Announcement

Collapse
No announcement yet.

1996 e39 523 mittaristo pimeni...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pulukka
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 51
    • Joensuu

    1996 e39 523 mittaristo pimeni...

    ...eli huolet vaan jatkuvat: mittaristossa palaa pelkät taustavalot mutta mitään muuta ei tapahdukaan. Luistoneston valo vilkkuu ja vakionopeuden säätö toimii. Pikkutietokone on pimeänä.

    Oisko kellään hajuakaan mikä mättää; mitkä sulakkeet noita juttuja säätävät -onko ne hanskalokeron kolme sulaketta instrument cluster; 18, 24, 40 tuohon vai jotkut muut?

    Mistä napeista tuon saa testattua; tällä palstalla oli jotain juttua mutta kun napit jäi epäselviksi..?
    vm. 1996 E39 523i - hankittu 8/2007
  • zaci
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2005
    • 460
    • Kuopio

    #2
    Mittaristotestin saa ajettua pitämällä mittariston oikeanpuoleista nappia pohjassa ja samalla kääntämällä virta-avain varovasti niin paljon eteenpäin että ilmestyy TEST-01 tai vastaava. Sitten toisella napilla voi näpyttää testejä eteenpäin, 01,02 jne. Toisella aktivoidaan testi, kun ei nyt taas muista kummin päin napit meni.. Mittaritesti on nro 02. Näin ainakin itsellä isolla OBC:llä. Ja nuo em. napit on siis Check Control ja trippimittarin nappi. Mutta jos mitään ei tapahdu niin ensiksi vois toki katsoa ne sulakkeet.. Eipä varmaan testikään lähe päälle jos pimeenä tietsikka.
    Last edited by zaci; 09-11-2007, 10:43.
    BMW F20 120xDa 2016 140kW

    Comment

    • zaci
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2005
      • 460
      • Kuopio

      #3
      Eli löytyi tuolta post #24

      BMW F20 120xDa 2016 140kW

      Comment

      • Brasco
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2007
        • 221

        #4
        Aika surkeesti on alkanut urasi Bemaristina, itsellänikin 500 sarjan osto kevät talvella ja on muuten ihan pikkusen alkanut tuntuu siltä että onko han siinä mitään järkeä?

        Itselläni ollut kolme opelia ennen ,viimeisin 2.5 v6 omega, ja noissa opeleissa ei ollut vikoja, vaikka niitä mollataan ympäri kyliä

        Kai se on vielä itelleen uskoteltava että ei noita maanantai verioita ole kuin muutamat bemareista, vai onko nämä tosiaan tollasia vikahelvettejä?

        Pulukka, sulla on tainut usko jo bemareihin mennä?

        Comment

        • zaci
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2005
          • 460
          • Kuopio

          #5
          Originally posted by Brasco View Post
          Aika surkeesti on alkanut urasi Bemaristina, itsellänikin 500 sarjan osto kevät talvella ja on muuten ihan pikkusen alkanut tuntuu siltä että onko han siinä mitään järkeä?

          Itselläni ollut kolme opelia ennen ,viimeisin 2.5 v6 omega, ja noissa opeleissa ei ollut vikoja, vaikka niitä mollataan ympäri kyliä

          Kai se on vielä itelleen uskoteltava että ei noita maanantai verioita ole kuin muutamat bemareista, vai onko nämä tosiaan tollasia vikahelvettejä?

          Pulukka, sulla on tainut usko jo bemareihin mennä?
          Aika rankasti menee off-topicin puolelle nyt, voit jatkaa esim. tänne

          Jos foorumia on yhtään selannut enempää, niin E39 ja varsinkaan kyseinen mallisarja alkupäästä ei todellakaan ole se vähävikaisin auto. Vähävikaisin autoni on ehdottomasti ollut -86 Opel Ascona 1.6S 2D. E39:n ajettavuus ja oman aikansa teknisesti modernit sovellutukset vaan tarjoavat niin paljon sellaista mukavuutta ja ajotuntumaa, josta pidän, varsinkin ehjänä. Tämän takia autoa jaksaakin huoltaa ja vikoja oppii sietämään ja korjaamaan. Jos haluaa sitä vähävikaista autoa, niin miksei ole ostanut sitä koko kansan corollaa? Silloin E39:ssä ei todellakaan ole mitään järkeä, kuten sanoit.

          Toivottavasti offtopic jää tähän ja jatketaan toisessa topicissa.
          BMW F20 120xDa 2016 140kW

          Comment

          • mikron
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 2171
            • Himas

            #6
            Alkuperäiseen kysymykseeen:

            Itellä teki juuri samaa ja oli vaan akun jännite huono. Lataa se akku tai vaihda uuteen.
            F11 530dA xDrive M-sport -13
            Ex:E39 525i Touring M-sport -03
            Ex: E38 740iA -98
            Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
            Ex: E39 523i -96
            Ex: E34 520i -89

            Comment

            • Pulukka
              Bimmer Rookie
              • Aug 2007
              • 51
              • Joensuu

              #7
              Huoh, oli onneksi lähtenyt mittaristo pelittämään kun vaimokkeelle soitin ja käskin tarkastaa sulakkeet. Mitään ei ollut palanut mutta ilmeisesti jotain kosketushäikkää sulakkeissa tai sitten paska akku. Tai sitten enteilee jotain mittariston täystuhoa tuo temppuilu... Joka tapauksessa toimii taas - kiitoksia vinkeistä!

              Mitä näihin vikoihin tulee; mulla oli edellinen auto vuoden 1989 alfa romeo 164 jossa kyllä oli vikoja joka lähtöön mutta silti tuolla tuli 5 vuotta kurvailtua. Näissä uudemmissa autoissa kuten näissä e39 -bemareissa noita vikoja kun ei vaan saa oikein itse korjattua kun ovat tosiaan hightechimpää tavaraa paikat pullollaan. En voi edes kuvitella minkälainen operaatio olisi ollut metsästää jostain vaikkapa käytetty mittaristo tai joku mittariston "ohjausboksi" ja saada se asennettua paikalleen niin että tietskarikin toimisi. Toivottavasti ei ole edessä...

              Jotenkin on tottunut että periaatteessa kaiken saa itse autosta korjattua paitsi ehkä konepuolen juttuja niin tulee välillä aika uusavuton olo kun näitä "uusia" autoja pitää viedä ensin piuhan päähän vikakoodien lukuun ja vasta sitten voi ruveta arpomaan mistä oireilu johtuu.

              Elektroniikkapuoli ainakin tässä yksilössä tuo mieleen nuo vanhat alfa. Joku valo palaa ja sitten taas ei; takavalojakin saa käydä koputtelemassa kontin puolelta päälle yms. pientä hubaa.

              Kyllähän tässä nyt ollaan vielä ihan bemarimielellä eikä olla heti autoa vaihtamassa - tuota kun nyt on jo niin paljon laitettu; eihän siitä nyt voi ihan kaikki putkeen hajota... vai voiko? Kulutus ainakin on ollut positiivinen ylläri. Joensuu - Oulu välillä tietokoneen mukaan kulutus 7,8 l ja nyt on ensimmäinen testitankillinen menossa jolla saan tietokoneen lukemat ja todellisuuden eron testattua. Eipä tuo tuntuisi hirveästi valehtelevan. Kaupungissa saakin sitten olla jo ihmemies jos pitempään alle 10 litran kulutuskiin yrittää päästä.

              Hieno matka auto ja mukava kuin piru. Komeat kuoret niin sisältä kuin päältä. Kestäisi nyt vaan perkele. Takana jo kuitenkin 5000 km joten saattaisi kohta ruveta tuntumaan omalta autolta...
              vm. 1996 E39 523i - hankittu 8/2007

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎