Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä meni vikaan E39:n etupään rempassa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jjv
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 92
    • Oulu

    Mikä meni vikaan E39:n etupään rempassa?

    Eli vaihdatin 'ammattimiehellä' etujouset+iskarit+jarrulevyt+palat niin tuli pari uutta ominaisuutta mukaan kaupan tekijäisinä. Ennenkuin menen ko. 'ammattimiehen' pakeille uudelleen niin kyselisinpä raadilta, että mikä tuossa on voinut mennä vikaan?
    Ja ne uudet ominaisuudet ovat;
    - vänkärin puoli on n. 2cm matalammalla (rengaspaineet on kohdallaan)
    - jarruttaessa ratti täristään, pienistä nopeuksista ei vielä havaittavissa täristystä mutta isommista kyllä v>50 km/h

    Niin auto on e39, 525 d tour
    Last edited by Leka; 11-10-2007, 23:33. Reason: Otsikko
  • silbersix
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 770

    #2
    Originally posted by jjv View Post
    - vänkärin puoli on n. 2cm matalammalla (rengaspaineet on kohdallaan)
    - jarruttaessa ratti täristään, pienistä nopeuksista ei vielä havaittavissa täristystä mutta isommista kyllä v>50 km/h
    Niin auto on e39, 525 d tour
    Missä tämä "ammattimies" pitää puljuaan? Mitä ammarimies sanoi, kun kerroit uusista ajo-ominaisuuksista?
    E39 530DA -02 touring M-sport schwarz II
    E36 325i coupe M-tech mauritiusblau metallic

    Ex E36 320i sedan sterlingsilber metallic

    Comment

    • Valkman
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2006
      • 712
      • Helsinki

      #3
      Näin lonkalta vastattuna...

      - toisen puolen iskarin kiinnityskohta alapäästä väärällä korkeudella tai yläpäästä käännetty väärään asentoon.

      - jarrulevyn ja navan välinen kosketuspinta jäännyt puhdistamatta, eli levy on kierosti paikallaan tai satulan liukujat liukuu toispuoleisesti.

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        ....tai sitten alatukivarsien sisemmät pultit on kiristetty silloin kun auto roikkuu nosturilla/tunkilla.

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #5
          Originally posted by jjv View Post
          Eli vaihdatin 'ammattimiehellä' etujouset+iskarit+jarrulevyt+palat niin tuli pari uutta ominaisuutta mukaan kaupan tekijäisinä. Ennenkuin menen ko. 'ammattimiehen' pakeille uudelleen niin kyselisinpä raadilta, että mikä tuossa on voinut mennä vikaan?
          Ja ne uudet ominaisuudet ovat;
          - vänkärin puoli on n. 2cm matalammalla (rengaspaineet on kohdallaan)
          - jarruttaessa ratti täristään, pienistä nopeuksista ei vielä havaittavissa täristystä mutta isommista kyllä v>50 km/h

          Niin auto on e39, 525 d tour
          Veikataan myöskin:

          - Toisen/kummankin puolen jousi laitettu laitettu väärin iskarin aluslevyyn. Siitä on juttua täällä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=72652
          Tai sitten iskarin alapää kiristetty kun auto on ylhäällä = se ei ole pohjassa, tosin ei siitä 2cm eroa pitäisi tulla. Tai alatukivarsi on väännetty pilalle, tosin silloin pyörän pitäisi olla myös vinossa toiseen nähden.

          - Jarrulevyn kiinnityspultti kiristetty liian tiukkaan, palat asennettu väärin, liukuholkit puhdistamatta, sekundat tarvikepalat ja levyt, tukivarsia väännetty niin paljon että reaktiotankojen kumit murtui (vaatii toki niiden jo olleen menossa rikki), raidetangot väännetty pilalle, alatukivarren puslat väännetty pilalle, joku pultti jätetty löysälle.

          Pyöränkulmat kannattaisi myös tarkistaa, varsinkin nyt kun ammattimies on ollut asialla.
          E39 528iA

          Comment

          • jjv
            Bimmer Rookie
            • Nov 2004
            • 92
            • Oulu

            #6
            kiitoksia kommenteista - kiva lista ;-)

            Yhteenveto: Asennus pitää tehdä uudestaan.

            Tai onnistuuko niin, että käyttää paikkoja löysällä ja koittaa sitä kautta saada mekaaniset osat loksahtamaan paikalle? Niin tämän teen sitten itse vaikka aika ja paikat ei tähän kovin suotuisat olekaan.

            Comment

            • dhr
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2005
              • 207

              #7
              Mulla on samantapaisia oireita E39 530Da, tutisee edellisen omistajan teettämän remontin jäljiltä ja kylmänä liikkeelle lähtiessä jotkin kumipuslat tai helat narisevat rattia kääntäessä hillittömästi. Narina vähenee kun rattia on käännellyt jonkin aikaa. Pitänee viedä "oikeille" ammattimiehille.

              Comment

              • jjv
                Bimmer Rookie
                • Nov 2004
                • 92
                • Oulu

                #8
                ja ratkaisuna tähän oli että;
                - iskari ei ollut pohjassa kunnolla -> korkoero tasoittui nyt alle 10mm
                - kiero jarrulevy -> tärinä poistui

                mutta sitten on tässä ilmennyt muuta ja sille pitää avata uusi topic...

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎