Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw 540i Remmiahdin-96 - 97

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Suutari
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 3064
    • Suomi

    #16
    Ei oo moisista projekteista mitään hajua ...ja the tavote tuolla koneella vakiohiluilla ehkä realistinen 450h-500hp max!! absolut max.

    Koko tuon koneen saa vaihtaa muun merkkiseen kaikkine osineen jos meinaat 1000hp ottaa..ja sittenkin tekee tiukkaa 4.0L:sta
    Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
    -Official BTCF-Sauna Team-
    -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
    -Team BTCF Top Alcohol-
    -Team Pimp My Bride-
    TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
    R.I.P. 1K MOTORSPORTS
    R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
    526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

    Comment

    • _Dexi
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2006
      • 769
      • Vihti

      #17
      Originally posted by Suutari View Post
      Koko tuon koneen saa vaihtaa muun merkkiseen kaikkine osineen jos meinaat 1000hp ottaa..ja sittenkin tekee tiukkaa 4.0L:sta
      Ei nyt kuitenkaan liiotella sitten taas ihan överiksi toisesta päästä.. Osaavat virittäjät taikoo 2.0Litran turbomyllyistä nelinumeroisia lukuja, japaninmaalla eräästäkin varsin kuuluisasta moottorista taiotaan jopa 1300hevosvoimaa 2.6 Litrasta iskutilavuutta.

      4.4L moottorista ei 1000hp ole minkään asteen mahdottomuus, mutta siinä olet oikeassa että moottoritekniikkaa pitää jo _ymmärtää_, eikä tehot tule enää vain osia vaihtamalla ja kääntämällä avainta - eikä todellakaan vakiohiluilla - joilla jo pelkästään puristussuhde nousee kynnykseksi aika äkkiä kun ahdetaan.

      Tehoa saa muutamalla eurolla sopivasti, pienellä rahalla jo aika paljon, mutta isoihin tehoihin menee rahaa _paljon_.


      Jos oikeasti tahtoo isoille tehoille, ja projekti heiluu laittomuuden rajamailla muutenkin, niin sitten vaikka käytetty S62-sarjan M5 5.0L V8 sinne keulille lootan kera, niin on sentään paljon olennaista osaa jo vakiona - metallikannentiivisteet, CrMo kanget, puna/kolmimetallilaakerit, kestävämpi venakoneisto yms.

      Silti, paljon menee osaa uusiksi jos esim. yli 700hp rajapyykin hypitään.
      Last edited by _Dexi; 04-11-2007, 16:02.
      **********
      & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


      (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
      (ex. E90 320Si M-Tech '07)
      (ex. E60 530Da '04)
      (ex. E39 M5 Facelift '99)
      (ex. E39 540i '98)
      *

      Comment

      • Stone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 4074
        • Helsinki

        #18
        Kaikenlaisia kysymyksiä sitä taas kuuleekin.. Hohhoijaa.. Eikä sillä, ettei todellakin olisi mielenkiintoista tällaista virittelylä/projektia seurata, mutta tässä tapauksessa ei valitettavasti taida olla kysymys mistään tosiasioihin liittyvästä!
        E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
        VW Pornstarter (työjuhta)
        Dodge RAM Cummins (venejuhta)
        Finnmaster T8







        Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

        Comment

        • Tzeimi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 2067
          • Banshee - Jyväskylä

          #19
          Originally posted by _Dexi View Post
          japaninmaalla eräästäkin varsin kuuluisasta moottorista taiotaan jopa 1300hevosvoimaa 2.6 Litrasta iskutilavuutta.
          Nyt rupes kiinnostamaan. Onko tohon jotain referenssiä heittää? Uskoakseni puhut rb26dett-pohjaisesta moottorista, jotka hyvin usein on stroukattuja noissa nelinumeroisissa versioissa.
          Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
          & 02 tulpo saniteetti dyno




          Älä väkisin, ota isompi vasara.
          If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

          Comment

          • BMW
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 3822
            • California

            #20
            Originally posted by Tzeimi View Post
            Nyt rupes kiinnostamaan. Onko tohon jotain referenssiä heittää? Uskoakseni puhut rb26dett-pohjaisesta moottorista, jotka hyvin usein on stroukattuja noissa nelinumeroisissa versioissa.
            Eihän nuo vielä mitään. Tuon verran otettiin jo toistakymmentä vuotta sitten turbo formuloista. Ja iskua oli yli litran vähemmän. Varsin maltillinen siis tuo 1000hv 4.4l koneesta. Äkkä laskettuna tuossa olisi potentiaalia 3900hv tehoille tjyrbolla. Tuo 1000hv on vielä varsinainen matalapaine formulainssin lasien läpi katsottuna
            P
            R
            N
            D

            Comment

            • muuris
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 3501
              • Jyväskylä

              #21
              Originally posted by BMW View Post
              Eihän nuo vielä mitään. Tuon verran otettiin jo toistakymmentä vuotta sitten turbo formuloista. Ja iskua oli yli litran vähemmän. Varsin maltillinen siis tuo 1000hv 4.4l koneesta. Äkkä laskettuna tuossa olisi potentiaalia 3900hv tehoille tjyrbolla. Tuo 1000hv on vielä varsinainen matalapaine formulainssin lasien läpi katsottuna
              Onko M6x moottorissa ja formulakoneissa paljonkin yhteistä sen lisäksi, että molemmat 4-tahtisia polttomoottoreita?

              Varmasti sen 1000hp saa ko. koneesta (turbo(i)lla), mutta kestäisikö se enempää kuin yhden täyskaasuvedon Vaikka alakerran ja kannen pistäisikin uusiksi, on lohko edelleen alumiinia (toisin kun siinä RB26DETT:ssä). Kuten aiemmin mainittiin, voi olla oma hommansa löytää remmiahdin, joka tuottaa tarvittavan ilmamäärän suht ok hyötysuhteella, ja silloinkin tehohäviöt on kohtuuttomat.
              E30 325iX '86
              Instagram

              Comment

              • Betrunken
                Bimmer Fanatic
                • May 2007
                • 458
                • Vantaa

                #22
                Originally posted by BMW View Post
                Eihän nuo vielä mitään. Tuon verran otettiin jo toistakymmentä vuotta sitten turbo formuloista. Ja iskua oli yli litran vähemmän. Varsin maltillinen siis tuo 1000hv 4.4l koneesta. Äkkä laskettuna tuossa olisi potentiaalia 3900hv tehoille tjyrbolla. Tuo 1000hv on vielä varsinainen matalapaine formulainssin lasien läpi katsottuna
                Totta, vielä lisään että se teho taisi olla aikaajoissa jopa 1500hv eli tuhat hevosta litraan kohde.
                Tästä projektista en sano kun että halvempiakin vaihtoehtoja varmasti löytyy jos tavoittelee tuollaisia hevosvoimia ja mielestäni ei ole mitään järkeä tuollaisia laittaa ellei sitten jossain radalla ajelle.
                Varmaan olisi parasta tehoiksi jättää alle 500hv niin ajettavuus säilyy jotenkin. Jos suomen kilpiin aikoo ottaa vielä niin M5(400hv)+20%:480hv
                Mutta tehköön jokainen mitä tekee.
                Citroen ZX "Sacrebleu" edition
                EX:
                -Bmw E28 518i
                -Saab 9000
                -Lada 2105
                Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

                Comment

                • kaltsu
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2005
                  • 91
                  • Lepra

                  #23
                  Kannattaa varmaan alottaa semmosesta vapaavirtasuotimesta mikä virtaa yli 600hv...

                  Comment

                  • Lanttu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 1643

                    #24
                    Kylläpä finninaamainen trolli saa pitkän ketjun aikaiseksi...

                    Comment

                    • _Dexi
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2006
                      • 769
                      • Vihti

                      #25
                      Originally posted by Tzeimi View Post
                      Nyt rupes kiinnostamaan. Onko tohon jotain referenssiä heittää? Uskoakseni puhut rb26dett-pohjaisesta moottorista, jotka hyvin usein on stroukattuja noissa nelinumeroisissa versioissa.
                      Hups! Tosiaan, kirjotin sen verran huolimattomasti - kyllä RB26 käytin esimerkkinä ja niissä useimmiten on 2.8 tai vajaan 3.0L stroukkaus noissa lukemissa.

                      Tosin, niistä taitaapi nelinumeroiset irroita ilman stroukkaustakin, näin muistasin nähneeni, stroukkauksella saadaan toki muuten se kokoonpano ja käyrät järkevämmäksi, muiden etujen lisäksi.

                      Pointtihan oli kuitenkin, että 227hp litratehot ei missään nimessä ole mitenkään mahdottomat (1000hp / 4.4L) ja vielä V8 koneesta.


                      Jos otetaan tähän verrokiksi japaninmaalta vielä vaikka Nissan 200SX S13, 1.8Litrainen turbomoottori eikä mikään erikoisen vahva motti. Täysin avaamattomalla vakiomoottorilla saa silti syljettyä ahdinta vaihtamalla 450-500hp, joka menee jo YLI tuon litratehon jota 1000hp ja 4.4L merkitsisi. ja parissakin tapauksessa todistetusti moinen rimpula jopa kestää tuota rääkkiä parhaimmillaan vuoden päivät.


                      Ei kai nyt sentään BMW V8 ole heikompi kuin Nissanin 1.8L rivinelonen...?
                      Last edited by _Dexi; 05-11-2007, 15:39.
                      **********
                      & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                      (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                      (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                      (ex. E60 530Da '04)
                      (ex. E39 M5 Facelift '99)
                      (ex. E39 540i '98)
                      *

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #26
                        Originally posted by _Dexi View Post
                        Ei kai nyt sentään BMW V8 ole heikompi kuin Nissanin 1.8L rivinelonen...?
                        Ei varmaan, mutta rupesit puhumaan kissoista kun kysyttiin koirista? Noilla rusetti-vempeleillä ei ole juurikaan tekemistä remmiahtimella varustetun V8:n kanssa.

                        Otappa 227hp/l remmillä
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #27
                          Todetaan nyt tähän väliin litratehoista ja realiteeteistä sen verran että minulla oli aikoinaan 311cid/n.5.0l Ford Roush Boss V8 josta jarrutettiin vaparina tosin, 688hv. Koneen hinta oli uutena tuolloin n.150tmk(oli tuolloin vielä rahaa) ja koko kone titaani/alumiini/takoteräs/tungsten palikoista niputettu. Täystitaanisen Imuventtiilin halkaisija oli 2.3" ja "puhkiportattuun"+täytettyyn imukanavaan meni "heittämällä" tennispallo.
                          Männät ultramatalat+huippukevyet=kalliit kaasuporaustiivisteiset Roush:it, pitkät aluveivit työkalutakoterästapein, Roush:in teräksinen trans am akseli josta kk-kaulat 2.0" Tungsten painotuksella, x2Holley 1150cfm blueprintattua dominatoria, 302RoushBoss Trans am betonitäytteinen lohko, koneistus ja bueprintingtunteja satoja.....ym,ym,ym.
                          Koneen käyttöikä oli on 40-50kpl täyslähtöä jos muuten pysyi nipussa.
                          mm.tätä taustaa vasten olisi ihan mielenkiintoista nähdo miten bemun litran pienemmästä kasista nykäistään 1000hv kun sen alakerta ei tahdo kestää hieman kovempaa rääkkiä edes vakiotehoilla.
                          Epäilemättä tuo 1000hv saadaan kevyestikkin ahdetusta 4.0l:sta, mutta siinä ei sitten ole muuta orggis BMW:tä kuin liimattu bmw tarra venttiilikopassa.
                          Tosin hyvinhän ko.provo ottaa tuulta.....

                          Comment

                          • Arnolds
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 3310
                            • Kajjjaani

                            #28
                            Originally posted by Lanttu View Post
                            Kylläpä finninaamainen trolli saa pitkän ketjun aikaiseksi...
                            Nyt tuo ketjun aloittaja makaa maassa ja nauraa mahakipeenä kuinka täällä väitellään siitä onnistuuko tuo homma vai ei
                            F26 xDrive20d TwinPower

                            EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                            Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                            Comment

                            • metanolman83
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2006
                              • 249
                              • itä suomi

                              #29
                              niin no eipä tuo topicin aloittaja ole tuon ekan viestin jälkeen mitään kirjoitellukkaan..eli vitsi tässä nyt kyseessä,tai sitten teinin unelmat murskattuina.

                              mutta todellakin jos tuommoiset tehot kiinnostaa niin suosittelen itsekkin siirtymään nissanin leiriin. eräs suomalainen firmahan tuo niitä urakalla suomeen ja kyllä ne varmaan tuo tilauksesta semmoisen 1000hv yksilön kun tarpeeksi joku lyö rahaa käteen. tosin eihän sillä kyllä suomen teillä hirveästi pääse sitten ajelemaan.
                              monella on noissa ollut päästöjen kanssa ongelmia jo n.400hv kohdalla ja mielestäni kyllä se riittää suomessa aika monen katu auton jättämään.

                              taitaa kyllä olla taas vähän ot:tä..

                              Comment

                              • jSp
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2006
                                • 116
                                • Kiuruvesi

                                #30
                                Konstejahan tietysti on monia. Kaverillani oli joskus kaukaisessa nuoruudessamme mopo joka kulki työntämällä yli kuusikymmentä kilometriä tunnissa.
                                Hieman öljyä nopeusmittariin...:think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎