojen katoaminen lämpimänä
E39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93Tags: None
-
käske tehjä se vanostesti samala kun merkkiliikkeessä käyt niin sillä se selviää kiikastaako sieltä, oli iha jännä testi seurata ja kuunnella vierestä
mutta eikös näissä ole tuota laiskistumis symptoomaa just kuumalla kesä kelillä, mut en kyllä itellä enää oo huomanu tuota näin viileillä keleillä.BMW M5 -00
-
Se vanos testi pitää teettää. Tuo tehojen hukka on tosi iso nyt ku sen huomaa. Pitäs paria muutakin M5 päästä testaan niin osais verrata.Originally posted by mauritius bleu View Postkäske tehjä se vanostesti samala kun merkkiliikkeessä käyt niin sillä se selviää kiikastaako sieltä, oli iha jännä testi seurata ja kuunnella vierestä
mutta eikös näissä ole tuota laiskistumis symptoomaa just kuumalla kesä kelillä, mut en kyllä itellä enää oo huomanu tuota näin viileillä keleillä.E39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
laitoiksie nuo ilmamassamittarit ihan vasta aikoihin uuet? ja alkoko tuo sen jälkeen tuo ongelma? mulla sillon kyllä huomas aivan totaalisen tehoeron kesäkelillä kuumala koneella kun oli nuo massamittarit sellaset varaosaliikkeen numeroiden kääänökset ja väännökset ja summa summarumit jotka oli todella huono valinta, MUTTA vilposella koneella nuokin toimi oikeen hyvin! mutta kun kone lämpeni kunnolla (jälkeen puolentunnin ajon) niin alko tehot katoaan ja vehje ei käyny enään tyhjäkäyntiäkään vaan humpas jonku kerran 450-800rpm välillä ja sit sammu.. semmonen villi arvaus nuista oli että ei tainu osata/laskea nuo kopion kopion kopiot tuota imuilman lämpötilaa ihan oikeen DME:lle saakka
tiä sitte auttoko tämä avautuminen omista menneistä ongelmista mutta kai sie sen tiesit että jos ei DME:tä ole resetoitu massamittareiden vaihdon yhteydessä niin tarvii sitä vaihtelevaa ajoa jonku sata kilometriä opettaakseen tuon tietään että on "koneeseen laitettu uusia palikota"!
mutta ja mutta mutta vielä kerran mutta.. siehän taisitki nuo massamittarit laittaa merkkiliikkeestä jos oikeen muistan...:thinkBMW M5 -00
Comment
-
Juu kyllä laitoin ihan alkuperäiset 600€ ilmamassamittarit ettei tarvi niitten puolesta epäillä mitään. Auto pelaa loistavasti mutta kun alkaa hapettamaan lämpimänä, huomaa tehoeron selvästi,normaalistihan tuo vetää jo 2000rpm penkkiin niin pirusti, niinkuin minullakin vilpoisella koneella. Eli alavääntöä on perkeleesti kun kone ei ole vielä täysin lämmin. DME:tä en ole resetoinut, mutta luen kyllä vikamuistit ja resetoin kaikki ku pääsen merkkiliikeeseen parin viikon päästä. Ja teen sen vanostestinkin. Tää nyt liittyy johonki lämpötilajuttuihin, mitkään lambdat tai ilmamassamittarit ei mun mielestä tuollasta voi tehdä. Tulpat oon vaihtanu ja kaikki suodattimet yms huollot on kyllä tehty. Eli paljo voi jo pois sulkea vioista. Niin ja nuilla ilmamassamittareilla on ajeltu jo toista tuhatta kilometriä, eiköhän ne ole jo talon tavoille oppinut.Originally posted by mauritius bleu View Postlaitoiksie nuo ilmamassamittarit ihan vasta aikoihin uuet? ja alkoko tuo sen jälkeen tuo ongelma? mulla sillon kyllä huomas aivan totaalisen tehoeron kesäkelillä kuumala koneella kun oli nuo massamittarit sellaset varaosaliikkeen numeroiden kääänökset ja väännökset ja summa summarumit jotka oli todella huono valinta, MUTTA vilposella koneella nuokin toimi oikeen hyvin! mutta kun kone lämpeni kunnolla (jälkeen puolentunnin ajon) niin alko tehot katoaan ja vehje ei käyny enään tyhjäkäyntiäkään vaan humpas jonku kerran 450-800rpm välillä ja sit sammu.. semmonen villi arvaus nuista oli että ei tainu osata/laskea nuo kopion kopion kopiot tuota imuilman lämpötilaa ihan oikeen DME:lle saakka
tiä sitte auttoko tämä avautuminen omista menneistä ongelmista mutta kai sie sen tiesit että jos ei DME:tä ole resetoitu massamittareiden vaihdon yhteydessä niin tarvii sitä vaihtelevaa ajoa jonku sata kilometriä opettaakseen tuon tietään että on "koneeseen laitettu uusia palikota"!
mutta ja mutta mutta vielä kerran mutta.. siehän taisitki nuo massamittarit laittaa merkkiliikkeestä jos oikeen muistan...:thinkLast edited by 10+; 09-10-2007, 09:35.E39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
Comment