parin viikon ajan tos 530d:ssä huomannu tyhjäkäynillä ihmeellistä "jurnutusta" ja paikkallistanut äänen kuuluvan letistä... onko kellää ollu vastaavaa ja mikähän tälläkertaa vois olla hajalla?
Mercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Tuli mieleen, että eikö e39:n diesel-mallit käännä kylmällä koneella maskin rivat kiinni meluhaittojen pienentämiseksi ja lämpeämisen nopeuttamiseksi. Voisiko ko. toiminnon toimilaite jumittaa?
Mutta paha sitä on netin kautta arvailla. Tossahan kaiketi on sähköflekti, joten sen saa melko helposti poistettua käytötä vianetsinnän ajaksi tai toisaalta sitä voidaan pyörittää ulkopuolisella jännitelähteellä, jolloin varmistuu onko vika flektissä.
Tuli mieleen, että eikö e39:n diesel-mallit käännä kylmällä koneella maskin rivat kiinni meluhaittojen pienentämiseksi ja lämpeämisen nopeuttamiseksi. Voisiko ko. toiminnon toimilaite jumittaa?
Mutta paha sitä on netin kautta arvailla. Tossahan kaiketi on sähköflekti, joten sen saa melko helposti poistettua käytötä vianetsinnän ajaksi tai toisaalta sitä voidaan pyörittää ulkopuolisella jännitelähteellä, jolloin varmistuu onko vika flektissä.
Visko,ainakin omistamassani 5/00 530D:ssä. Helppo nakata pöydälle,söörtsillä ohjeita.
täälä meilläpäin flekti on ollu aina letti toi vesipumppu pitää laittaa kyllä seurantaan...eilen nimittäin ajotietokone ilmoitti että tarkasta jäähdytinneste,no aamulla katoin ku kone oli kylmä ja vajausta oli vähän.lisäsin nestettä mutta ainavaan valittaa että tarkasta taso.keväällä oli sama homma ja sillon oli paisuntasäiliön pohjasta se tasoanturi paskana...lämmöt salavalikosta katsottuna kokoajan ihan normaalit
Mercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
täälä meilläpäin flekti on ollu aina letti toi vesipumppu pitää laittaa kyllä seurantaan...eilen nimittäin ajotietokone ilmoitti että tarkasta jäähdytinneste,no aamulla katoin ku kone oli kylmä ja vajausta oli vähän.lisäsin nestettä mutta ainavaan valittaa että tarkasta taso.keväällä oli sama homma ja sillon oli paisuntasäiliön pohjasta se tasoanturi paskana...lämmöt salavalikosta katsottuna kokoajan ihan normaalit
Ei kai siinä muu auta kuin vesipumppu ja termostaatti vaihtoon ja toivoa parasta, ja viskoa ei sitten saa jättää vaakatasoon makailemaan työn aikana.
termostaatti vaihdettu viime talvena...tarviiko taas vaihtaa vai?
Ei kai sitten. Muutama tapaus vaan tullut esiin, jossa on vaihdettu vesipumppu ja jätetty termostaatti vaihtamatta ja sitten muutaman kuukauden päästä termostaatti pa**ana. Eli ainakin näissä BMW-yksilöissä termostaatilla ja vesipumpulla aika lailla samanpituinen elinikä.
Tosta voisi äkkinäisempi päätellä että niin sinunkin tapauksessa, vaikka ensin menikin termostaatti vaihtoon.
Kuinkas ollakkaan,eilen kotia ajellessa kärry rupesi kyselemään jäähdytysnestettä,outoja ääniäkin kuului ja nesteet lirahti ulos. Kotipihaan päästiin. Että huomenna purkamaan. Ei kuiteskaan keittää ennättänyt.
530D 5/00 165000 ajettu.
Mulla kans ajettu toi 165000.Nestettä kyllä katoaa mutta ei ny kovin mahdotonta vauhtia.Äsken ku katoin konehuoneeseen niin aika kiitettävästi kyllä haisee pakkasnesteelle pitää huomenna soittaa jo soitella pajalle,jos vaikka sais ajan tolle pumpun vaihdolle.
Ja mikä parasta,tähän samaan konkurssiin taitaa tulla vielä toi legendaarinen turbon vaihtoki.Vedot on kateis ja tään päivän oon ajellu maf:in piuha irti,eikä mitää vaikutusta.Eli ei jää paljo vaihtoehtoja...Nyt (vasta) alkaa ekankerran ottaan pannuun toi koko 530d mitä täällä ny on kohtuu hyvin haukuttu jo jonkiaikaa..oiskohan 530i parempi vaihtoehto:think
Mercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Aja polkupyörällä, niistä ei hajoa vesipumput. Miten pärjäät normielämässä jos tuollaiset pikkuasiat aiheuttaa ylitsepääsemätöntä vitutusta?
Autossasi on muitakin tehoon vaikuttavia komponentteja kuin turbo ja MAF. Jos turbovika on sillä tasolla ettei autossa ole yhtään vetoja, sen kyllä huomaa, eikä tarvitse miettiä mahdollista massamittarivikaa.
Comment