Ite oon vaihtanu tuon orkkistunkin kanssa viimiset kolme vuotta renkaita. Mitään ongelmia ei ole ollut.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 tipahti tunkilta
Collapse
X
-
Mä vaihdoin omaan autoon etujarrut (levyt ja satulat) orkkistunkilla ja vieläpä hiukan vinolla parkkipaikalla. Ei mitään ongelmia kun laittoi sen kiilan pyörän eteen ja nosti..toki kiila sinne eteen minne kuvittelee auton lähtevän liukumaan jos on lähteäkseen.Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Orkkistunkin hyvä puoli ainakin allekirjoittaneen tapauksessa on se että se on ainut tunkki mikä menee heittämällä auton alleHallitunkeille yms pitää olla lankkua yms korokkeita suht reilusti, että ne saa alle pujoteltua.
Tesla Model 3 Performance
EX: BMW F36 420d Gran Coupé x-drive M-Sport
EX: VW Touran 2.0 TDI
EX: VW R6 Polo GTI
EX: Audi 4F A6 Avant 3.0Tdi Quattro
EX: BMW E91 325dA M-sport
EX: BMW E46 320d touring M-sport
EX: VW Golf IV Variant 1.9 Tdi PD
EX: Seat Leon 1.9 Tdi PD
EX: Peugeot 605 3.0 v6 sr
EX: Ford Sierra 4D 2.0i DOCH
Comment
-
-
Itse myös vaihdoin orggis-tunkilla ensimmäistä kertaa talvirenkaat alle tossa pihalla. Olin kyllä tietoinen näistä orggis-tunkkien vaaroista, joten asettelinkin sen huolella suoraan ja paikoilleen. Kauhunhetkiä aiheutuikin takavanteita irti repiessä, kun joutui huolella voimaa käyttämään ja auto heilui sivuttaissuunnassa. Kai se auton ilmassa pitää jos ei kovin paljoa heiluBMW F20 120xDa 2016 140kW
Comment
-
-
En voi olla toistamatta sitä että tuo hallitunkki on pirun hyvä ja halpa keksintö. Myös huomattavasti helpompi pumpata se auto ilmaan kuin veivata niitä auton tunkkeja. Lisäksi E39:n nostopaikat on just sellaset että lankunpätkä väliin ja hyvin menee paikkoja naarmuttamatta. Mulla on orggis auton tunkki säilynyt täysin käyttämättömänä tähän asti joten en ole minäkään sitä ikinä kokeillut enkä edes enää raski siltä viedä neitsyyttä kun on näin kauan säilynytEx: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
Ite oon e36, e34, e30 ja e39:n tunkeilla nostellu autoja jos jonkin moisissa paikoissa ja kyllä e39:n tunkki on mielestäni e36 tunkin jälkeen se paras-Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
-Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
-Voimaa.com Ohjelmoinnit
-Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
-Ilmastointi huolto alkaen 69€
Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
GMC Topkick C6500 rollback -95
Ford F-350 4X4 Wrecker -97
E46 330xiA -02
Chrysler neon -99
Comment
-
-
Orkkistunkilla vaihdellaan ja tarkkana ollaan, ihan manuaalin mukainen kiila pyörän takana ja tasamaalla, tunkin asento pitää tietysti katsoa ennen nostoa siten, ettei se korin noustessa pääse ottamaan kiinni siihen...kohta pitää jo taustapeiliinkin kirjoittaa, että kohteet saattavat olla lähempänä kuin peilistä näyttää...Maalaisjärkee peliin IMO!Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Onhan se tunkki toki hieman hentomut ottaen huomioon auton painon... Eihän sellainen tunkki voi olla mikään varma !!! Halli tunkit on erikseen.
Itselläni kävi melkeinpä sama homma :think vaihtelin kumeja hieman epä tasainen maa ja taka vanteet tikasti kiinni... kiitos sovitus holkkien. Ja siinä niitä niivitellessä OHOauto niiasi eteen ja muovi helmaan jäi pientä kierreangon kuviota... tosin pyörä ei vieläkään suostunut irtoamaan
Käyttäjästä se on kiinni... kuka hullu nyt sillä mitään enempiä nostelisi. Se on toisin sanoen hätä tunkki.
Mutta pisteitä sille pitää silti antaa, verrattuna muihin autovalmistajien patentteihin.
hyviä renkaan vaihto hetkiä kaikille ja nastat ropisemaan.Sutii ja ruopii hiekalla, pyörät laahaa katua ja menee eteen ja taakse... mikä se on ?sigpic
Comment
-
-
Peltiä saa uutta!!!
Joo hirveätä huolellisuutta vaan ihmiset...peltiä saa uutta mutta katkenneet kädet vituttaa vähän enemmän!!
E34 tunkki oli aika paska... kerran sain tipautettua...mutta nyt e39:iin vaihdoin perjantaina niin toimi yllätävän hyvin auton painoon nähden. Yleensä käyn nosturilla vaihtamassa mutta nyt ei kerenny odottamaan sunnuntaihin niin vaihtelin alkuperäis tunkilla tossa parkkipaikalla! Kannattaa ajaa ihan loivaan alamäkeen sille että perse alaspäin ja se kiila alle ja valuttaa vapaalla sen kiilan päälle niin saa kaiken välyksen pois renkaan ja kiilan välistä...ei nimittään paljoa tarvi heilahtaa kun tunkki taittuu alta. Sitten vaan tunkki tarkasti alle ja katsoo että se tosiaa tulee suoraan. Ennen kuin ottaa pyörän irti niin olen pikkasen heiluttelut autoa ja katsonut että on tukevasti.
Kyllä sillä pärjää mutta kyllä hallitunkki tai nosturi on NIIIIN paljon huolettomampi!!
Comment
-
-
Onneton vempula toi bemarin tunkki, kun ei oon pohjassa eikä tunkissa mitaan hahloja. Mersussa oli kyllä aika hyvä tunkki, sitä ei saa sivusuunnassa nurin, mutta sitäkin piti vahtia että oli suorassa, ettei lähtenyt eteen tai taakse päin. Eilen yritin vaihtaa talvikiekot, mutta jäi yritykseksi. Etu renkaan pultit oli ensinäkin sika tiukassa, edes 120 kg ja pieni polkaisu eivät meinanneet auttaa koska pultit oli ruostuneet kiinni kun edellinen omistaja oli ajanut kesät talvet samoilla renkailla ja vanteilla. Sitten eteen ei käynyt uudet peltivanteet, jotka tuli kaupan mukana koska keskiö ei mahtunut vanteen sisällä. Taka rengasta en saanut edes irti kun oli vanne ruostunut eikä uskaltanut kunnolla repiä kun tunkki on niin persiistä, ei muuta kun rumpuun kunnon öljyäminen ruosteen irrotusaineella ja liotkoon nyt pari päivää. Huomenna aika rengasliikkeeseen jossa vaihdetaan kitkat alla oleville aluvanteille. Että kyllä ne renkaat kannattaa edes irroittaa kerran vuoteen, ettei ruostu kiinni. Kyseessä oli siis bemarin orkkis alumiini vanne joka ruostunut kiinni levyyn
.
Noita 14-19 euron halpatunkkeja ei kannata ostaa vaikka halvalla saiskin. Ittellä on ollut 2 kpl käytössä, kumpaakin käytetty alle kymmenen kertaa ja molemmat on paskana! Ei niistä saa edes verkonpainoja, ellei halua tehdä ympäristö rikosta
. 50 euroo kun sijoittaa niin saa motonetistä jo vähän paremman "halvan" hallitunkin. Nuo kaks halpaa punasta paskaa maksoi jo 1 kunnollisen verran.
-Ostetaan ku halavalla saahaan, niiku Sulo Vileen--530 d touring automaatti -02 237 tkm-
Comment
-
-
Originally posted by lousku View PostNoo eipä ole vakuutuspetoksia tapana ollut tehdä...
Pitää nyt kattoa paljonko tommosen oikasu maksaapi, muutaman sentin mittanen runtu ylöspäin ja meni kotelo meni sisään ehkäpä ½senttiä.
Varmaan veemäinen oikoa, mutta kuitenkin varmaan siinä ja tossa että kannattaako edes vakuutusyhtiöltä moista kysyä.
Eihän se ajoa haittaa, mutta esteettinen haitta ompi kylläkin...
Ja tämähän oli vain minun mielipiteeni, josta en viitsi alkaa kenenkään kanssa väittelemään. Sanotaan nyt vielä jos tahallaan polttaa autonsa ja sitten nostaa vakutuuksesta raha, se on petos jo oikeasti.
Comment
-
Comment