Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 M5 lämmöt heilahtaa tappii??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • niksa
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 53
    • vantaa

    e39 M5 lämmöt heilahtaa tappii??

    eli termari vaihettu pari kk sitte, lämpömittarin anturin liittimet putsattu ettei olis hapettumaa tms.
    ennen noit korjauksii teki samaa..korjautu muutamaks kuukaudeks ku rassattii.

    nyt alko taas uudestaa eli kesken ajon yht'äkkiä vedenlämpömittari heilahtaa ihan tappii, sit jos antaa olla siel niin auto pelaa normaalist, mut alkaa viel hiljallee kuitenki nostaa öljynlämpöäkin, siinä vaihees oon aina sammuttan ja sit heti käyntii, nii palaa normaaliks kumpakin mittari. ja ajoa voi jatkaa taas normaalist. konetta käyny kokeilees, ei se sen kuumempana tuntuis käyvän ku normaalistikaa.
    saattaa tehä kerran päiväs ja sit pari päivää välii taas.
  • bmw e34
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2002
    • 633
    • raahe

    #2
    käytä ensin mittariston instrumentti testiä millä varmistaa ettei ole joku mekaaninen vika mittareissa, ja sen jälkeen katso samoista valikoista onko arvot samat kuin "analogisissa" mittareissa, jos on niin eihän se paljon muu voi olla kuin nesteen puutetta, ilmaa järjestelmässä ,tai moottorin mekaaninen vika.

    Comment

    • mauritius bleu
      Bimmer Rookie
      • May 2004
      • 75
      • Rajalla

      #3
      no mulla oli tismalleen samat symptoomat kun sulla on ja se kyllä loppu termarin vaihola tuo ongelma!:think:think

      edit: nii ja katoppa nouseeko sulla moottorin nesteitten lämpö koskaan yli 75 astetta sieltä piilovalikosta, sehän oli aika varma merkki termarin auki jumituksesta.
      Last edited by mauritius bleu; 06-11-2007, 07:31.
      BMW M5 -00

      Comment

      • MikkoK
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2007
        • 748
        • Oulu

        #4
        edit: nii ja katoppa nouseeko sulla moottorin nesteitten lämpö koskaan yli 75 astetta sieltä piilovalikosta, sehän oli aika varma merkki termarin auki jumituksesta.[/quote]

        Nii siis jos ei nouse yli 75 asteen!? Itellä ainaki parissa autossa lämpöjä ei oo saanu nouseen ku tyhjäkäynnillä ku termari juminu auki...neste kiertää jatkuvasti syylärin kautta.

        Comment

        • Jupi85
          Bimmer Rookie
          • Nov 2004
          • 177

          #5
          veikkaisin että ilmaa koneessa..

          Comment

          • Valkman
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2006
            • 712
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by mauritius bleu
            edit: nii ja katoppa nouseeko sulla moottorin nesteitten lämpö koskaan yli 75 astetta sieltä piilovalikosta, sehän oli aika varma merkki termarin auki jumituksesta.
            Originally posted by Kimita00
            Nii siis jos ei nouse yli 75 asteen!? Itellä ainaki parissa autossa lämpöjä ei oo saanu nouseen ku tyhjäkäynnillä ku termari juminu auki...neste kiertää jatkuvasti syylärin kautta.
            No sitähän siinä todettiinkin...

            Comment

            • 10+
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 2084
              • Nivala

              #7
              Originally posted by Jupi85 View Post
              veikkaisin että ilmaa koneessa..
              M5 ilmaa itse itsensä. Kato tosiaan sieltä piilovalikosta miltä ne lämmöt näyttää. Jös öljyjen lämpökin nousee samalla niin sit kuulostaa jo oudolta
              E39 M5 -00

              Ex E60 530Da M-Sport -04
              Ex E39 M5 -00
              Ex E39 M5 -00 Individual
              Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
              Ex E36 3.0 M3 -93
              Ex E36 2.5 Cabrio -94
              Ex E36 3.2 M3 -97
              Ex E36 2.5 Coupe -93

              Comment

              • mauritius bleu
                Bimmer Rookie
                • May 2004
                • 75
                • Rajalla

                #8
                siis tosiaan mullakin lähti öljynlämpö mittari nouseen samala kun tuo lämpömittari ampas tappiin, hissukseen nousi sinne vartin ja puolenvälin väliin eli johonki 8? asteeseen mutta pysähtyy kyllä sinne eli ei se kauaa jatkanu nousua. ja virrat pois ja pääle niin kaikki oli taas normaalia.
                koneen lämmöt mulla oli 74 astetta koko ajan ja öljytkin oli viileällä, muistaakseni jotain vähän pääle 60 astetta vain, normitilanteessa M5:sen käyntilämpöhän pitäs olla siinä 81 asteen tietämilä keleistä riippuen aste pari suuntaan jos toiseen ja öljynlämpö yli 70 astetta.
                eipä se tosiaan valjennut mulleekkaan että mikä tuota öljynlämpöä noin nostatti just sillo kun mittari lämpömittari sekos! nii ja mulla näytti se KTMP eli vedenlämmöksi sillon 128 astetta pakkasta kun se hyppäs tappiin, katteleppa tuo samala miten sulla reagoi kun se sekoaa..
                BMW M5 -00

                Comment

                • niksa
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2004
                  • 53
                  • vantaa

                  #9
                  ok

                  kiitos kommenteista....
                  en vaa ymmärrä ku se termari tosiaa on vaihdettu just pari kk sit liikkeessä ihan.

                  mut vaihdan nyt seuraavaks sen anturin ihan varmuuden vuoks ja sit vien liikkeesee tutkittavaks jos ei auta...
                  hermo menee tollasten hommien kans, vaik muuten loistava auto kaikinpuolin.
                  mites sinne piilovalikkoo pääsee??

                  Comment

                  • MikkoK
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2007
                    • 748
                    • Oulu

                    #10
                    Mainittakoon vielä, että nykyisessä -97 e36:ssa oli lämpöongelmaa ja termostaatti vaihdettiin. Rekisteriotteen kans hain wetteriltä uuden että tulee varmasti oikea. Paikallaan ollut termari oli erilainen eikä edes alkuperäinen....Kaikenlaiseen sitä törmää :think

                    Comment

                    • mauritius bleu
                      Bimmer Rookie
                      • May 2004
                      • 75
                      • Rajalla

                      #11
                      Dexin kirjottamat oikeen selkeät ohjeet löysin tuon piilovalikon akasemiseks kun ei ite jaksanu alkaa kirjottaan.. eli piilovalikot saa auki näin:

                      1. Auto käyntiin, pidä mittaristossa sitä oikeaa "Check" nappia pohjassa useita sekunteja, niin kauan että siihen tulee teksti "Test Nr.01"

                      2. Voit joko painaa tässä kohti vasenta nuppia (trippi) mittaristosta jolloin sen pitäis näyttää sun valmistenumeron loppuosa, tai sitten lunttaat sen ohjekirjasta / valmistekilvestä.

                      3. Plussaat sun valmistenumeron 5 viimestä numeroa yhteen. Esim. jos se olisi XX12345 niin sun lukkokoodi on silloin 15.

                      4. Klikkaa oikeenpuolimmaista nuppia niinkauan että oot "Test Nro. 19" kohdalla.

                      5. Paina vasenta nuppia. Lukee "Lock: ON", paina vasenta niin kauan että se kelaa sen sun numeron kohdalle, jonka aiemmin laskit kohdassa 3.

                      6. Paina oikeaa nuppia kun oikea numero on ruudussa, lukko aukeaa.

                      ja tämän kun oot tehny niin valikosta 07 löytyy koneen lämpö KTMP (Huom ATMP on imuilman lämpö) ja valikosta 16 öljynlämpö OIL muistaakseni...
                      oikeanpuoleisella liikutaan valikossa ja vasemmala mennään niihin sisään, toivottavasti selkeni
                      Last edited by mauritius bleu; 09-11-2007, 00:15. Reason: lisäääääääääääääääääääääää
                      BMW M5 -00

                      Comment

                      • Miksak
                        Newbiemmer
                        • Oct 2011
                        • 1
                        • Finland

                        #12
                        Löytyi tällanen keskustelu foorumilta. Itellä M5 vm. 2001 ihan vastaava ongelma. Kesken ajon vedenlämpötila huppää nopeasti tappiin ja ajon jatkuessa öljylämpö alkaa kohoamaan. Tilanne kuotenkin palaa ennalleen kun käyttää virrat pois päältä ihan vaan hetkellisesti ja lämmöt näyttää taas normaalia.

                        Kysymys kuuluukin. Löysikö kukaan tähän ongelmaan mitään ratkaisua??

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎