Kylmänä starttaa ihan normaalisti, mutta lämpimänä joutuu sahaamaan hieman enemmän n. 2-3 sek että käynnistyy. Starttaa aivan normaalisti, mutta kuulostaa kuin polttoaine olis loppu eli sahaa ja sahaa. Voisko olla hehkussa vikaa vai suuttimissa jottei sais löpöä? Tuleeko viallisista hehkuista ilmoitus näytölle? Kylmänä näyttöön tulee lukemaan pre-heating, aamullisen ajon jälkeen taas ei vaikka auto seissyt pakkasessa (-3) 3h. Onko jollakin kokemusta taikka tietoa asiaan. Autohan oli 530 dat-03, m-sport.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 Käynnistysongelma lämpimänä
Collapse
X
-
Originally posted by kese32 View PostKylmänä starttaa ihan normaalisti, mutta lämpimänä joutuu sahaamaan hieman enemmän n. 2-3 sek että käynnistyy. Starttaa aivan normaalisti, mutta kuulostaa kuin polttoaine olis loppu eli sahaa ja sahaa. Voisko olla hehkussa vikaa vai suuttimissa jottei sais löpöä? Tuleeko viallisista hehkuista ilmoitus näytölle? Kylmänä näyttöön tulee lukemaan pre-heating, aamullisen ajon jälkeen taas ei vaikka auto seissyt pakkasessa (-3) 3h. Onko jollakin kokemusta taikka tietoa asiaan. Autohan oli 530 dat-03, m-sport.
Se on se mikä lie asentotunnistin 70e, itse pystyy vaihtamaan.Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
-
-
Ei niitä osia kannata sokkona lähteä vaihtamaan. Auto piuhan päähän, niin saa jotain tolkkua. Nokka-akselin asentotunnistin toki yksi potentiaalinen vian aiheuttaja. Yhtä lailla vika voi olla suuttimessa tai PA-paineissa.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by kese32 View PostLöytyykös kuvia taikka ohjeita tämmösen tunniostimen vaihtoon? Nimikkeellä mikälie asentotunnistin ei viittis mennä ostaan huollosta osaa, löytyykö oikeaa nimeä?Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
-
Originally posted by kese32 View PostPa-pumppu vaihdettu hetki sitten, kun jätti keskelle risteystä eli pumpussa ei pitäiis olla vikaa. Tuleeko vikakoodia jos suuttimissa taikka hehkuissa olis jotain häikkää? Onko tiedossa vaasassa vikakoodin lukua muita kuin käyttöauto?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
pumppu
Auto pysähtyi siis keskelle risteystä ja ei enää käyntii, starttas kyl ihan normaalisti mut kone ei vaan lähteny käyntiin. Ns. merkkihuoltoon ja sanoivat pa pumpun olevan rikki, ilmeisesti mikä on tankin lähettyvillä. Mites toi ohivuodon mittaus tapahtuu? Lueskelin tossa näitä käynnistysvikoja niin monella oli toi asentotunnistimen vaihto auttanut, mikä lie sitten oikealta nimeltään?
Comment
-
-
jaahas
Originally posted by JABEMURI View PostMulla oli kolme hehkua pimeänä ja oli vastaavat oireet.
Tuliko ilmoitus näytölle vai luitko vikakoodit, että sait tietää hehkuista? En luulis että olis hehkuissa, koska kuitenkin kylmänä lähtee ilman mitään ongelmaa, mut lämpinä sit joutuu sahailee enemmän?
Comment
-
-
Mulle tuli samanlaisia oireita. Ei tosin usein, mutta joskus saattaa lämpimänä joutua starttaamaan useita sekunteja, ennen kuin kone hörähtää tulille. Tänään öljyhuollon yhteydessä luetutin vikakoodit ja yksi tai useampi hehku on rikki. Mittasivat hehkun releen ja se oli ok.
Kuulemma hehkujen vaihtoon menee koko päivä. Ensin joutuu odottelemaan koneen jäähtymistä, jotta pakosarjan voi purkaa edestä. En vielä kuitenkaan aikaa siihen varannut. Tuntuu, että saattaa Iisalmen Hartikaisella joutua maksamaan niiden opettelutkin siihen mukaan. Eivät kuulemma ole yhteenkään vastaavaan (530dA) hehkuja vaihtaneet. Nyt jäi sellainen tunne, että heillä oli opettelua siinäkin hehkuvian haussa, kesti se sen verran pitkään. Ja vastaavasta on aiemminkin kokemusta, että joutuvat opettelemaan, miten jotain tehdään. Sitten aikaa menee ja se myös näkyy laskussa.E39 530dAt 9/98
www.ilkansivu.net
Comment
-
-
Originally posted by Ide View PostMulle tuli samanlaisia oireita. Ei tosin usein, mutta joskus saattaa lämpimänä joutua starttaamaan useita sekunteja, ennen kuin kone hörähtää tulille. Tänään öljyhuollon yhteydessä luetutin vikakoodit ja yksi tai useampi hehku on rikki. Mittasivat hehkun releen ja se oli ok.
Kuulemma hehkujen vaihtoon menee koko päivä. Ensin joutuu odottelemaan koneen jäähtymistä, jotta pakosarjan voi purkaa edestä. En vielä kuitenkaan aikaa siihen varannut. Tuntuu, että saattaa Iisalmen Hartikaisella joutua maksamaan niiden opettelutkin siihen mukaan. Eivät kuulemma ole yhteenkään vastaavaan (530dA) hehkuja vaihtaneet. Nyt jäi sellainen tunne, että heillä oli opettelua siinäkin hehkuvian haussa, kesti se sen verran pitkään. Ja vastaavasta on aiemminkin kokemusta, että joutuvat opettelemaan, miten jotain tehdään. Sitten aikaa menee ja se myös näkyy laskussa.
Hehkujen vaihtoon menee noin 1h.
Miksi pitäisi odotella koneen jäähtymistä? Päin vastoin se pitäisi tehdä lämpimänä koska hekut irtoaa aluumiini kannesta huomattavasti helpommin kuin kylmänä. Toiseksi hehkut ei ole edes pakosarjan puolella vaan imusarjan alla minkä tosin joutuu irroittamaan.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Jahas, taidanpa sitten viedä auton jonnekin muualle hehkujen vaihtoon. Olisikohan Kuopion Hartikainen sitten parempi vaihtoehto, vai kannattaako ajaa vieläkin kauemmaksi? Vai saisikohan homman tehtyä itse kaverin pajassa?E39 530dAt 9/98
www.ilkansivu.net
Comment
-
Comment