Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 Sammuilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • anzu39
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 37

    e39 Sammuilee

    Eli tossa pari päivää sitten auto sammui ajettaessa tyhjäkäynnillä pihalle. Lähti käymään saman tien, yskäsi pari kertaa kun kaasutteli ja sammui uudestaan. Seuraavalla käynnistyksellä kaikki ok ja matka jatkui.
    Seuraavana päivänä töistä tullessa auto sammui ykskaks kesken ajon jonossa 50 km vauhdissa. Lähti taas laakista käymään, mutta pröpötti ja isommalla kaasulla paukahti pari kertaa ja sammui. Tätä jatkui 4-5 kertaa, kunnes jäi tasaisesti käymään ja reagoi kaasuunkin normaalisti.
    No ajo jatkui 500 metriä ja kaikki edellinen toistui.
    Missähän voisi olla vika. Vettä/kosteutta polttoaineen joukossa?
    Pirssi on e39 535 '98
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    #2
    Mitä bensamittari näytti? Paloiko valo? Näyttikö ajotietokone paljon kilometrejä jäljellä?
    Itsellä kävi sammumista, ja vika paikallistettiin huijaavaan bensamittariin.

    Autoon vaihdettiin ensimmäisellä tarkistuskerralla bensapumppu takuuseen mutta oireilu jatkui. Mutta nyt pidetään bensaa vähän enemmän tankissa
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • Behemoth
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 562

      #3
      Nuihin oireisiin voi viitata moni eri ongelma. Eräs perinteinen mahdollisuus on Lambda-anturi. Viallisen lambdan kanssa voi esiintyä sammahtelua ja muutenkin sekoilua.

      edit: yleensä bensapumpun kanssa se on laaki ja vainaa eikä auto käynnisty kun pummpu vetää ns. "kuivat".
      E66 730Ld LCI

      ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

      Comment

      • anzu39
        Bimmer Rookie
        • Oct 2005
        • 37

        #4
        Bensaa oli tankissa yli 40 litraa. Mitään vikakoodia ei ole ilmaantunut ja muutenkin kaikki merkkivalot ja mittarit ovat ihan ok.
        Vanhemmat pelit käyttäytyivat joskus samalla lailla kun kaasari jäätyi. Siksi tuli mieleen tuo vesi tai kosteus polttonesteen joukossa...

        Comment

        • Axum
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 4416
          • Kuopio

          #5
          Ääni lambdalle, mulla oli ihan samat oireet, kyseessä tosin E34.

          rikkinäinen lambda antaa vääriä arvoja, DME yrittää korjata siinä onnistumatta ja siirtyy "nilkutus"-tilaan
          - E30 325i M52B28TU Cabriolet
          - E39 528ia
          - KUOPION PUTKIMIEHET -team
          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

          Puretaan 520ia -97
          https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by anzu39 View Post
            Eli tossa pari päivää sitten auto sammui ajettaessa tyhjäkäynnillä pihalle. Lähti käymään saman tien, yskäsi pari kertaa kun kaasutteli ja sammui uudestaan. Seuraavalla käynnistyksellä kaikki ok ja matka jatkui.
            Seuraavana päivänä töistä tullessa auto sammui ykskaks kesken ajon jonossa 50 km vauhdissa. Lähti taas laakista käymään, mutta pröpötti ja isommalla kaasulla paukahti pari kertaa ja sammui. Tätä jatkui 4-5 kertaa, kunnes jäi tasaisesti käymään ja reagoi kaasuunkin normaalisti.
            No ajo jatkui 500 metriä ja kaikki edellinen toistui.
            Missähän voisi olla vika. Vettä/kosteutta polttoaineen joukossa?
            Pirssi on e39 535 '98
            Toimiiko polttoainemittari varmasti oikein?

            Comment

            • anzu39
              Bimmer Rookie
              • Oct 2005
              • 37

              #7
              Ainakin tähän päivään mennessä en ole huomannut minkäänlaista virhettä mittarissa. Tankkaan tankin yleensä aina suhtkoht täyteen ja ajelen joskus vain parinkymmenen jäljellä olevan kilsan mukaan taas tankille...

              Comment

              • peltone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 8092
                • Willähde

                #8
                Originally posted by anzu39 View Post
                Ainakin tähän päivään mennessä en ole huomannut minkäänlaista virhettä mittarissa. Tankkaan tankin yleensä aina suhtkoht täyteen ja ajelen joskus vain parinkymmenen jäljellä olevan kilsan mukaan taas tankille...
                Tämän varaan _EI_ kannata jättää. itse tankkailen jo kun kilometrejä on "enää" 100km koska oli samanlaisia oireita itsellä kuin tässä topicissa ja tosiaan tienpäälle jäin..
                E30 316 -87
                E91 325i -06
                E61 530d -06
                F10 520d -14
                ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                Comment

                • superb
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 2827

                  #9
                  Originally posted by anzu39 View Post
                  Eli tossa pari päivää sitten auto sammui ajettaessa tyhjäkäynnillä pihalle. Lähti käymään saman tien, yskäsi pari kertaa kun kaasutteli ja sammui uudestaan. Seuraavalla käynnistyksellä kaikki ok ja matka jatkui.
                  Seuraavana päivänä töistä tullessa auto sammui ykskaks kesken ajon jonossa 50 km vauhdissa. Lähti taas laakista käymään, mutta pröpötti ja isommalla kaasulla paukahti pari kertaa ja sammui. Tätä jatkui 4-5 kertaa, kunnes jäi tasaisesti käymään ja reagoi kaasuunkin normaalisti.
                  No ajo jatkui 500 metriä ja kaikki edellinen toistui.
                  Missähän voisi olla vika. Vettä/kosteutta polttoaineen joukossa?
                  Pirssi on e39 535 '98
                  Itsellä viallinen kampuran kierrosanturi aiheutti juuri kuvatun kaltaista.

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9158
                    • Oulu

                    #10
                    Asentoanturit (kampi- ja nokka-akseleiden) yksi potentiaalinen vian aiheuttaja. Turha tätä ongelmaa on loputtomiin täällä palstalla arpoa, käytä auto piuhan päässä. (Vai oliko ne jo luettu? En saanut tuosta täyttä varmuutta.)
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • -Mage-
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2005
                      • 295
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Asentoanturit (kampi- ja nokka-akseleiden) yksi potentiaalinen vian aiheuttaja. Turha tätä ongelmaa on loputtomiin täällä palstalla arpoa, käytä auto piuhan päässä. (Vai oliko ne jo luettu? En saanut tuosta täyttä varmuutta.)
                      Ääni tälle, ainakin omiin kokemuksiin nojaten veikkaisin antureita. Mitä luutavimmin vielä kyse nokan anturista... Eli auto piuhan päähän jotta saat varmuuden.

                      Comment

                      • okko
                        BTCF Honorary Member
                        • Apr 2005
                        • 1766
                        • Honkajoki

                        #12
                        varmasti asennontunnistusanturi. Käytä piuhanpäässä, niin saat varmuuden kumpi. Vaihtotyö onnistuu itse, jos osaa esim. öljyt vaihtaa itse
                        When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                        Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                        Comment

                        • anzu39
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2005
                          • 37

                          #13
                          No niin Metrossa käyty. Diagnoosi: lambda 2 kertaa vikaa nokan asentotunnistin 69 kertaa. Eli tunnistin tilaukseen.
                          Kiitos vastanneille.

                          Comment

                          • jpeltoma
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2004
                            • 600
                            • pirkanmaa

                            #14
                            Niitä nokan antureita on myös hajonnut niin, että DME ei sitä vikaa tunnista! Ei ole yks eikä kaksi autoa josta näitä antureita on vaihdeltu ihan mutu tuntumalla kun diagnoosi ei näytä mitään. Ja auto on senkun sammahdellu, todennäköisesti auton diagnoosisysteemiä on parannettu aina uudemman DME softan mukana mitä uudempi auto on.
                            __________________________________________________ ________________________
                            Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                            Comment

                            • Habatsu
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2005
                              • 123
                              • Vantaa

                              #15
                              Löytyisköhän tuohon asentotunnistimien vaihtoon kuvallisia ohjeita?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎