Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vieläkin Webasto ongelma. E39 528tour. 4/2000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikasare
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2007
    • 241
    • Lohja

    Vieläkin Webasto ongelma. E39 528tour. 4/2000

    Sanon ensin että olen lukenut jo 2 päivää näitä keskusteluja enkä ole löytänyt vastausta ongelmaani, joten auttakaa miestä hädässä...auto ei lämpene webastolla hyvin.

    Autossa on autom.ilm. Webaston/BMW:n orkkis kaukoohjain ja ajastinkello radion sis. Ne toimii. Webasto myös hurisee ja haisee = se käy kyllä sen 30min.

    Pidin aamulla webastoa 30min päällä. Koetin letkuja konetilassa, niin vaan ne pikkuletkut on lämpimiä.

    Moottorin ja syylärin välinen iso letku kylmä. Sekä yksi webastosta ehkä moottoriin menevä pienempi letku kylmä. Se on suht alimmainen letku. Ahdas paikka tutkia.

    Kaikki ne muut kohti rintapeltiä menevät pikkuletkut oli lämpimämpiä kun käsi.

    Auto on sisältä vain vähän lämmin. Puhaltaa aika hiljaa ja haaleeta.

    Keli -2c. Sisälämpö säädetty illalla 22 asteeseen.

    Moottori käynnistyy tahmeasti, siis kylmä.

    Moottorin lämmöt ei nouse heti mihinkään.

    Tyhjäkäynnillä kesti varmaan 5min ennen kun mittari nousi siniselle tai vähä yli.

    Kyl kai siinä täytyy olla jotain vikaa?
    Joku kirjotti että vois ohjelmoida lämmittämään myös konetta ? siis ilman putkiremppaa? Laakkonen? €€€

    Tietääkö kukaan hyvää webasto huoltoa Espoossa tai lähellä?

    Soitin Laakkoselle Espooseen, eivät tietenkään osaa sanoa mitään puhelimitse. Olivat ihan epävarmoja koko jutusta. En tohtis viedä niille arvattavaksi €€€...
    Lohja
  • Teemu_M
    Newbiemmer
    • Jul 2005
    • 5
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by mikasare View Post
    Sanon ensin että olen lukenut jo 2 päivää näitä keskusteluja enkä ole löytänyt vastausta ongelmaani, joten auttakaa miestä hädässä...auto ei lämpene webastolla hyvin.

    Autossa on autom.ilm. Webaston/BMW:n orkkis kaukoohjain ja ajastinkello radion sis. Ne toimii. Webasto myös hurisee ja haisee = se käy kyllä sen 30min.

    Pidin aamulla webastoa 30min päällä. Koetin letkuja konetilassa, niin vaan ne pikkuletkut on lämpimiä.

    Moottorin ja syylärin välinen iso letku kylmä. Sekä yksi webastosta ehkä moottoriin menevä pienempi letku kylmä. Se on suht alimmainen letku. Ahdas paikka tutkia.

    Kaikki ne muut kohti rintapeltiä menevät pikkuletkut oli lämpimämpiä kun käsi.

    Auto on sisältä vain vähän lämmin. Puhaltaa aika hiljaa ja haaleeta.

    Keli -2c. Sisälämpö säädetty illalla 22 asteeseen.

    Moottori käynnistyy tahmeasti, siis kylmä.

    Moottorin lämmöt ei nouse heti mihinkään.

    Tyhjäkäynnillä kesti varmaan 5min ennen kun mittari nousi siniselle tai vähä yli.

    Kyl kai siinä täytyy olla jotain vikaa?
    Joku kirjotti että vois ohjelmoida lämmittämään myös konetta ? siis ilman putkiremppaa? Laakkonen? €€€

    Tietääkö kukaan hyvää webasto huoltoa Espoossa tai lähellä?

    Soitin Laakkoselle Espooseen, eivät tietenkään osaa sanoa mitään puhelimitse. Olivat ihan epävarmoja koko jutusta. En tohtis viedä niille arvattavaksi €€€...

    Soita noihin --> http://www.saunalahti.fi/jamine2/ tai http://www.el-car.fi/

    Comment

    • V-Power
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2006
      • 1333
      • Varsinais-Suomi

      #3
      Pitäisikö tuon webaston sitten lämmittää niin paljon,että se näkyy suoraan moottorinlämpötila mittarissa tai tuntuu letkuissa :think
      Jos näin on niin sitten itselläkin on asiaa huoltomiehen pakeille!
      Mulla kyllä kabiini lämpeää hyvin jo vartissa ja kaikki ikkunat sulaa auki näillä alle kympin pakkasilla,mutta ei se lämpötilamittarissa näy ollenkaan?Ja letkuja en ole koitellutkaan!Ittelleni ei tuo kabiinin lämpiäminen ole niin tärkeää,moottorin lämmitys olisi pääasia
      E36 95 316i Sedan
      E39 97 540i Touring
      E46 99 320Ci Coupe
      E53 01 X5 4,4 V8
      E65 05 730d
      F10 11 523i Sedan
      F90 08 320i Sedan

      Comment

      • mikasare
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2007
        • 241
        • Lohja

        #4
        Juuri niin. Lämpenesipä kone. Se olis tarkeämpi.

        Originally posted by V-Power View Post
        Pitäisikö tuon webaston sitten lämmittää niin paljon,että se näkyy suoraan moottorinlämpötila mittarissa tai tuntuu letkuissa :think
        Jos näin on niin sitten itselläkin on asiaa huoltomiehen pakeille!
        Mulla kyllä kabiini lämpeää hyvin jo vartissa ja kaikki ikkunat sulaa auki näillä alle kympin pakkasilla,mutta ei se lämpötilamittarissa näy ollenkaan?Ja letkuja en ole koitellutkaan!Ittelleni ei tuo kabiinin lämpiäminen ole niin tärkeää,moottorin lämmitys olisi pääasia
        Moottorille tekis hyvää jos se lämpenis. Mutta jos teho ei riitä edes näillä keleillä lasien sulamiseen niin on se heikko.
        Harmin paikka ja alkaa jo vituttamaankin sopivasti...
        Natsipakastin. Kallis sellainen.
        Lohja

        Comment

        • mikasare
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2007
          • 241
          • Lohja

          #5
          Originally posted by mikasare View Post
          Moottorille tekis hyvää jos se lämpenis. Mutta jos teho ei riitä edes näillä keleillä lasien sulamiseen niin on se heikko.
          Harmin paikka ja alkaa jo vituttamaankin sopivasti...
          Natsipakastin. Kallis sellainen.

          Niin joku kirjoitteli että lämmön vois jakaa sekä koneelle että kabiinille. Tiedä häntä?. Jolloin molemmat sais vähä heikomman tehon. Siksi kokeilinkin niitä letkuja jos se olis 'ohjelmoitu' myös moottorille ja olisi siksi heikko lämmittämään kabiinia. Mutta kone kylmä ja hytti viilee.
          Lohja

          Comment

          • mikasare
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2007
            • 241
            • Lohja

            #6
            Originally posted by Teemu_M View Post

            Kiitoksia linkeistä/vinkeistä. Täytyy soitta heti huomenna. Aika hulppeet lupaukset nettisivuilla webastosta. Lainaus El-Carin sivuilta:
            Jäälastat eläkkeelle!
            Aamupakkasta -20
            °C, autonikkunat umpijäässä, auto lähtee hädin tuskin käynttin. Kun vihdoin pääset liikkeelle, sormet jäätyvät ratista joka on kylmä kuin pakastelahna/eskimon pilli/hollitalli/Manalan lautturin vasenkäsi.
            Tuntuuko tutulta?
            Hanki meiltä Webasto-lisälämmitin ja aamulla sinua on vastassa kirkkain ikkunoin valmiiksi lämmitetty lähtövalmis auto.
            Lohja

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9158
              • Oulu

              #7
              Tehtaalta lähteneissä esilämmityksissä ainoastaan sisätilat lämpiävät, ei moottori. Ainakin dieselissä (M57) letkujärjestystä rukkaamalla esilämmityksessä myös moottori lämpenee (näkyy ihan mittarissakin). Muutosten periaate (moottori ja webasto sisäkennon kanssa rinnan -> kaikki kierrossa sarjassa) näkyy tuossa aiemmin postatussa kuvassa.

              528:ssa vastaavat T-liitokset näkyvät tuossa. KLIK
              Sitä en osaa sanoa, toimiiko muutettu letkujärjestys käytännössä bensakoneissa. Testivedokset omalla vastuulla.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • V-Power
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2006
                • 1333
                • Varsinais-Suomi

                #8
                Originally posted by Clavurion View Post
                Tehtaalta lähteneissä esilämmityksissä ainoastaan sisätilat lämpiävät, ei moottori. Ainakin dieselissä (M57) letkujärjestystä rukkaamalla esilämmityksessä myös moottori lämpenee (näkyy ihan mittarissakin). Muutosten periaate (moottori ja webasto sisäkennon kanssa rinnan -> kaikki kierrossa sarjassa) näkyy tuossa aiemmin postatussa kuvassa.

                528:ssa vastaavat T-liitokset näkyvät tuossa. KLIK
                Sitä en osaa sanoa, toimiiko muutettu letkujärjestys käytännössä bensakoneissa. Testivedokset omalla vastuulla.
                No voi perse!
                Tähän ottais mielellään kommenttia sellaisilta henkilöiltä,joilla on bensakone, orggis webasto ja on aivan varma siitä,että myös moottori lämpenee niin näkyykö se lämpötilamittarissa?Omalle kohdalle kaipaisin tietoja e39 540i webaston käyttäjistä.
                E36 95 316i Sedan
                E39 97 540i Touring
                E46 99 320Ci Coupe
                E53 01 X5 4,4 V8
                E65 05 730d
                F10 11 523i Sedan
                F90 08 320i Sedan

                Comment

                • Charger426
                  Newbiemmer
                  • Jan 2006
                  • 18

                  #9
                  Originally posted by V-Power View Post
                  No voi perse!
                  Tähän ottais mielellään kommenttia sellaisilta henkilöiltä,joilla on bensakone, orggis webasto ja on aivan varma siitä,että myös moottori lämpenee niin näkyykö se lämpötilamittarissa?Omalle kohdalle kaipaisin tietoja e39 540i webaston käyttäjistä.
                  E39 540 -98 orggis tehtaan Webasto, lämmittää hyvin sekä kabiinin että koneen. Salavalikon kautta koneen lämpötila puolen tunnin lämmityksen jälkeen ~ 45 C, ulkona ~ -5 C. Lämpömittari nousee sinisen ylärajalle.

                  Comment

                  • WSE1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3242
                    • Suomusjärvi

                    #10
                    Webastossa on kaksi tehoaluetta. käyntiin se lähtee ensin täydellä teholla ja lämmettyään pudottaa pienemmälle (ja tarpeeksi lämmettyään kokonaan pois) ja mikäli pieni teho ei riitä nostaa taas täydelle teholle jne.
                    Mahdollisesti webastosi toimii koko ajan vain pienemmällä teholla.

                    Comment

                    • Kiree äMMä
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2005
                      • 309
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Originally posted by Charger426 View Post
                      E39 540 -98 orggis tehtaan Webasto, lämmittää hyvin sekä kabiinin että koneen. Salavalikon kautta koneen lämpötila puolen tunnin lämmityksen jälkeen ~ 45 C, ulkona ~ -5 C. Lämpömittari nousee sinisen ylärajalle.
                      Tällainen topic löytyi searchilla. Onko tämä asia 540:n kohdalla todella näin vai vaatiiko muutoksia vedenkiertoon, jotta koneenkin saa esilämmitettyä? Tähän asiaan en ole eksaktia vastausta searchilla löytänyt...

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        #12
                        540 vaatii letkumuutoksen.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎