Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d letti

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jSp
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 116
    • Kiuruvesi

Koppa rikki

Eli termarin koppa oli hajonnut,tiivisteen muovireunus murtunut sisäänpäin ja tiiviste paennut myös sisäänpäin.Kopantiiviste ja alavesiletkun o-renkaat turvonneet pituutta ihan huomattavasti lisää,eivät sovi likikään paikoilleen.
    Ootellaan osia.Laitan samalla vesipumpun,hihnat ja rullat.

Comment

• tuomkiti81
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2005
      • 1162
      • Seinäjoki

Originally posted by Cell View Post
      Aja polkupyörällä, niistä ei hajoa vesipumput. Miten pärjäät normielämässä jos tuollaiset pikkuasiat aiheuttaa ylitsepääsemätöntä vitutusta?

Autossasi on muitakin tehoon vaikuttavia komponentteja kuin turbo ja MAF. Jos turbovika on sillä tasolla ettei autossa ole yhtään vetoja, sen kyllä huomaa, eikä tarvitse miettiä mahdollista massamittarivikaa.

Ensiksikin kommentoin että nyt VASTA alkaa välillä meneen hermot...

Toiseksi auto oli piuhan päässä tänään ja testeri oli ilmoittanu ilmamassamittarivikaa...vaikka sanoin että ajelin eilisen päivän johto irti niin huollon äijä meinas ettei se välttämättä mitää kerro tätä foorumia lukeneena olen luullut että mittarivian pystyy todeta tuolla konstilla että ajaa johto irti.Voi olla että oon käsittäny asian väriin tms. no sä varmaan viisaampana tiedät vastauksen tähänkin asiaan..

Tätä kyseistä autoa ostaessani tiedostin kyllä että osat ovat kalliita,joten se ei ole tullut yllätyksenä. Siltikin pistää mietityttämään että jos turbo maksaa 1200-1500€ niin senkö ei saisi tuntua missää? Allekirjoittanut on ainakin ihan tavallisilla palkoilla elävä joten kyllähän tollanen summa tuntuu aika perkeleesti lompsassa.Jos sulle ja monelle muulle 1500€ remontit on "ihan jees" niin eihän siinä mitää...en mä ketää ainakaa kadehdi. Tilannehan on sillon se että te ootte "syntyny silmät auki" ja mun pitää laittaa vaan työpäivänä kello varemmin herättämään
      Mercedes Benz Cls 350cdi W218
      Opel Insignia 2.0 Cdti
      Scania R560 8x4

Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
      Ex. E60 530dA -05
      Ex. E39 530dA -01
      Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
      Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
      Ex. Opel Vectra 1.6i -99

Comment

• jSp
        Bimmer Rookie
        • Oct 2006
        • 116
        • Kiuruvesi

Kiristin

Kysytään vielä samaan syssyyn että tuleeko tuohon moniurahihnan kiristyssysteemiin pelkkä rissa vai enempikin osia?

Comment

• Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

Kommentti koski sitä, että jos sieltä turbo olisi totaalisen paskana ettei ahtoja ole yhtään, et menisi vikakoodeja luetuttamaan ja kokeilisi muita vikoja. Sen kyllä huomaa. Öljy lentää ja vislaa kuin pieni perkele. Mutta toki voit sen vaihtaa sen suoraan ja minun puolestani vaikka maksaa uudesta turbosta 1500€, se lienee sitten joku erikoismalli kun on näitä normiturboja huomattavasti kalliimpi. Huhu kiertää, että autosta löytyisi myös joitain paineantureita jotka joskus vikaantuvat.

En ole sanonutkaan ettei se saisi tuntua missään, mutta autossasi on rikkinäinen vesipumppu, joka ei ole järin kallista tai harvinaista, sekä syystä X vedot kadoksissa ja olet polkemassa paskan jo suohon?
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎