Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 tipahti tunkilta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ileee
    BTCF Member
    • Oct 2005
    • 1027
    • Espoo

    #16
    Ite oon vaihtanu tuon orkkistunkin kanssa viimiset kolme vuotta renkaita. Mitään ongelmia ei ole ollut.
    __________
    E92 BMW 335i M-Sport -12

    "Toiset tykkää aliohjaavasta, toiset yliohjaavasta. Itse pidän minun ohjaamasta." -Mika Häkkinen

    Comment

    • Robi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 7606
      • Vantaa

      #17
      Mä vaihdoin omaan autoon etujarrut (levyt ja satulat) orkkistunkilla ja vieläpä hiukan vinolla parkkipaikalla. Ei mitään ongelmia kun laittoi sen kiilan pyörän eteen ja nosti..toki kiila sinne eteen minne kuvittelee auton lähtevän liukumaan jos on lähteäkseen.
      Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
      Tiedustelut priva tai 0452210069

      Current
      E61 530d
      E39 530d
      E39 520iA
      E46 330xd
      E28 528i

      Comment

      • armageddon
        Bimmer Fanatic
        • May 2007
        • 443
        • Kokkola

        #18
        noh riipuu vakuuutus yhtiöstä tiedän tapauksia joita on noista syistä korvattu....
        ei ne tehot vaan se kuski...

        Comment

        • untamokuikka
          Bimmer Rookie
          • Aug 2005
          • 59
          • keski-suomi

          #19
          tunkkikasko

          Kasko kyllä korvaa asian.
          mutta eri asia kannattaako sitä laittaa kaskon piikkiin..

          Comment

          • Pred
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2007
            • 442
            • E-Pohjanmaa

            #20
            Orkkistunkin hyvä puoli ainakin allekirjoittaneen tapauksessa on se että se on ainut tunkki mikä menee heittämällä auton alle Hallitunkeille yms pitää olla lankkua yms korokkeita suht reilusti, että ne saa alle pujoteltua.
            Tesla Model 3 Performance
            EX: BMW F36 420d Gran Coupé x-drive M-Sport
            EX: VW Touran 2.0 TDI
            EX: VW R6 Polo GTI
            EX: Audi 4F A6 Avant 3.0Tdi Quattro
            EX: BMW E91 325dA M-sport
            EX: BMW E46 320d touring M-sport
            EX: VW Golf IV Variant 1.9 Tdi PD
            EX: Seat Leon 1.9 Tdi PD
            EX: Peugeot 605 3.0 v6 sr
            EX: Ford Sierra 4D 2.0i DOCH

            Comment

            • K.S.
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 649
              • Espoo

              #21
              Tarkkana vaan sen auton paikalleenkahlimisessa niin orkkistunkillakin pärjäilee yllättävän pitkälle.. on vaihdettu renkaat lambat iskarit ja jarrulevyt orkkistunkin kera.. auton paino ei tosin tietenkään ole ollut tunkin varassa kun itse on hääritty alla.

              Comment

              • zaci
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2005
                • 459
                • Kuopio

                #22
                Itse myös vaihdoin orggis-tunkilla ensimmäistä kertaa talvirenkaat alle tossa pihalla. Olin kyllä tietoinen näistä orggis-tunkkien vaaroista, joten asettelinkin sen huolella suoraan ja paikoilleen. Kauhunhetkiä aiheutuikin takavanteita irti repiessä, kun joutui huolella voimaa käyttämään ja auto heilui sivuttaissuunnassa. Kai se auton ilmassa pitää jos ei kovin paljoa heilu
                BMW F20 120xDa 2016 140kW

                Comment

                • Tibexe
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2006
                  • 485
                  • Tampere

                  #23
                  Eilen juuri vaihtelin Touringiin talvirenkaat E39 orggis-tunkilla. Sepeli-pinnalla vielä, no problemos. Mutta uskon kyllä että vituttaa tuollaiset pienetkin kolhut.
                  sigpic

                  Comment

                  • Kentsu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 1397
                    • Tuusula

                    #24
                    En voi olla toistamatta sitä että tuo hallitunkki on pirun hyvä ja halpa keksintö. Myös huomattavasti helpompi pumpata se auto ilmaan kuin veivata niitä auton tunkkeja. Lisäksi E39:n nostopaikat on just sellaset että lankunpätkä väliin ja hyvin menee paikkoja naarmuttamatta. Mulla on orggis auton tunkki säilynyt täysin käyttämättömänä tähän asti joten en ole minäkään sitä ikinä kokeillut enkä edes enää raski siltä viedä neitsyyttä kun on näin kauan säilynyt
                    Ex: 523iA '97, 520iA '89
                    /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                    Comment

                    • ongelmalapsi
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 1063
                      • Hämeenlinna

                      #25
                      Ite oon e36, e34, e30 ja e39:n tunkeilla nostellu autoja jos jonkin moisissa paikoissa ja kyllä e39:n tunkki on mielestäni e36 tunkin jälkeen se paras
                      -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                      -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                      -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                      -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                      -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                      Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                      GMC Topkick C6500 rollback -95
                      Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                      E46 330xiA -02
                      Chrysler neon -99

                      Comment

                      • schwarze
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2004
                        • 2017
                        • Kangasala

                        #26
                        Orkkistunkilla vaihdellaan ja tarkkana ollaan, ihan manuaalin mukainen kiila pyörän takana ja tasamaalla, tunkin asento pitää tietysti katsoa ennen nostoa siten, ettei se korin noustessa pääse ottamaan kiinni siihen...kohta pitää jo taustapeiliinkin kirjoittaa, että kohteet saattavat olla lähempänä kuin peilistä näyttää...Maalaisjärkee peliin IMO!
                        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                        Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                        Comment

                        • Rotko
                          Newbiemmer
                          • Oct 2007
                          • 25

                          #27
                          Onhan se tunkki toki hieman hento mut ottaen huomioon auton painon... Eihän sellainen tunkki voi olla mikään varma !!! Halli tunkit on erikseen.

                          Itselläni kävi melkeinpä sama homma :think vaihtelin kumeja hieman epä tasainen maa ja taka vanteet tikasti kiinni... kiitos sovitus holkkien. Ja siinä niitä niivitellessä OHO auto niiasi eteen ja muovi helmaan jäi pientä kierreangon kuviota... tosin pyörä ei vieläkään suostunut irtoamaan

                          Käyttäjästä se on kiinni... kuka hullu nyt sillä mitään enempiä nostelisi. Se on toisin sanoen hätä tunkki.

                          Mutta pisteitä sille pitää silti antaa, verrattuna muihin autovalmistajien patentteihin.

                          hyviä renkaan vaihto hetkiä kaikille ja nastat ropisemaan.
                          Sutii ja ruopii hiekalla, pyörät laahaa katua ja menee eteen ja taakse... mikä se on ?
                          sigpic

                          Comment

                          • Mr_Horsepower
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2006
                            • 112
                            • Kouvola

                            #28
                            Peltiä saa uutta!!!

                            Joo hirveätä huolellisuutta vaan ihmiset...peltiä saa uutta mutta katkenneet kädet vituttaa vähän enemmän!!

                            E34 tunkki oli aika paska... kerran sain tipautettua...mutta nyt e39:iin vaihdoin perjantaina niin toimi yllätävän hyvin auton painoon nähden. Yleensä käyn nosturilla vaihtamassa mutta nyt ei kerenny odottamaan sunnuntaihin niin vaihtelin alkuperäis tunkilla tossa parkkipaikalla! Kannattaa ajaa ihan loivaan alamäkeen sille että perse alaspäin ja se kiila alle ja valuttaa vapaalla sen kiilan päälle niin saa kaiken välyksen pois renkaan ja kiilan välistä...ei nimittään paljoa tarvi heilahtaa kun tunkki taittuu alta. Sitten vaan tunkki tarkasti alle ja katsoo että se tosiaa tulee suoraan. Ennen kuin ottaa pyörän irti niin olen pikkasen heiluttelut autoa ja katsonut että on tukevasti.

                            Kyllä sillä pärjää mutta kyllä hallitunkki tai nosturi on NIIIIN paljon huolettomampi!!

                            Comment

                            • Ansseli
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2007
                              • 145
                              • Tampere/Mikkeli

                              #29
                              Onneton vempula toi bemarin tunkki, kun ei oon pohjassa eikä tunkissa mitaan hahloja. Mersussa oli kyllä aika hyvä tunkki, sitä ei saa sivusuunnassa nurin, mutta sitäkin piti vahtia että oli suorassa, ettei lähtenyt eteen tai taakse päin. Eilen yritin vaihtaa talvikiekot, mutta jäi yritykseksi. Etu renkaan pultit oli ensinäkin sika tiukassa, edes 120 kg ja pieni polkaisu eivät meinanneet auttaa koska pultit oli ruostuneet kiinni kun edellinen omistaja oli ajanut kesät talvet samoilla renkailla ja vanteilla. Sitten eteen ei käynyt uudet peltivanteet, jotka tuli kaupan mukana koska keskiö ei mahtunut vanteen sisällä. Taka rengasta en saanut edes irti kun oli vanne ruostunut eikä uskaltanut kunnolla repiä kun tunkki on niin persiistä, ei muuta kun rumpuun kunnon öljyäminen ruosteen irrotusaineella ja liotkoon nyt pari päivää. Huomenna aika rengasliikkeeseen jossa vaihdetaan kitkat alla oleville aluvanteille. Että kyllä ne renkaat kannattaa edes irroittaa kerran vuoteen, ettei ruostu kiinni. Kyseessä oli siis bemarin orkkis alumiini vanne joka ruostunut kiinni levyyn.
                              Noita 14-19 euron halpatunkkeja ei kannata ostaa vaikka halvalla saiskin. Ittellä on ollut 2 kpl käytössä, kumpaakin käytetty alle kymmenen kertaa ja molemmat on paskana! Ei niistä saa edes verkonpainoja, ellei halua tehdä ympäristö rikosta. 50 euroo kun sijoittaa niin saa motonetistä jo vähän paremman "halvan" hallitunkin. Nuo kaks halpaa punasta paskaa maksoi jo 1 kunnollisen verran.


                              -Ostetaan ku halavalla saahaan, niiku Sulo Vileen-
                              -530 d touring automaatti -02 237 tkm-

                              Comment

                              • illu^^
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 1703
                                • Kajaani

                                #30
                                Originally posted by lousku View Post
                                Noo eipä ole vakuutuspetoksia tapana ollut tehdä...

                                Pitää nyt kattoa paljonko tommosen oikasu maksaapi, muutaman sentin mittanen runtu ylöspäin ja meni kotelo meni sisään ehkäpä ½senttiä.

                                Varmaan veemäinen oikoa, mutta kuitenkin varmaan siinä ja tossa että kannattaako edes vakuutusyhtiöltä moista kysyä.

                                Eihän se ajoa haittaa, mutta esteettinen haitta ompi kylläkin...
                                En pitäisi moraalisesti kovinkaan pahana petoksena, vaikka sanoisit sen kiveen ajaneesi, kun aletaan miettimään sitä summaa minkä maksat vakuutusyhtiölle vuosittain ja miten nihkeästi vahingon sattuessa suostuvat korvaamaan.

                                Ja tämähän oli vain minun mielipiteeni, josta en viitsi alkaa kenenkään kanssa väittelemään. Sanotaan nyt vielä jos tahallaan polttaa autonsa ja sitten nostaa vakutuuksesta raha, se on petos jo oikeasti.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎