Aloin vaihatamaan reaktiotankoa ja pallonivelen irroittamiseksi pitäisi iskaria saada nostettua. olen täältä keskusteluista lukenut että kun ottaa sen pultin sieltä iskarin alapäästä auki niin iskarin pitäisi liikkua hienosti ylös ja alas. Itselläni se on kyllä tosi kovaa kiinni. Usko jo loppui ja täytyy nyt kysyä varmistukseksi, että onko se vielä jollain muullakin kiinni vai väännänkö reilusti sorkkaraudalla reaktiotangon ja iskarin alapään välisestä välistä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 ja iskarin alapään irroitus
Collapse
X
-
Originally posted by Rubu View PostTähänkin hommaan voi tehdä työkalun, pultin hioo suorakaiteen muotoiseksi.
Sopivat mitat löytyvät kokeilemalla mutta aika paljon helpompi on laittaa tämä työkalu siihen rakoon ja kääntää niin säästyy kiroilua ja hikeä...
Comment
-
-
Originally posted by jbu View PostTätä pitää kokeilla. Tuntuu pätevältä. Kokeilinkin jo ruuvarilla sitä levittää mutta pitää varmaan punttisalille mennä kun ei tuntunut rako suurenevan sen vertaa että iskari liikkuisi.ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä
Comment
-
-
Olen vaihtamassa E39 etupyörän napaa (laakeri vonkuu) ja kaksi navan neljästä kiinnityspultista on iskarin alapään takana. Iskaria pitäisi saada nostettua noin 10 cm jotta pultteihin pääsee kunnolla käsiksi. Tarvitseeko jousta puristaa jotta iskaria saa nostettua? Onko jotain muuta huomioitavaa, esim koiranluun irrotus?
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostKysytään tähän samaan syssyyn, että mahtuuko E39 etutolpan ottamaan kokonaan irti pelkästään löysäämällä alapään ja irrottamalla yläpään?
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostEi mahdu. Siis jos haluaa säilyttää auton ehjänä. Searchillä löytyy tästä juttua, vaikkapa nämä:
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=72652
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostOk, eli ymmärsinkö oikein, että tolpan yläpään sää kotelosta ulos hiukan painamalla jousta kasaan eikä tarvi irrottaa alapäätä eikä raidetankoa? Eli yläpään jousilautanen olisi mahdollista vaihtaa pelkästään yläpään irrottamisella?
Jos otat myös raidetangon pään irti, kuten pitäisi jos tuo tehdään BMW:n ohjeen mukaisesti, niin puristimia ei tarvita.
Comment
-
-
Suosittelen irroittamaan kyllä sen raidetangonkin. Varsinkin jos on kunnon ulosvetäjä, siihen kun ei kauaa mene ja helpottaa hommaa kuitenkin ja samalla saadaan eliminoitua se että raidetanko vääntyy ohuesta sisäpäästään mutkalle.Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostKysytään tähän samaan syssyyn, että mahtuuko E39 etutolpan ottamaan kokonaan irti pelkästään löysäämällä alapään ja irrottamalla yläpään?Vanhoja katiskoja.
Comment
-
Comment