Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 M-ratin vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maanlu
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 255
    • Pohjanmaa

    e39 M-ratin vaihto

    Elikkäs kertokaa tietäjät että mitä kaikkea pitää muuttaa jos haluaa 2002 mallisen M-sport ratin tuohon vanhempaan prefaceliftiin jossa on M-ratti monitoimi näppäimillä?
    Piuhoja,moduleja,koodaus????
    olen jossain muka nähnyt että 97 malliseen olisi tumpattu tuo uudemman mallinen sporttiratti tai sitten muistan väärin.
    Tietysti jos koko sähköjärjestelmän vaihtaa niin sitten
    E34 M5
    E61 535D
  • Stone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 4074
    • Helsinki

    #2
    Ei taida millään ilveellä onnistua jos homman haluaa tehdä lailliseksi..
    Tuosta on ollut juttua enemmänkin joskus, mutta nyt en millään tuota keskustelua löytänyt..:think Muistelisin että 2-vaiheista pussia ei pysty millään konstilla muuttamaan laillisesti 1-vaiheiseksi ja pitäisi vaihtaa koko auton sähköjärjestelmä.. Kyllä se topicci jossain on kun jaksaa vaan kaivaa.
    E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
    VW Pornstarter (työjuhta)
    Dodge RAM Cummins (venejuhta)
    Finnmaster T8







    Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

    Comment

    • erese
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 478
      • Vantaa

      #3
      Originally posted by Stone View Post
      Ei taida millään ilveellä onnistua jos homman haluaa tehdä lailliseksi..
      Tuosta on ollut juttua enemmänkin joskus, mutta nyt en millään tuota keskustelua löytänyt..:think Muistelisin että 2-vaiheista pussia ei pysty millään konstilla muuttamaan laillisesti 1-vaiheiseksi ja pitäisi vaihtaa koko auton sähköjärjestelmä.. Kyllä se topicci jossain on kun jaksaa vaan kaivaa.
      Tässäpä taitaa olla kyseinen juttu ....http://www.btcf.fi/forum/showthread....ight=E39+ratti
      Last edited by erese; 02-11-2007, 00:56.
      F40 -20
      F20 -13
      E46 320D Touring -01
      E36 "nokivasara" Touring -99

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Originally posted by maanlu View Post
        Elikkäs kertokaa tietäjät että mitä kaikkea pitää muuttaa jos haluaa 2002 mallisen M-sport ratin tuohon vanhempaan prefaceliftiin jossa on M-ratti monitoimi näppäimillä?
        Piuhoja,moduleja,koodaus????
        olen jossain muka nähnyt että 97 malliseen olisi tumpattu tuo uudemman mallinen sporttiratti tai sitten muistan väärin.
        Tietysti jos koko sähköjärjestelmän vaihtaa niin sitten
        Ei auta pelkän sähköjärjestelmän vaihtaminen, vaan myös koko muukin airbagjärjestelmä on muutettava kaksivaiheiseksi+lisättävä pilaribagit+sivubagit+verhoilut mikäli niitä ei ole. Myös rattiputki kaikkine ympäryskilkkeineen menee vaihtoon. Mikä vain toki onnistuu, mutta tulee halvemmaksi vaihtaa kärry laakkosella 3/99-uudempaan johon tuon ratin saa heittämällä.

        Comment

        • maanlu
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2005
          • 255
          • Pohjanmaa

          #5
          Autoni on valmistettu 10/1998
          http://bmwfans.info/original/E39/tou...E/L/M/1998/10/
          ja siitä löytyy 8x airbag
          E34 M5
          E61 535D

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by maanlu View Post
            Autoni on valmistettu 10/1998
            ja siitä löytyy 8x airbag
            Kyllä, ja siinä on nimenomaan tuo vanhempi yksivaiheinen järjestelmä jonka kaksivaiheiseksi muuttamiseksi tarvit paljon muutakin kuin ratin.

            Käytännössä nämä yksivaiheisina ovat ainoat vaihtoehdot:



            ...ja pienellä virityksellä tuo e46;n yksivaiheinen "salmiakkiratti"

            Last edited by Hemi; 02-11-2007, 23:45.

            Comment

            • Bemarnisti
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2005
              • 244
              • Vihti

              #7
              mulla tää auto on valmistettu nimenomaan 3/99. Eli voinko laittaa tohon ihan heittämällä tuon uudemman M-ratin? Hemi varmaan tietää??:think

              Niin ja käykö tuosta nykyisestä vanhemman mallin M-ruorista tuo bägi suoraan tohon uuteen jos sellasen löytää bägittömän? Entä mitä muuta tarvii vaihtaa?
              Last edited by Bemarnisti; 06-01-2008, 21:57. Reason: lisäkysymys

              Comment

              • buksin-1
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 4592
                • Keski-Pohjanmaa

                #8
                Originally posted by Bemarnisti View Post
                mulla tää auto on valmistettu nimenomaan 3/99. Eli voinko laittaa tohon ihan heittämällä tuon uudemman M-ratin? Hemi varmaan tietää??:think

                Kyllä voit
                Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                SISUSTAT modaukset

                Comment

                • teropa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 3855
                  • Oulu

                  #9
                  Lainaan aihetta.

                  Mitä romuja menee uusiksi kun vaihtaa 2001 auton vanhanmallisen M-sport monitoimiratin tuohon uudenmalliseen, siis nimenomaan M-rattiin, jossa ne pädit ja monitoiminapeilla tietty.

                  Kun tein operaation vanhassa autossa mersun ruorista tuohon m-rattiin niin siinä oli muutakin kuin pelkkä ratti, mutta mites tässä faceliftissä ratin vaihto uudempaan?

                  Tero
                  E60 520dA M-sport
                  ---Ex
                  E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                  E90 330iA, 325iA, 320dA
                  E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                  E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                  PPL(A)

                  Comment

                  • JonasG
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2006
                    • 2160
                    • Porvoo/Helsinki

                    #10
                    Originally posted by teropa View Post
                    Lainaan aihetta.

                    Mitä romuja menee uusiksi kun vaihtaa 2001 auton vanhanmallisen M-sport monitoimiratin tuohon uudenmalliseen, siis nimenomaan M-rattiin, jossa ne pädit ja monitoiminapeilla tietty.

                    Kun tein operaation vanhassa autossa mersun ruorista tuohon m-rattiin niin siinä oli muutakin kuin pelkkä ratti, mutta mites tässä faceliftissä ratin vaihto uudempaan?

                    Tero
                    Muistaakseni me ei vaihdettu muuta kuin ratti,bägi ja nappulat kun laitettiin mulle tuo uudempi ratti..Auto valmistettu 4/2000.

                    Comment

                    • buksin-1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 4592
                      • Keski-Pohjanmaa

                      #11
                      Originally posted by teropa View Post
                      Lainaan aihetta.

                      Mitä romuja menee uusiksi kun vaihtaa 2001 auton vanhanmallisen M-sport monitoimiratin tuohon uudenmalliseen, siis nimenomaan M-rattiin, jossa ne pädit ja monitoiminapeilla tietty.

                      Kun tein operaation vanhassa autossa mersun ruorista tuohon m-rattiin niin siinä oli muutakin kuin pelkkä ratti, mutta mites tässä faceliftissä ratin vaihto uudempaan?

                      Tero
                      Vanhassa eli 1-vaiheisessa ratissa on myös slipring, kun taas uudessa se on ohjauspylväässä. Eli 2-vaiheisessa vaihdetaan pelkkä ratti
                      Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                      Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                      SISUSTAT modaukset

                      Comment

                      • teropa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 3855
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by buksin-1 View Post
                        Vanhassa eli 1-vaiheisessa ratissa on myös slipring, kun taas uudessa se on ohjauspylväässä. Eli 2-vaiheisessa vaihdetaan pelkkä ratti
                        Kappas kappas... joo slip ringihän siinä piti käyttää vanhasta ruorista.

                        Eli onko niin, että tuo operaatio uudemmassa 2-vaiheisessa on unplug vanha, plug uusi ja play ? Ilman mitään välijohtoja tai romuja, joita tarvii vanhasta ratista käyttää?

                        Onko ideaa, missä hinnoissa nuo uudemmanmallin ratit liikkuu?

                        Tero
                        E60 520dA M-sport
                        ---Ex
                        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                        E90 330iA, 325iA, 320dA
                        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                        PPL(A)

                        Comment

                        • juu-das
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2007
                          • 756
                          • Kuopio

                          #13
                          niitä on täällä foorumillakin pari myynnissä, hinnat tais olla jotain 600-700e luokkaa

                          Last edited by juu-das; 08-01-2008, 13:32.

                          Comment

                          • teropa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 3855
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by juu-das View Post
                            niitä on täällä foorumillakin pari myynnissä, hinnat tais olla jotain 600-700e luokkaa

                            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=119833
                            Ok, aikalailla senhintainen kuin oletinkin. Eli kallis, mutta ei liian kallis, etteikö se ole kuiteski pakko vaihtaa ;D.

                            Mitähän nuo johtosarjat mahtaa olla, joista tuossakin ilmossa mainitaan; pitääkö mun autoon esim asentaa joku johtosarja ratinvaihdon yhteydessä kuitenkin?

                            Tero
                            E60 520dA M-sport
                            ---Ex
                            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                            E90 330iA, 325iA, 320dA
                            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                            PPL(A)

                            Comment

                            • buksin-1
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 4592
                              • Keski-Pohjanmaa

                              #15
                              Originally posted by teropa View Post
                              Ok, aikalailla senhintainen kuin oletinkin. Eli kallis, mutta ei liian kallis, etteikö se ole kuiteski pakko vaihtaa ;D.

                              Mitähän nuo johtosarjat mahtaa olla, joista tuossakin ilmossa mainitaan; pitääkö mun autoon esim asentaa joku johtosarja ratinvaihdon yhteydessä kuitenkin?

                              Tero
                              Ei tarvitse mitään ylimääräistä asentaa, jos autosta löytyy jo toimivat MF-nappulat. Pelkkä vaihto riittää eli vanha irti ja uusi tilalle.
                              Last edited by buksin-1; 08-01-2008, 14:39.
                              Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                              Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                              SISUSTAT modaukset

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎