Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d imusarja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Väiski
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 412
    • Pirkanmaa

    e39 530d imusarja

    Moro, onkos teillä heittää jonkun firman nimeä pääkaupunkiseudulla, joka voisi liottaa ton imusarjan?

    Tulppaamiseen en itse lähe koska peukalo on keskellä kämmentä, joten mietin että jos sen irrottas ja puhdistas ja pistäs takasi paikalleen. Tulis varmaan käyttöikää lisää.

    Kilsoja olis se 134 eli se 100tkm vaihtosuositus on jo mennyt umpeen.

    Laakkonen tuota liotusta ei tee eikä suosittele edes tulppaamista vaan pitäs ostaa kokonaan uus imusatsi(noin 600-700€ asennettuna), mihin en viitsisi kyllä lähtee.
    Last edited by Väiski; 11-10-2007, 16:23.
    "horsepower sells cars, torque wins races"
    F10 M550dx 470/900
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    #2
    Otahan yhteyttä jos läppien poisto-operaatio on ajankohtainen.
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • Ide
      Bimmer Rookie
      • Apr 2005
      • 74
      • Ii

      #3
      Rupesin tässä hehkuja vaihtamaan. Homma meni ohjeiden mukaan, kunnes rupesin irrottelemaan imusarjan pultteja. 1. ja 3. pultti ei irronnutkaan. Kuului vaan pikkuinen naks, vähän erilainen kuin muista pulteista, ja pultti ei noussutkaan. Eli imusarja lähtisi nyt irti, jos vaan nuo 2 pulttia irtoaisi.

      Millainen systeemi noissa pulteissa on? Nehän eivät tipu imusarjasta pois. Mutta siitä ensimmäisestä pultista pystyy sinne alaosaan kurkkaamaan ja näyttää, että siellä boorit pyörii pulttia pyörittäessä. Boorit eivät stoppaa minnetään, vaikka pulttia yrittäisi painaa tai nostaa. Aina vaan pyörii tyhjää. Pitääkö nuo pultit katkaista, että pääsee hehkuihin käsiksi? :think
      E39 530dAt 9/98
      www.ilkansivu.net

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        Originally posted by Ide View Post
        Rupesin tässä hehkuja vaihtamaan. Homma meni ohjeiden mukaan, kunnes rupesin irrottelemaan imusarjan pultteja. 1. ja 3. pultti ei irronnutkaan. Kuului vaan pikkuinen naks, vähän erilainen kuin muista pulteista, ja pultti ei noussutkaan. Eli imusarja lähtisi nyt irti, jos vaan nuo 2 pulttia irtoaisi.

        Millainen systeemi noissa pulteissa on? Nehän eivät tipu imusarjasta pois. Mutta siitä ensimmäisestä pultista pystyy sinne alaosaan kurkkaamaan ja näyttää, että siellä boorit pyörii pulttia pyörittäessä. Boorit eivät stoppaa minnetään, vaikka pulttia yrittäisi painaa tai nostaa. Aina vaan pyörii tyhjää. Pitääkö nuo pultit katkaista, että pääsee hehkuihin käsiksi? :think
        Menikö pultit poikki? Kuulostais ainakin vähän siltä. Ei niitä katkaista normaalisti tarvitse, mutta jos teräsmies on vetänyt ne joskus kiinni niin sitten voivat paukkua poikki.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Ide
          Bimmer Rookie
          • Apr 2005
          • 74
          • Ii

          #5
          Vähän tuntui, että saattoivat katketakin. En mielestäni kyllä käyttänyt paljonkaan voimaa. Sellaisella pikkuräikällä vaan vähän käänsin. Mutta jos pultit on katkenneet, niin eikös se imusarja nousisi pois? Pultin alaosa pyörii siis siellä imusarjan alaosassa pulttia pyörittäessä.
          E39 530dAt 9/98
          www.ilkansivu.net

          Comment

          • Ide
            Bimmer Rookie
            • Apr 2005
            • 74
            • Ii

            #6
            Irtosihan se imusarja. Piti meisselillä vaan nostaa siitä pultin "prikan" alta ja vasaralla naputella. Sitten se mutteri sieltä kannesta lähti mukaan. Kone vaan kerkesi jäähtyä tässä välillä, joten pitänee huomenna ottaa homma alusta. Ja etsittävä vielä sopiva pitkä hylsy jostain, jolla niitä hehkuja voisi koettaa irrotella. Tavallisellä hylsyllä ei onnistu, eikä 10mm kiintoavaimella meinaa väliin mahtua.
            E39 530dAt 9/98
            www.ilkansivu.net

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Voi niitä kylmänäkin koittaa, kunhan muistaa että ne eivät kestä juurikaan vääntöä. Katkennutta onkin paskamaisempi homma lähteä irroittamaan. Piippuhylsä on sopiva, löytyy autotarvikeliikkeistä.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎