Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 puhelin "boottailee"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pav
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 178
    • Varkaus

    E39 puhelin "boottailee"

    Moro,

    Auto on 528iA -97 ja siinä se BMW-GSM. Ongelma on se että puhelin "boottailee" eli yrittää käynnistää itseään, piippaa, ja sen jälkeen sammuu. Ja sitten taas käynnistyy ja PIIPPAA ja sammuu ja PIIPPAA JA PIIPPAA eikä se helvetin masiina lopeta sitä piippäämista sitte millään.

    Puhelin on toiminut moitteettomasti kesästä asti milloin ko kulkineen hommasin. Liekö sitten pakkasilla oma tehtävänsä tähän.

    Löytyykö mistään sulake puhelimelle? Ja onko sulakkeen takana muitakin laitteita?
    Mieluiten tietenkin haluisin vihjeitä sen korjaamiseen, sillä onhan se kovin käytännöllinen kapine Multi-SIM liittymän kanssa.

    Pelkästään luurin kaapelin irroitus ei ainakaan tuohon auttanut....
  • Jason
    Bimmer Rookie
    • Sep 2007
    • 65

    #2
    Saman homman kanssa tapeltu.Meni hermot ja otin takaluukusta sulakkeen irti niin rauhottu.Hyvä toi olis saada toimiin jos joku tietäis missä vika:think.
    Volvo v70 2.4T
    ex BMW 528 touring -97

    Comment

    • mikko_77
      Bimmer Rookie
      • Jul 2007
      • 52

      #3
      Originally posted by pav View Post
      Moro,

      Auto on 528iA -97 ja siinä se BMW-GSM. Ongelma on se että puhelin "boottailee" eli yrittää käynnistää itseään, piippaa, ja sen jälkeen sammuu. Ja sitten taas käynnistyy ja PIIPPAA ja sammuu ja PIIPPAA JA PIIPPAA eikä se helvetin masiina lopeta sitä piippäämista sitte millään.

      Puhelin on toiminut moitteettomasti kesästä asti milloin ko kulkineen hommasin. Liekö sitten pakkasilla oma tehtävänsä tähän.

      Löytyykö mistään sulake puhelimelle? Ja onko sulakkeen takana muitakin laitteita?
      Mieluiten tietenkin haluisin vihjeitä sen korjaamiseen, sillä onhan se kovin käytännöllinen kapine Multi-SIM liittymän kanssa.





      Pelkästään luurin kaapelin irroitus ei ainakaan tuohon auttanut....

      siinä puhelimessa voi olla kylmä juotos tai joku kondensaattori rikki kun kerta kylmävaikuttaa .mulla oli kerran yks nokia kiinteä puhelin autossa ja siinä oli pääyksiköstä konkka menny se teki samaa yritti käyntiin ja heti sammui

      Comment

      • Jason
        Bimmer Rookie
        • Sep 2007
        • 65

        #4
        Kyllä mulla ilmeni tota samaa vikaa jo kesällä.Ompahan muksuilla takapenkillä tekemistä kun leikkivät luurilla.
        Volvo v70 2.4T
        ex BMW 528 touring -97

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6325
          • P-Pohjanmaa

          #5
          Mikäs ton puhelimen sulakkeen nro ja missä sulake on.
          Tympäsee aina katkaista virta tuosta,vai kuuluko sen heti olla päällä kun virrat laittaa päälle ?

          Ja auto E39 528 VM 96
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6325
            • P-Pohjanmaa

            #6
            Originally posted by veku View Post
            Mikäs ton puhelimen sulakkeen nro ja missä sulake on.
            Tympäsee aina katkaista virta tuosta,vai kuuluko sen heti olla päällä kun virrat laittaa päälle ?

            Ja auto E39 528 VM 96
            Onko tolle sulaketta ??
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • DerPastor
              Bimmer Rookie
              • Jul 2005
              • 145
              • Tku

              #7
              Jatketaas tähän oma ongelma.

              Talvella E39 luuri toimi ihan niin kuin pitääkin. Nyt keväällä kun aamulla lähtee liikkeelle niin puhelin menee päälle ihan normaalisti kun käynnistää auton mutta sammuu itsestään kun vähän aikaa kuluu. Voisiko liittyä jotenkin puhelimen ylikuumenemiseen? Jos heti sammmisen jälkeen yrittää laittaa päälle niin ei mene mutta kun odottelee 5 minuuttia niin taas menee kunnes sammuu aika pian.

              Talvella tätä ei käynyt koskaan, nyt lämpimämmillä säillä kyllä. Voiskohan sillä olla jotain tekemistä ongelman kanssa. Mistä lähtis hakemaan vikaa?

              Comment

              • Aslakki
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2008
                • 359
                • Kuusamo

                #8
                kertokaas joku mistä löytyy toi puhelimen sulake ja mitä muita vempeleitä on sen sulakkeen takana... E39
                E39 525iA - 01, Toyota Avensis 2005 2.0d, Toyota Corolla 2007 1.6, Ex. E30 318i cabrio 3/1992, Ex.E39 530i M-Sport 11/2001, Ex.E39 525iA-01, Ex.E36 325i coupe 4/1994, Ex.Toyota Avensis 2006 2.0d, Ex.Nissan Primera 2.0i 1999, Ex. E39 530da touring 2/2000, Ex. Opel Vectra 2.0 -97, Ex. Toyota Corolla 1.6 -88

                Se mikä ei tapa, se vit... ketuttaa

                Comment

                • pav
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2004
                  • 178
                  • Varkaus

                  #9
                  sulake löytyy takakontista oikealta puolelta mahd. subbarin takaa.
                  Siellä on varmaankin ne sulakkeiden numerot mitkä vaikuttaa puhelimeen, 3 sulaketta yhteensä. Yksi niistä kuitenkin on se joka ei vaikuta kuin puhelimeen, joten muut vehkeet toimivat. Numeroa en vaan ikävä kyllä muista. Minulla se oli kuitenkin vasemmalta laskettuna toiseksi viimeinen sulake (siis sulake, ei paikka).

                  Testailin tuota omaa ongelmaa taas vaihteeks, eli puhelin boottailee. Kummallista tässä on se, että jos autosta on virrat pois ja painaa puhelimesta virrat päälle, niin se toimii niinkuin pitääkin. Mutta jos laittaa virtalukosta virrat päälle, niin puhelin rupee oikuttelemaan ja boottailee.
                  Ideoita?

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4929
                    • Kotka

                    #10
                    OT:tä, sori... Voin ostaa joltakin tuon Eject Boxin jos sattuu olemaan omaani käypänen
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • Messerschmitt
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2007
                      • 85
                      • Helsingfors

                      #11
                      Originally posted by pav View Post
                      sulake löytyy takakontista oikealta puolelta mahd. subbarin takaa.
                      Siellä on varmaankin ne sulakkeiden numerot mitkä vaikuttaa puhelimeen, 3 sulaketta yhteensä. Yksi niistä kuitenkin on se joka ei vaikuta kuin puhelimeen, joten muut vehkeet toimivat. Numeroa en vaan ikävä kyllä muista. Minulla se oli kuitenkin vasemmalta laskettuna toiseksi viimeinen sulake (siis sulake, ei paikka).

                      Testailin tuota omaa ongelmaa taas vaihteeks, eli puhelin boottailee. Kummallista tässä on se, että jos autosta on virrat pois ja painaa puhelimesta virrat päälle, niin se toimii niinkuin pitääkin. Mutta jos laittaa virtalukosta virrat päälle, niin puhelin rupee oikuttelemaan ja boottailee.
                      Ideoita?


                      Onkos näihin löydetty vastauksia?
                      Itselläni kanssa kiinteä BMW luuri.
                      Armoton piippailu kun on ajossa. Viimeviikonloppuna oli sitten akkukin tyhjentynyt. Oliskohan sen jälkeen alkanut piippailla tai ennen ?
                      Ennen akun latausta jännite näytti 10,3V latauksen jälkeen on näyttänyt
                      käynnissä 13,5/13,6
                      Lepotilassa ennen käynnistystä 11,2-11,5
                      Käynnistettäessä 8,8V
                      E39 528i Touring -99

                      Comment

                      • pav
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2004
                        • 178
                        • Varkaus

                        #12
                        Jostain luin että yleensä syynä on hapettunut RJ-45 liitin.
                        Vissiinkin sieltä takakontin puolelta. Ruiskutin kesällä crc:tä sinne sisällä olevaan RJ-45 liittimeen huvikseni, mutta en sitten jaksanut/muistanut testata sitä.

                        Eli luultavasti jos takakontin vasemman puolen verhoilut jaksaa purkaa ja etsii sieltä sen hapettuneen liittimen ja vaihtaa sen, niin vika korjautuu. Ehkä. Ehkä ei

                        Mut itellä ei piippaa ku ei oo sulake paikallaan

                        Comment

                        • Messerschmitt
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2007
                          • 85
                          • Helsingfors

                          #13
                          Originally posted by pav View Post
                          Jostain luin että yleensä syynä on hapettunut RJ-45 liitin.
                          Vissiinkin sieltä takakontin puolelta. Ruiskutin kesällä crc:tä sinne sisällä olevaan RJ-45 liittimeen huvikseni, mutta en sitten jaksanut/muistanut testata sitä.

                          Eli luultavasti jos takakontin vasemman puolen verhoilut jaksaa purkaa ja etsii sieltä sen hapettuneen liittimen ja vaihtaa sen, niin vika korjautuu. Ehkä. Ehkä ei

                          Mut itellä ei piippaa ku ei oo sulake paikallaan

                          Jep! Otin tuon tokavikan sulakkeen takaluukusta pois ja nyt voipi ajella ilman piippailuja
                          Tosin täytyy selvittää RJ-45 liitin:think mikäli aikaa riittää jokuviikonloppu purkamaan takakonttia... Puhelin on vaan ollut kovassa käytössä ja ollut pirun näppärä, kun on tuo hansfree lakikin olemassa



                          Sen verran editoin että, tuli tossa taanoin ennen lumia hankittua uusi akku. Pikkasen järeemmän otin paremmin kestää käynnistyksiä. Vanha akku mitattiin ja kylmäkäynnistys teho oli ala-arvoinen. Pakkasilla tuskin enää olis lähtenyt käytiin. Puhelin on toiminut moitteettomasti sen jälkeen!
                          Last edited by Messerschmitt; 24-11-2008, 21:12.
                          E39 528i Touring -99

                          Comment

                          • kurati
                            Newbiemmer
                            • Sep 2008
                            • 14
                            • Kiuruvesi

                            #14
                            Mulla ruvennu tekemään samanlaista "boottailua" ja löysin MID:n takaa irronneen piuhan joka ilmeisesti on juurikin tämän gsm puhelimen piuha koska toinen pää löytyy kontista ja menee puhelimen boxille. Voisko olla jotaki yhteyttä boottailuun kun ei ole piuha kiinni...? enkä äkkiseltään löytäny paikkaa mihin piuha olisi käyny..

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎