E39: Automaattivaihteistosta pakki hukassa

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hoohhoi
    Newbiemmer
    • Oct 2007
    • 1

E39: Automaattivaihteistosta pakki hukassa

E39 528 touring automaattivaihteistolla vm2000 kadotti peruutusvaihteen ilman minkäälaista varoitusta tai kolahdusta. Eteenpäin pelaa kuin enkeli, myös steptronic pelaa, mutta taaksepäin ei liiku.. Oulun wetteri totesi vain että ei ole vika ainakaan ohjainkortissa, suosittelemme laatikon vaihtoa. Onko kellään tietoa vastaavasta ? Osaako/kannattaako tuota korjauttaa vai kannattaako alkaa etsimään laatikkoa varaosana jostain ?
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

Onko lähiaikoina ollut laatikkoon öljynvaihtoja? Jos kyseessä venttiilikoneistovika niin minulta näitä löytyy. Löytyy myös kaikkea muuta korjauksessa tarvittavaa 20-40tkm ajetuista laatikoista(juuri sisäänajettuja)...siis jos menee korjaukseen.

Comment

• bember
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 479
      • Kirkkonummi

sama vika ollut kolmisen viikkoa

mullekin sanottiin bmw huollossa että mekaaninen vika - laatikko vaihdettava.
      Sitten "löysin sen takaisin laittamalla S-E-M valitsimesta M-manuaali ohjelman päälle ja silloin pakki löytyy. Laatikkoni on ZF4HP22EH. Testeri ei ilmaissut mitään vikaa ja öljynvaihto ei muuttanut asiaa joten olen tässä vähän ymmälläni. Mulla oireili ensin siten että päivää ennen pakin fyysistä katoamista "R" katosi vaihteenilmaisin näytöltä ja tänään ei näy myöskään P ja D ja 2:nen näkyy 1:senä eli se on tuplana. Kaikki vaihteet paitsi R kuitenkin toimivat valitsimen ollessa D-asennossa.

Comment

• bember
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 479
        • Kirkkonummi

Zf4hp22eh

Originally posted by Hemi View Post
        Onko lähiaikoina ollut laatikkoon öljynvaihtoja? Jos kyseessä venttiilikoneistovika niin minulta näitä löytyy. Löytyy myös kaikkea muuta korjauksessa tarvittavaa 20-40tkm ajetuista laatikoista(juuri sisäänajettuja)...siis jos menee korjaukseen.
        Siis löytyiskö sulla mulle sopivaa laatikkoa tai mulle sopivaa ohjainboxia, että vois kokeilla hoituisko ongelma boxia vaihtamalla. Mulle on sanottu että vaihtolaatikon pitää olla tismalleen samanlaisesta autosta. Tarviiko siis olla niinkuin mulla m30b30 koneessa olleesta ja 8 "säikeisellä" plugilla ja vuodelta 1992, vai miten nuukaa on? Uskon ongelman olevan sähköpuolella.

Comment

• WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

melkein tutkisin ensin osan nro 25161219149, siis yllämainitussa tapauksessa.
          topikin aloittajalla taas, jos pakki ei millään asennolla, kikkailulla tai muulla tavoinkaan suostu menemään päälle, vika voi olla joko mekaaninen tai sähköinen. Koodit ohjainmoduulilta voisivat kertoa jotain.
          Last edited by WSE1; 29-10-2007, 22:11.

Comment

• Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

Originally posted by bember View Post
            Siis löytyiskö sulla mulle sopivaa laatikkoa tai mulle sopivaa ohjainboxia, että vois kokeilla hoituisko ongelma boxia vaihtamalla. Mulle on sanottu että vaihtolaatikon pitää olla tismalleen samanlaisesta autosta. Tarviiko siis olla niinkuin mulla m30b30 koneessa olleesta ja 8 "säikeisellä" plugilla ja vuodelta 1992, vai miten nuukaa on? Uskon ongelman olevan sähköpuolella.
            Siis vastasin kysyjälle jolla 9/98-uudempi steptronic, jolla taas ei ole mitään tekemistä näiden vanhempien perinteisten automaattien kanssa. Ja ei, näihin steppiä vanhempiin laatikoihin ei minulla ole osia.

Comment

• bember
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 479
              • Kirkkonummi

suurkiitos

Originally posted by WSE1 View Post
              melkein tutkisin ensin osan nro 25161219149, siis yllämainitussa tapauksessa.
              topikin aloittajalla taas, jos pakki ei millään asennolla, kikkailulla tai muulla tavoinkaan suostu menemään päälle, vika voi olla joko mekaaninen tai sähköinen. Koodit ohjainmoduulilta voisivat kertoa jotain.
              Tuon osan kaivoin esiin ja putsasin CRC:llä laitoin takas ja heti löytyi vaihteenilmaisimelta kaikki vaihteet ja toimivat myös!
              Mitä opimme tästä; kaksi valtuutettua BMW-huoltoa oli surutta ehdottanut vaihtolaatikon hankintaa. Kyllä tää automaattien osaamistaso on karmea tässä maassa. Aikanaan hylkäsin Peugeot 605:seni kun Automaa sanoi laatikon olevan loppu. Kyseessä oli ZF4HP18 ja siillä oli lähdettävä liikkeelle 1:sellä ja heti kun auto liikkui niin siirsi D:lle ja kaikki toimi. Se toimi näin kaksi vuotta ja n.60000km kunnes luovuin siitä. Heidän tuomionsa sain kuitenkin heti tuon taipaleen alussa.

Comment

• nitola
                Bimmer Rookie
                • Oct 2007
                • 63

Vaihteisto

Mun E34:ssa oli vaihdettu "kuula" ja sillä oli lähtenyt taas pelaamaan. Ilmeisesti ihan muutaman tunnin juttu...

Comment

Working...
                X