Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 540i jäähdytysjärjestelmän ilmaus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikkoV
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 631
    • Sastamala

    E39 540i jäähdytysjärjestelmän ilmaus?

    Löytyykö ilmaruuveja mistä muualta kuin paisuntasäiliön päältä, olikohan tuo -98 auto kun kyseessä?

    Siskon autoon tein jotain remppaa viime viikonloppuna kun huomattiin että ylävesiletkusta on kudokset pettänyt, patentoin letkuun pikakorjauksen et arvaa kotio ajella, kotipihassa oli ampunut vedet pihalle syylärin korkista tai ylivuotoletkusta? En ole käynyt katsomassa vielä niin tiedä häntä. Siskonmies oli vaihtanut uuden letkun ja koittanut nyt pariin kertaan ilmailla tuota, ampuu kai aina vedet pihalle, lämmöt ei nouse normaalia enemmän ja muutenkin pirun hitaasti. Missähän vikaa...?
    Last edited by MikkoV; 25-10-2007, 09:54.
    E70 3.0SD -08
    .................................................. ................................
    Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70
  • ongelmalapsi
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1063
    • Hämeenlinna

    #2
    itelle meni melkein koko eilinen päivä ilmaillessa 535:sta... eli ilmaa siellä vaan on, itellä heitti nesteet pari kertaa kunnolla pitkin konehuonetta ja poltin sormenikin siinä samalla ennen ku onnistu, eli ilmausta vaan
    -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
    -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
    -Voimaa.com Ohjelmoinnit
    -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
    -Ilmastointi huolto alkaen 69€
    Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
    GMC Topkick C6500 rollback -95
    Ford F-350 4X4 Wrecker -97
    E46 330xiA -02
    Chrysler neon -99

    Comment

    • Driver22
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 2093
      • *

      #3
      Haulla pitäisi löytyä ohjeet oikeanlaiseen ilmaukseen. Mutta lyhyesti, laita auton keula ramppien päälle tai aja mahdollisimman jyrkkään mäkeen. Ota 1,5l limsapullo ja leikkaa pohja pois. Teippaa pullonsuu paisarin reikään tiiviisti vaikka eristysnauhalla. Täytä nestettä n. pullon puoleenväliin. Painele vasemmalla puolella alhaalla olevaa nesteletkua kaksinkäsin, rauhallisesti puristamalla sekunnin parin puristus. Jatka niin kauan kuin ilmakuplia tulee ja nesteen pinta vaeltuu. Sen jälkeen laita auto käyntiin, ja lämmitys täysille puhaltamaan (?) Ryntäytä kierroksia jonkun kerran ja katso tuleeko vielä ilmaa. Sitten taas pumppailemaan niin kauan kuin yksikin ilmakupla tulee. Voi kestää oman aikansa tuo ilmaus, mutta kunnolla tehtynä ei tarvi pelätä sitten kannen puolesta...

      Ylivuoto letkua ei ko. ihmeessä taida ollakkaan, eli korkista ampuu pihalle. Niin ja käske laittaa uusi paisarin korkki siihen autoon. Haulla lötyy kaikenlaista probleemaa mitä se aiheuttaa.
      Last edited by Driver22; 25-10-2007, 18:58.
      F31 330D Xdrive M-Sport

      Comment

      • Valkman
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 712
        • Helsinki

        #4
        Toi edellinen lähinnä kutoskoneiseen... ja M52 nimenomaan.

        Comment

        • Driver22
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 2093
          • *

          #5
          Miksei tuo toimisi M62:ssakin? Tai yleensä ottaen missä autossa vain.
          F31 330D Xdrive M-Sport

          Comment

          • Särki
            Bimmer Rookie
            • Dec 2005
            • 143
            • Veroparatiisi

            #6
            Ilmaruuvi vaan auki paisarin korkin vierestä ja kaataa paisuntasäiliöön niin kauan vettä että valuu ilmausruuvin reijästä ulos. joutuu yleensä kaatamaan paisuntasäiliön piripintaan että vettä valuu ilmareijästä. sitten vaan ilmaruuvi kiinni ja käyntiin ja katsoo että vesi lähtee kiertämään paisuntasäiliön "pikkuletkusta".-> ruuttaa vettä.. korkki kiinni ennenkö lämmöt nousee koska v8 on 105asteinen termostaatti niin ampuu muuten 100% varmasti silmille jossain vaiheessa jos korkki on auki
            F20 116i
            EX: E92 335ia, F31 LCI 320xda, E90 330d M-Sport 302hv 656nm,E39 M5, E46 320i, E10 2002,E90 330xd M-Sport, Audi A4 3,0i quattro E30 316i m50b28+hx40, 330xd, 530dA, E30 324tds, E30 320i

            Comment

            • jartsa02
              BTCF Member
              • Jun 2003
              • 1131
              • Helsinki

              #7
              M62 ilmaus kylläkin tehään näin: ensin pikkunen ilmaruuvi auki, sitten virrat päälle, lämpö paneelista täysille ja puhallin pienelle. Sitten kaadetaan lientä hissukseen vaan säiliöön ja sähköinen kiertovesi-pumppu hoitaa ton ilmauksen. Sitten kun säiliö on täynnä korkki ja ilmaruuvi kiinni ja auto käyntiin ja menoksi.
              BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

              Comment

              • reddewil
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 3015
                • West Coast

                #8
                Originally posted by jartsa02 View Post
                M62 ilmaus kylläkin tehään näin: ensin pikkunen ilmaruuvi auki, sitten virrat päälle, lämpö paneelista täysille ja puhallin pienelle. Sitten kaadetaan lientä hissukseen vaan säiliöön ja sähköinen kiertovesi-pumppu hoitaa ton ilmauksen. Sitten kun säiliö on täynnä korkki ja ilmaruuvi kiinni ja auto käyntiin ja menoksi.
                Tästä en ole kuullutkaan, mutta tuon Särjen tavalla olen onnistuneesti ilmannut. Enkä todellakaan tuolla hemin ohjeella joka on kutvosiin tarkoitettu.
                ...

                Comment

                • MikkoV
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2003
                  • 631
                  • Sastamala

                  #9
                  Kävin ilmailemassa tuon ja kyllä se pelaan lähti.
                  E70 3.0SD -08
                  .................................................. ................................
                  Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    #10
                    Itellä kyssäri samaisen koneen ilmauksesta mutta e38:ssa. Lähinnä se ihmetyttää että onnistuuko koneen ilmaus mitenkään kotikonstein kun tuossa on vielä webasto? Äkkiseltään katsoin TISsistä että pitäisi olla joku erikoistyökalu jolla painetaan ylipaineella neste järjestelmään, miten on? :think
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • Valkman
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2006
                      • 712
                      • Helsinki

                      #11
                      Kolme M62 konetta ilmaneena (joissa yhdessä webasto ja sekä vanhaa että uutta konetta) totean edelleen, että tuota kikkailua joutuu harrastamaan kutoskoneella. Ruuvi auki, virrat halutessa päälle, lämppäri kuumalle, kaadetaan nestettä reilusti yli max. merkin (siis kellukke nousee yli yläosan) ja odotellaan, että nestepinnan vajoaminen laskee. Ruuvi kiinni, korkki aukinaisena kone käyntiin, pari ryntäytystä ja tarkastetaan taso uudelleen. Jos ok, voi joko odottaa koneen lämpenemistä tai käydä lenkki heittämässä ja varovasti raottaa korkkia sen jälkeen. Täytetään max. merkkiin.

                      Voi joutua seuraavana aamuna täyttämään hiukan, mutta kyse on kenties desistä tai parista.

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        #12
                        Ok, ei siis stressiä siitä. Ja näyttäis TISsin mukaan tuolla webaston luona olevan oma ilmausruuvi vielä minkä voi aukaista täyttövaiheessa ilmeisesti. Mutta entäs sitte, poistin koneesta nesteet ja ne olivat väriltään punaruskeat. Ite oon käsittäny et bemari käyttää vain tuota yhtä sinertävää litkua. Onko tuohon moottoriin joku oma litku vai onko siihen laitettu "väärää" nestettä joskus? Tuo pitää varmaan huuhdella kohtuu hyvin mikäli haluaa laittaa sitä sinertävää nestettä, miten on?
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎