Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Lenkrad Winkel Sensor - mikä se on?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikasare
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2007
    • 241
    • Lohja

    E39 Lenkrad Winkel Sensor - mikä se on?

    E39 4/2000 528iT.
    Oireena DSC keltainen kolmio merkkivalo syttyi palamaan.
    Sammutin auton, niin varotusvalo ei palanut enää.
    Luin CS:llä vikakoodin ja antoi yllä olevan.

    Saksa ei ole oikein hallussa, mutta katsoin sanakirjasta ja sen mukaan olisi ratin kulma anturi?

    Nollasin vikakoodin ja ajoin hetken niin ei merkkivalo syttynyt uudestaan. Vikakoodia en päässyt lukemaan uudestaan kun akku loppu läppäristä.

    Tietääkö joku mistä olisi kyse?
    E39 4/2000 528iT.
    Last edited by mikasare; 20-11-2007, 20:02. Reason: korjaus
    Lohja
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    #2
    Steering angle sensor (R33). Kurkkaa WDS:stä tuolla lisää.

    Edit:
    OT: Perskeles, tonnit paukkuu. Paljon on näköjään tullut paskaa jauhettua.
    Last edited by Clavurion; 20-11-2007, 20:19.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • mikasare
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2007
      • 241
      • Lohja

      #3
      Täh?

      Originally posted by Clavurion View Post
      Steering angle sensor (R33). Kurkkaa WDS:stä tuolla lisää.

      Edit:
      OT: Perskeles, tonnit paukkuu. Paljon on näköjään tullut paskaa jauhettua.

      Nyt en ymmärrä. Tonnit? Puhutko korjauskuluista?

      Luin siitä linkistä että se on todella ohjauskulman tunnistin joka tunnistaa ratin asennon DSC ajon hallintaa varten. Ilmeisesti merkkihuollon hommia. kalibroitava sensori. Eli ei ainakaan itse tehtävä.

      hä?
      Lohja

      Comment

      • Will_E39
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 920
        • Seinäjoki

        #4
        Originally posted by mikasare View Post
        Nyt en ymmärrä. Tonnit? Puhutko korjauskuluista?

        Luin siitä linkistä että se on todella ohjauskulman tunnistin joka tunnistaa ratin asennon DSC ajon hallintaa varten. Ilmeisesti merkkihuollon hommia. kalibroitava sensori. Eli ei ainakaan itse tehtävä.

        hä?
        ei korjauskuluista vaan postausten määrästä
        e39 520ia-96

        Comment

        • Rahu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 6464
          • Tuusula

          #5
          Originally posted by mikasare View Post
          Nyt en ymmärrä. Tonnit? Puhutko korjauskuluista?

          Luin siitä linkistä että se on todella ohjauskulman tunnistin joka tunnistaa ratin asennon DSC ajon hallintaa varten. Ilmeisesti merkkihuollon hommia. kalibroitava sensori. Eli ei ainakaan itse tehtävä.

          hä?
          Luulenpa että kyse on viestien määrästä..

          Muistaakseni tuo osa tulee koodata merkkiliikkeessä autoosi.
          BMW Service
          P.o4oo925441
          [email protected]
          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

          Comment

          • TFV
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 3080
            • Nurmijärvi

            #6
            Hieno peljäytys Clavurionilta
            E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9157
              • Oulu

              #7
              Originally posted by mikasare View Post
              Nyt en ymmärrä. Tonnit? Puhutko korjauskuluista?

              Luin siitä linkistä että se on todella ohjauskulman tunnistin joka tunnistaa ratin asennon DSC ajon hallintaa varten. Ilmeisesti merkkihuollon hommia. kalibroitava sensori. Eli ei ainakaan itse tehtävä.

              hä?
              Sorry, ei kai tullut pahasti ruikulit housuun.

              Jos DSC nyt kerran toimii, jatkaisin rauhassa ajelua ja ihmettelyä. Jos tärskäyttää uudelleen saman vikakoodin, niin kulma-anturi (nro 9) rattiputkelta vaihtoon. Tai ensin tarkistaa, että johdotus on kurantti. Anturin vaihto on täysin itse tehtävissä. TIS:stä löytyy vaihto-ohjeet (32 31 082). Tämän jälkeen merkkiliikkeessä anturin kalibrointi.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • mikasare
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2007
                • 241
                • Lohja

                #8
                Housuun tuli.

                Originally posted by Clavurion View Post
                Sorry, ei kai tullut pahasti ruikulit housuun.

                Jos DSC nyt kerran toimii, jatkaisin rauhassa ajelua ja ihmettelyä. Jos tärskäyttää uudelleen saman vikakoodin, niin kulma-anturi (nro 9) rattiputkelta vaihtoon. Tai ensin tarkistaa, että johdotus on kurantti. Anturin vaihto on täysin itse tehtävissä. TIS:stä löytyy vaihto-ohjeet (32 31 082). Tämän jälkeen merkkiliikkeessä anturin kalibrointi.

                Säikähdin niin että menin ihan paskaan kuntoon...pyyhin vieläkin sotkuja...

                No ei kuitenkaan. Mutta hyvä yritys. Kiitoksia neuvoista.
                Lohja

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎