memebuy23buy

E39 lämmitys - normaalia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Risto113
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 1203
    • GrassLake

    #31
    Kiertovesipumppua ohjaa juurikin tuo ilmastoinnin säätöyksikkö/paneeli.
    Puhallinnopeuden säätöongelmat tai toimimattomuus liittyy lähes aina etuvastukseen ts. "siiliin", mutta en usko että se tekisi tuota pumpun jännitteen katoamista. hmm...

    Comment

    • marko83
      BTCF Member
      • Jun 2008
      • 222
      • Raahe

      #32
      Tarina jatkuu Eli eilen käytin tuota säädinpaneelia irti heiluttelin johtoja/puhaltelin enimmät pölyt pois. Tänään lämmitys toimi oikeen automaagilla Olisiko ollut joku liitin huonosti tai jotain:think.
      Kiertovesipumpulle ei tule virtaa vieläkään, mutta silti ei palellu vaikka auto on parkissa.

      Mikähän tuommoista voi aiheuttaa?

      Tosiaan kaikki sulakkeet tarkastelin tänään ja ne näyttäs olevan ehjiä eikä niitä puuttunut.

      Itekki oon lukenu tuosta siilistä, mutta ei ehkä aivan oo sopinu tähän vikaan noi muiden kertomat "taudit"
      Last edited by marko83; 10-02-2009, 15:16.

      Comment

      • Jürgen_
        Bimmer Enthusiast
        • May 2008
        • 2707
        • Mylsä

        #33
        Originally posted by Risto113 View Post
        Kiertovesipumppua ohjaa juurikin tuo ilmastoinnin säätöyksikkö/paneeli.
        Puhallinnopeuden säätöongelmat tai toimimattomuus liittyy lähes aina etuvastukseen ts. "siiliin", mutta en usko että se tekisi tuota pumpun jännitteen katoamista. hmm...
        Olisiko se ilmastoinnin säätöyksikkö niin viisas että huomaa viallisen kiertovesipumpun ja katkaisee virransyötön :think


        Originally posted by marko83 View Post
        Tarina jatkuu Eli eilen käytin tuota säädinpaneelia irti heiluttelin johtoja/puhaltelin enimmät pölyt pois. Tänään lämmitys toimi oikeen automaagilla Olisiko ollut joku liitin huonosti tai jotain:think.
        Kiertovesipumpulle ei tule virtaa vieläkään, mutta silti ei palellu vaikka auto on parkissa.

        Mikähän tuommoista voi aiheuttaa?

        Tosiaan kaikki sulakkeet tarkastelin tänään ja ne näyttäs olevan ehjiä eikä niitä puuttunut.

        Itekki oon lukenu tuosta siilistä, mutta ei ehkä aivan oo sopinu tähän vikaan noi muiden kertomat "taudit"
        Onkos siinä se "pölynimuri" ilmastoinnin ohjaipaneelissa?
        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

        Comment

        • Risto113
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 1203
          • GrassLake

          #34
          [QUOTE=Jürgen_;1490818]Olisiko se ilmastoinnin säätöyksikkö niin viisas että huomaa viallisen kiertovesipumpun ja katkaisee virransyötön :think


          Enpä ole tullut ajatelleeksi, voi hyvinkin olla!

          Comment

          • marko83
            BTCF Member
            • Jun 2008
            • 222
            • Raahe

            #35
            Kyllähän siinä tuo imuri on ja pientä imua siinä tuntuukin.

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16445
              • Leppävirta

              #36
              Lainaan topikkia, ei liene ihan normaalia että kuskin jalkoihin puhaltaa ihan sairaan kuumaa ilmaa vaikka lämpöä säätelee reippaasti viileämmälle..? Onko jossain jalko tilassa lämpötilan haistelijoita joita uusia? Vai onko vikaa jossain muualla, muuten ihan hyvin toimi lämmön säätö mut kuskin jalkoihin tulee tosi kuumaa ja häiritsee... Auto on tuo sigun auto ja siinä on automaattinen ilmastointi...
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E32 Diamantscwharz 750iL '94

              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • MIKA72
                Newbiemmer
                • Oct 2006
                • 2
                • Mikkeli

                #37
                Originally posted by marko83 View Post
                Itsellä ilmeni pari päivää sitte samanlainen ongelma. Ajossa puhaltaa kyllä lämmintä, mutta parkissa pukkaa kylmempää. moottorin lämmöt 95-97 astetta salavalikon mukaan. Oiskohan vesipumppu lopun edellä? Vai oisko jollaki parempia ehdotuksia.
                Itellä oli tismalleen samoja oireita '97 523:ssa viikon verran. Eilen ei enää puhaltanut lämmintä ajossakaan ja hetkessä pamahti lämmöt punaselle. Auto hinauspalvelulla korjaamolle, jossa todettiin, että vesipumppu sanonut sopparin irti. Pumppu oli vaihdettu 7 tkm sitten! En tiedä oliko pumpussa tehdasvika vai asennettu väärin. Nyt uusi tilalla ja taas tulee lämmintä tyhjäkäynnilläkin
                2001 530iA
                Ex
                1997 523iA

                Comment

                • reekoon
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 3438
                  • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                  #38
                  jaa-a kiertovesipumppua kun kokeilen kädellä niin ei voi kyllä sanoa onko päällä vaiko ei. Mitään ei tunnu ainakaan. Pitäisikö? eikä mielestäni pidä mitään ääntäkään. Eilen lisäsin ihan pikkuisen vettä järjestelmään niin tänä aamuna tuli niin kuumaa ilmaa tyhjäkäynnillä, että sormet palaa.

                  Kiertovesipumppuun tule kaksi johto toinen päätyyn ja toinen siihen päälle. Kummastako sitä virtaa voi mitatat ja paljonko sinne pitäisi tulla?
                  E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                  JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                  E36 316i Compact Hellrot

                  Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                  Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                  Comment

                  • Touring
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 1310
                    • Järvenpää

                    #39
                    Originally posted by reekoon View Post
                    jaa-a kiertovesipumppua kun kokeilen kädellä niin ei voi kyllä sanoa onko päällä vaiko ei. Mitään ei tunnu ainakaan. Pitäisikö? eikä mielestäni pidä mitään ääntäkään. Eilen lisäsin ihan pikkuisen vettä järjestelmään niin tänä aamuna tuli niin kuumaa ilmaa tyhjäkäynnillä, että sormet palaa.

                    Kiertovesipumppuun tule kaksi johto toinen päätyyn ja toinen siihen päälle. Kummastako sitä virtaa voi mitatat ja paljonko sinne pitäisi tulla?
                    Lisää kysymyksiä koskien tuota kiertovesipumppua. Voiko sitä kotikonstein korjata vai meneekö uuden pumpun ostoksi?

                    Ei ole tuokaan ihan ilmainen. Antaako tuo vikakoodia? Ei ainakaan huvikseen viitsisi vaihtaa.
                    Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
                    Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

                    Comment

                    • Vanquish
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 1960
                      • Hki

                      #40
                      Originally posted by docjones View Post
                      Miksi ette muuten käytä ilmastointia? Käytännössä vähänkään isomman koneen yhteydessä ilmastoinnin käyttäminen ei lisää kulutusta yhtään. -
                      JN
                      Kyllä se kaikkien mittausten mukaan lisää 0,5-1,5l/100km riippuen paljolti keskinopeudesta. Eli kaupungin ruuhkissa keskinopeudella 30km/h tuo lisä on litroja..

                      Mitä se käytännnössä tekee kun lämpöä on vaikka +4c? Kun autoa pitäisi lämmittää nin tuskin se kylmääkään puskee tai mihin perustuu kosteuden poisto? Se lienee totta että tiivisteet pysyy parempina..

                      Jos autossa on paljon porukkaa tai pakkasta on yli -20c niin silloin ovien ikkunalasit huurtuvat eikä automaatti pysy perässä. Tämänkin ongelma on kuulemma korjattu 2002 tienoilla, eli päivittyi vielä tuon maagisen 99-päivityksen jälkeenkin.

                      Comment

                      Working...
                      X