530dA:n akunkenkä on nyt aiheuttanut harmia useampaan otteeseen. Kyseessä on siis pluskenkä. Kesällä tuli ihmeellisiä starttiongelmia viime talven virtaongelmien jälkeen. Luulin akunkenkien vaan hapettuneen ja viat korjaantuivatkin muutamaksi kuukaudeksi kengät ja navat putsaamalla.
Akunkenkä on kuitenkin venynyt, eikä sitä saa kiristettyä enää. Kysyin uutta akunkenkää merkkiliikkeestä ja hinta kaapeleineen oli 350€. Korjaussarjan hintakin oli yli 300€, joten jäi hyllyyn. Akunkengässä on kuulemma räjähdyspanos, joka katkaisee kaapelin onnettomuustilanteessa. Akunkenkää piti vähän modifioida ja kehitellä siihen kiilaa. Nyt akunkenkä on ainakin toistaiseksi toiminut viritysten ansiosta ja räjähdyspanos on edelleen valmiina kaapelin katkaisuun tarvittaessa.
Miinuskenkää kiristäessä sekin tuntui hieman luistavan navassa. No, nyt se paikka on tiedossa ja siihenkin on konstit valmiina, jos virtaongelmia vielä ilmenee. Onko muiden E39:ssä yhtä venyviä akunkenkiä, vai onko mulla jokin erikoisyksilö? En ainakaan aiheesta löytänyt muita keskusteluita.
Akunkenkä on kuitenkin venynyt, eikä sitä saa kiristettyä enää. Kysyin uutta akunkenkää merkkiliikkeestä ja hinta kaapeleineen oli 350€. Korjaussarjan hintakin oli yli 300€, joten jäi hyllyyn. Akunkengässä on kuulemma räjähdyspanos, joka katkaisee kaapelin onnettomuustilanteessa. Akunkenkää piti vähän modifioida ja kehitellä siihen kiilaa. Nyt akunkenkä on ainakin toistaiseksi toiminut viritysten ansiosta ja räjähdyspanos on edelleen valmiina kaapelin katkaisuun tarvittaessa.
Miinuskenkää kiristäessä sekin tuntui hieman luistavan navassa. No, nyt se paikka on tiedossa ja siihenkin on konstit valmiina, jos virtaongelmia vielä ilmenee. Onko muiden E39:ssä yhtä venyviä akunkenkiä, vai onko mulla jokin erikoisyksilö? En ainakaan aiheesta löytänyt muita keskusteluita.
Comment