Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Sähkö/webasto Vikaa ! HELP !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rotko
    Newbiemmer
    • Oct 2007
    • 25

    E39 Sähkö/webasto Vikaa ! HELP !

    On tullu vaihdettua merkkiä viime kesänä ja päädyin e39 530da -99
    Kehuja täytyy antaa ja kyllä olen ollu tyytyväinen, MUTTA...

    Ongelmia ilmaantui.

    Autossa on tehdas asenteinen Thermo Top c/z tai joku vastaava, johon on jälki asennettuna kytketty eberin kauko-ohjaus kellolla. Eikä se suostu pelaamaan.

    Kävin valohoidossa eräällä eber/webasto huollossa ja yritimme paikallistaa vikaa mutta tuloksetta. Itse sain olla mukana ihmettelemässä ja rasvaamassa kouriani... Kyseisen liikkeen tietokone ei antanut webaston diagnoosi piuhan kautta mitään tietoa eikä saanut edes yhteyttä ko.laitteeseen. Mittari näytti että 12v tulee koko ajan, sekä sekä muut johdot olivat kunnossa. Myös Erillinen käynnistin nappi antoi virta käskyn webastolle mutta mitään ei tapahtunut... Jätin liikkeeseen 95e ja poistun hyvin pettyneenä paikalta.

    Tänään kävin BMW merkki huollossa kyselemässä ja alkoi valjeta (tosin en vielä saanut aikaa töpselin päähän).

    Tehdas asenteisen webaston voi lukea VAIN auton OMAN diagnoosi piuhan kautta. Ja kaiken lisäksi jos siinä on jotain vikaa/jokin on rikki BMW ei lähetä varaosia !! helppo ratkaisu... Ostaa uusi webasto jonka bmw kyllä lähettää

    No jos unohdetaan merkkihuollot ja teetetään työt ammattilaisilla jotka ajattelevat myös kuluttajia(osittain)

    Kysymys nro1.

    Webastoon saa KALLIITA vara osia, eli jos tilaan uuden ohjainyksikön (mikä ei ole bmw:n ohjelmoima) minkä epäilen sanoneen itsensä irti ja lyön sen kiinni... laitteen pitäisi toimia normaalisti ??

    Paitsi moottori ei käyttäisi webastoa lisä lämmittimenä AUTOMAATTISESTI startatessa (kylmillä keleillä).

    Miten kävisi sisä lämmityksen jos bmw:n oma webaston ohjausyksikkö vaihtuisi webaston omaan ohjelma kantaan ?? onko sillä edes mitään merkitystä ??

    Nro2.

    530 kuuluisia sähkö ongelmiako ??

    Sisä puhallin päätti myös alkaa reistailemaan tänää (en herännyt väärällä jalalla, mut nyt vain tuntuu siltä)

    Eli sammutin auton ja ajattelin jättää heräte virran päälle kuunnellakseni radiota rengaiden vaihdon yhteydessä, KUN sisäpuhallin alkoi elää... PÄÄLLE...POIS...PÄÄLLE...POIS... huoh

    kun pääsin taas liikkeelle puhaltimesta pisti lievä sähkö käry.

    Mikä mättää ??

    Nyt vain tuntuu siltä että on pakko jakaa ongelmia ongelmia muiden bimberiläisten kanssa.

    Nöyrästi pyydän kaikkia vinkkejä ja apuja sillä itseltäni alkaa ruuti kastumaan. Kaikki varaosa vinkit yms. ovat terve tulleita.

    Jos kenkä ei hierrä niin on nauhojen oltava auki

    Autoa en vaihda... olen silti tyytyväinen. BMW on ajajan auto

    Kiitos jo etukäteen... päivitän tietoja kunhan saan jotain faktaa "merkkihuollosta" ke 7.11
    Sutii ja ruopii hiekalla, pyörät laahaa katua ja menee eteen ja taakse... mikä se on ?
    sigpic
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    #2
    Originally posted by Rotko View Post
    Nro2.

    530 kuuluisia sähkö ongelmiako ??

    Sisä puhallin päätti myös alkaa reistailemaan tänää (en herännyt väärällä jalalla, mut nyt vain tuntuu siltä)

    Eli sammutin auton ja ajattelin jättää heräte virran päälle kuunnellakseni radiota rengaiden vaihdon yhteydessä, KUN sisäpuhallin alkoi elää... PÄÄLLE...POIS...PÄÄLLE...POIS... huoh

    kun pääsin taas liikkeelle puhaltimesta pisti lievä sähkö käry.

    Mikä mättää ??
    Puhaltimen pääteaste a.k.a siili (nro 3) ja vaihto-ohjeet.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • docjones
      Bimmer Rookie
      • Mar 2005
      • 127

      #3
      e39 puhallin

      Juu ja tuo siili kannattaa vaihtaa sitten ennen kun auto ei enää käynnisty. Ilmeisesti tuonne tulee virtaa vaikka sähköt on pois joten minulla söi akun yön yli tyhjäksi tuossa kesällä. Ehdin ihmetellä pari päivää tuulettimen poikkeavaa käyttäytymistä ja sitten ei vaan ollut enää yhtenä aamuna mehua starttiin... onneksi oli kesä ja kaveri lähellä.

      -
      JN

      Comment

      • Rotko
        Newbiemmer
        • Oct 2007
        • 25

        #4
        No se kävi mistä varoiteltiin...

        Töihin piti lähteä ja virta oli kateissa no ei muuta ku kaapelit kiinni. täytynee pitää kenkä irti akusta...

        Minkälainen saatavuus tuolla siilillä on ? pitänee ostaa ens tilassa. Onks mitään markka marginaalia osalle... hintaa ?
        Sutii ja ruopii hiekalla, pyörät laahaa katua ja menee eteen ja taakse... mikä se on ?
        sigpic

        Comment

        • Wili
          Newbiemmer
          • Jul 2006
          • 17
          • Piikkiö

          #5
          Originally posted by Rotko View Post

          Ongelmia ilmaantui.

          Autossa on tehdas asenteinen Thermo Top c/z tai joku vastaava, johon on jälki asennettuna kytketty eberin kauko-ohjaus kellolla. Eikä se suostu pelaamaan.

          Kävin valohoidossa eräällä eber/webasto huollossa ja yritimme paikallistaa vikaa mutta tuloksetta. Itse sain olla mukana ihmettelemässä ja rasvaamassa kouriani... Kyseisen liikkeen tietokone ei antanut webaston diagnoosi piuhan kautta mitään tietoa eikä saanut edes yhteyttä ko.laitteeseen. Mittari näytti että 12v tulee koko ajan, sekä sekä muut johdot olivat kunnossa. Myös Erillinen käynnistin nappi antoi virta käskyn webastolle mutta mitään ei tapahtunut... Jätin liikkeeseen 95e ja poistun hyvin pettyneenä paikalta.


          Webastoon saa KALLIITA vara osia, eli jos tilaan uuden ohjainyksikön (mikä ei ole bmw:n ohjelmoima) minkä epäilen sanoneen itsensä irti ja lyön sen kiinni... laitteen pitäisi toimia normaalisti ??

          Paitsi moottori ei käyttäisi webastoa lisä lämmittimenä AUTOMAATTISESTI startatessa (kylmillä keleillä).

          Miten kävisi sisä lämmityksen jos bmw:n oma webaston ohjausyksikkö vaihtuisi webaston omaan ohjelma kantaan ?? onko sillä edes mitään merkitystä ??

          Autoa en vaihda... olen silti tyytyväinen. BMW on ajajan auto

          Kiitos jo etukäteen... päivitän tietoja kunhan saan jotain faktaa "merkkihuollosta" ke 7.11
          Itsellä samoja ongelmia Webaston kanssa viime talvena. Vaihdoin jälkiasennus Eberiin kellola ja kaukosäädöllä, hinta huomattavasti alempi kuin Can bus ohjattulla Webastolla, jota ei edes saa kuin merkkihuollon kautta

          _______________________________
          E90 335 d -08
          - Ford Mustang Convertible -69
          - Aprilia RSV Mille -03


          Ex. E61 530 dA -04, E39 530 DaT Shadowline -00, Audi A6 Avant 2.5 V6 TDI, MB E 220 CDI Touring, MB A 170 CDI Lang, Opel Zafira 2.0 DT, VW Golf 1.9 PD 4motion Variant,
          Volvo 850 TDI Sportwagon, MB 300 DA Touring, MB 200 D

          Comment

          • Rotko
            Newbiemmer
            • Oct 2007
            • 25

            #6
            Lainaatko lukkosulaa...
            Last edited by Rotko; 05-11-2007, 18:21.
            Sutii ja ruopii hiekalla, pyörät laahaa katua ja menee eteen ja taakse... mikä se on ?
            sigpic

            Comment

            • 325E
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 1227
              • LAHTI

              #7
              Lämmityslaitteen puhaltimen moottorin vaihto...miten...

              Originally posted by Clavurion View Post
              Puhaltimen pääteaste a.k.a siili (nro 3) ja vaihto-ohjeet.
              Kun tunnut tietävän E39:tä...niin miten vaihdetaan lämmityslaitteen puhaltimen moottori ja tuleeko se ns. siivillä...nyt se vikisee ikävästi käy korvaan...
              Onko sinulla linkittää sivua jossa sen vaihto on selostettu mahd. kuvin.

              Comment

              • zakspeed
                BTCF Member
                • Nov 2003
                • 1996
                • Tampere/kainuu

                #8
                Webaston ohjainkorttia ei saa yksinään vaan mukana tulee palopesä. Hinta 300-400€ Siis jos päädyt webaston omaan ohjainkorttiin. Lisäksi joudut laittamaan kellosarjan + kiertovesipumpun niin saat ainakin taukolämmityksen siihen.

                Ja vielä tuohon sisälämmitykseen niin toki puhallinkytkentä pitää tehdä niin saa lämmön sisälle asti.
                -M5- '00
                -i3 94 rex '19
                -Ascona B 4.0 '80
                Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9157
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by 325E View Post
                  Kun tunnut tietävän E39:tä...niin miten vaihdetaan lämmityslaitteen puhaltimen moottori ja tuleeko se ns. siivillä...nyt se vikisee ikävästi käy korvaan...
                  Onko sinulla linkittää sivua jossa sen vaihto on selostettu mahd. kuvin.
                  Puhallin tulee kokonaisena pakettina. Vaihtotyö on varsin mittava, koska kojelaudan yläosa pitää purkaa edestä pois. Tähänkin löytyy ohjeet TIS:stä, joten kaivahan se itsellekin netin syövereistä.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9157
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by zakspeed View Post
                    Webaston ohjainkorttia ei saa yksinään vaan mukana tulee palopesä. Hinta 300-400€ Siis jos päädyt webaston omaan ohjainkorttiin. Lisäksi joudut laittamaan kellosarjan + kiertovesipumpun niin saat ainakin taukolämmityksen siihen.

                    Ja vielä tuohon sisälämmitykseen niin toki puhallinkytkentä pitää tehdä niin saa lämmön sisälle asti.
                    Alkuperäisen kysymyksen parasta ennen tainnut jo mennä.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • zakspeed
                      BTCF Member
                      • Nov 2003
                      • 1996
                      • Tampere/kainuu

                      #11
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Alkuperäisen kysymyksen parasta ennen tainnut jo mennä.
                      Kappas Kerranki koitti olla pätevänä jä vähä ajatella noita näin iltasella
                      -M5- '00
                      -i3 94 rex '19
                      -Ascona B 4.0 '80
                      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎