mikä lämmittimeksi E39 528:iin

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• harald
    replied
    Originally posted by herja View Post
    Missä se sisähaaran läpivienti on? Katselin pikaisesti pelkääjän puolen raitisilmasuodattimen alta mutta ei siellä ollut kun jotain ohjainboxeja. En lähtenyt niitä irroittelemaan kun tuli kiire töihin. Säteilylämmitin on nyt kuitenkin paikallaan ja lämmittää ihan riittävästi, kabiini on vaan kylmä...
    Ei siellä valmiina mitään reikää ole, mut kabiinin puolelta kun raotat niitä lattiaverhoiluja, niin sähköboksi näkyy sieltä. Poralla sopivan kokoinen reikä boksiin ja läpivientikumi siihen. Boksista pääsee konehuoneen puolelle iskaritolpan vierestä läpivientikumista, jossa menee nippu muitakin kaapeleita. Pieni viilto mattopuukolla ja sikaa tms tiivisteeksi.

Leave a comment:

• Will_E39
    replied
    Originally posted by Isamu View Post
    Mulle laitettiin omaan 520i bemuun säteilylämmitin lohkon kylkeen ja ei se kyllä ole läheskään niin hyvä kun oikea lohkolämmitin. Ainakin sellaiset kokemukset on itsellä
    no sehän on selvää et tehottomampi se on mutta oikein asennettuna lämmittää ihan riittävästi itellä vaan vieläkin lämppäri kaupassa

Leave a comment:

• Isamu
    replied
    Mulle laitettiin omaan 520i bemuun säteilylämmitin lohkon kylkeen ja ei se kyllä ole läheskään niin hyvä kun oikea lohkolämmitin. Ainakin sellaiset kokemukset on itsellä

Leave a comment:

• herja
    replied
    Missä se sisähaaran läpivienti on? Katselin pikaisesti pelkääjän puolen raitisilmasuodattimen alta mutta ei siellä ollut kun jotain ohjainboxeja. En lähtenyt niitä irroittelemaan kun tuli kiire töihin. Säteilylämmitin on nyt kuitenkin paikallaan ja lämmittää ihan riittävästi, kabiini on vaan kylmä...

Leave a comment:

• Will_E39
    replied
    Originally posted by untamokuikka View Post
    minä laitoin juuri tänään defan lohkolämmittimen (säteily), ja vetäsin sisähaaran myös.Asennus oli helppo ja nopea ja luulisi sen lämmittävänkin..=) maksoi n.200€ kaikkine piuhoine ja hilppeineen.
    just kattelin kans motonetistä noita hilppeitä ja sisähaaran kans maksais vähä reilu 200

Leave a comment:

• untamokuikka
    replied
    minä laitoin juuri tänään defan lohkolämmittimen (säteily), ja vetäsin sisähaaran myös.Asennus oli helppo ja nopea ja luulisi sen lämmittävänkin..=) maksoi n.200€ kaikkine piuhoine ja hilppeineen.

Leave a comment:

• Will_E39
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Onneksi oli helppo homma tuo.
    riippuu tolpasta

Leave a comment:

• Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by MakeH View Post
    Vaatii hieman tolpan kellon modaamista!
    Onneksi oli helppo homma tuo.

Leave a comment:

• Makee28
    replied
    Originally posted by mikasare View Post
    Taidanpa sitten vielä yrittää saada Webaston kuntoon.
    Mulla voi ehkä olla pumppuvika...?
    Tuntuu että vesi ei kierrä järjestelmässä vaan 'valuu'
    Tietääkö joku missä se webaston pumppu pitäis näkyä?
    Tai onko niitä kaks, niin kuin OEMparts listalla on.
    Laitoin kuvia kommentoitavaksi jos vaikka joku oikeasti tietävä näkis mikä on vialla?
    http://koti.welho.com/msareko1/BMW/E39webasto.html
    Webaston oma pumppu on siellä webaston kyljessä,eli kuskinpuolen sisälokasuojan alla renkaan takapuolella.
    Jos se pumppu on mykkä,webasto käy 1-2 min ja sammuu ylikuumenemisen johdosta.

Leave a comment:

• veku
    replied
    Joku tarjosi btcf:n sivun kautta minulle uutta defan säteilylämppäri+johtosarjaa.
    Ostin ko kaverilta sellaisen jospa sillä pärjäisi,jos jollain tuohon haara+johtosarja voisin ostaa sellaisenkin

Leave a comment:

• mikasare
    replied
    Puuttuuko erillenen pumppu?

Originally posted by Stone View Post
    Nyt on Webastossa jotain vikaa jos ei moottori lämpiä. 5 kw:n webasto lämmittää nimittäin mootorin 50 asteeseen parissa kymmenessä minuutissa jos laite on kunnossa.

Säteilijä on vastus, joka "liimataan" Heat-Zink tahnalla kiinni lohkoon. Toimii ihan hyvin vaikkakaan ei teholtaan ehkä vastaa aivan täysin perinteistä vesitilaan asennettavaa vastusta..
    Taidanpa sitten vielä yrittää saada Webaston kuntoon.
    Mulla voi ehkä olla pumppuvika...?
    Tuntuu että vesi ei kierrä järjestelmässä vaan 'valuu'
    Tietääkö joku missä se webaston pumppu pitäis näkyä?
    Tai onko niitä kaks, niin kuin OEMparts listalla on.
    Laitoin kuvia kommentoitavaksi jos vaikka joku oikeasti tietävä näkis mikä on vialla?

Leave a comment:

• Stone
    replied
    Originally posted by mikasare View Post
    Mulla on E39 528Tour. Orkkis webasto on köyhä. Ei lämmitä moottoria. Ja hyttiäkin niukasti. Ihan paska.
    Teho riittää kyllä kylmänä syysiltana.

Kertokaahan tietämättömälle, mitkä vaihtoehdot olisi lisäksi. Puhutte säteilijästä? mikä se on? Eikö ne olekaan enää niitä lohkoon tai letkun väliin laitettavia vastuskiekuroita?

Mitä suosittelette ja mix?

E39 528iatour. 2000
    Nyt on Webastossa jotain vikaa jos ei moottori lämpiä. 5 kw:n webasto lämmittää nimittäin mootorin 50 asteeseen parissa kymmenessä minuutissa jos laite on kunnossa.

Säteilijä on vastus, joka "liimataan" Heat-Zink tahnalla kiinni lohkoon. Toimii ihan hyvin vaikkakaan ei teholtaan ehkä vastaa aivan täysin perinteistä vesitilaan asennettavaa vastusta..

Leave a comment:

• MakeH
    replied
    Säteilylämppäri toimii mainiosti m52b28:ssa 30 asteen pakkasessa, mikäli lämmitys on päällä koko yön. Vaatii hieman tolpan kellon modaamista!

Leave a comment:

• m5 lemans
    replied
    Lohkolämmitintä ei löydy mun pirssiin, joten yritin letkulämmittimellä Vaihdoin sitten keväällä säteilylämppäriin

Leave a comment:

• Dualfun
    replied
    Täältä löytyy Defa säteilylämmitin 528i Touringissa '98. Hieman skeptisenä asentelin kiinni, toistaiseksi pikkupakkasilla toiminut ihan asiallisesti muutaman tunnin lämmityksellä. Asennuspaikka aivan koneen takaosassa lohkon kyljessä. Oli todella helppo heittää paikalleen.

Leave a comment:

Working...
X