Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 Käynnistysongelma lämpimänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kese32
    Newbiemmer
    • Feb 2007
    • 24
    • vsa

    e39 Käynnistysongelma lämpimänä

    Kylmänä starttaa ihan normaalisti, mutta lämpimänä joutuu sahaamaan hieman enemmän n. 2-3 sek että käynnistyy. Starttaa aivan normaalisti, mutta kuulostaa kuin polttoaine olis loppu eli sahaa ja sahaa. Voisko olla hehkussa vikaa vai suuttimissa jottei sais löpöä? Tuleeko viallisista hehkuista ilmoitus näytölle? Kylmänä näyttöön tulee lukemaan pre-heating, aamullisen ajon jälkeen taas ei vaikka auto seissyt pakkasessa (-3) 3h. Onko jollakin kokemusta taikka tietoa asiaan. Autohan oli 530 dat-03, m-sport.
    Last edited by kese32; 24-11-2007, 01:18.
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Originally posted by kese32 View Post
    Kylmänä starttaa ihan normaalisti, mutta lämpimänä joutuu sahaamaan hieman enemmän n. 2-3 sek että käynnistyy. Starttaa aivan normaalisti, mutta kuulostaa kuin polttoaine olis loppu eli sahaa ja sahaa. Voisko olla hehkussa vikaa vai suuttimissa jottei sais löpöä? Tuleeko viallisista hehkuista ilmoitus näytölle? Kylmänä näyttöön tulee lukemaan pre-heating, aamullisen ajon jälkeen taas ei vaikka auto seissyt pakkasessa (-3) 3h. Onko jollakin kokemusta taikka tietoa asiaan. Autohan oli 530 dat-03, m-sport.

    Se on se mikä lie asentotunnistin 70e, itse pystyy vaihtamaan.
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • kese32
      Newbiemmer
      • Feb 2007
      • 24
      • vsa

      #3
      Kuvaa?

      Löytyykös kuvia taikka ohjeita tämmösen tunniostimen vaihtoon? Nimikkeellä mikälie asentotunnistin ei viittis mennä ostaan huollosta osaa, löytyykö oikeaa nimeä?

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9158
        • Oulu

        #4
        Ei niitä osia kannata sokkona lähteä vaihtamaan. Auto piuhan päähän, niin saa jotain tolkkua. Nokka-akselin asentotunnistin toki yksi potentiaalinen vian aiheuttaja. Yhtä lailla vika voi olla suuttimessa tai PA-paineissa.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • kese32
          Newbiemmer
          • Feb 2007
          • 24
          • vsa

          #5
          pa pumppu

          Pa-pumppu vaihdettu hetki sitten, kun jätti keskelle risteystä eli pumpussa ei pitäiis olla vikaa. Tuleeko vikakoodia jos suuttimissa taikka hehkuissa olis jotain häikkää? Onko tiedossa vaasassa vikakoodin lukua muita kuin käyttöauto?

          Comment

          • buksin-1
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 4592
            • Keski-Pohjanmaa

            #6
            Originally posted by kese32 View Post
            Löytyykös kuvia taikka ohjeita tämmösen tunniostimen vaihtoon? Nimikkeellä mikälie asentotunnistin ei viittis mennä ostaan huollosta osaa, löytyykö oikeaa nimeä?
            Ei muuta kun piuhan päähän vaan
            Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
            Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
            SISUSTAT modaukset

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9158
              • Oulu

              #7
              Originally posted by kese32 View Post
              Pa-pumppu vaihdettu hetki sitten, kun jätti keskelle risteystä eli pumpussa ei pitäiis olla vikaa. Tuleeko vikakoodia jos suuttimissa taikka hehkuissa olis jotain häikkää? Onko tiedossa vaasassa vikakoodin lukua muita kuin käyttöauto?
              Vaihdettiin siis pumppu sokkona? Tankin pumppu vai siirtopumppu pohjassa? Hehkujärjestelmän pitäisi antaa vikakoodin, jos hehkurele tai yksikin hehkutulppa on pois pelistä. Jos kerran käynnistyy kylmänä hyvin, hehkuilla tuskin mitään tekemistä ongelman kanssa. Suuttimien suhteen kertoo ehkä eniten ohivuotomittaus.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • kese32
                Newbiemmer
                • Feb 2007
                • 24
                • vsa

                #8
                pumppu

                Auto pysähtyi siis keskelle risteystä ja ei enää käyntii, starttas kyl ihan normaalisti mut kone ei vaan lähteny käyntiin. Ns. merkkihuoltoon ja sanoivat pa pumpun olevan rikki, ilmeisesti mikä on tankin lähettyvillä. Mites toi ohivuodon mittaus tapahtuu? Lueskelin tossa näitä käynnistysvikoja niin monella oli toi asentotunnistimen vaihto auttanut, mikä lie sitten oikealta nimeltään?

                Comment

                • JABEMURI
                  Newbiemmer
                  • Sep 2006
                  • 13

                  #9
                  Mulla oli kolme hehkua pimeänä ja oli vastaavat oireet.

                  Comment

                  • kese32
                    Newbiemmer
                    • Feb 2007
                    • 24
                    • vsa

                    #10
                    jaahas

                    Originally posted by JABEMURI View Post
                    Mulla oli kolme hehkua pimeänä ja oli vastaavat oireet.


                    Tuliko ilmoitus näytölle vai luitko vikakoodit, että sait tietää hehkuista? En luulis että olis hehkuissa, koska kuitenkin kylmänä lähtee ilman mitään ongelmaa, mut lämpinä sit joutuu sahailee enemmän?

                    Comment

                    • JABEMURI
                      Newbiemmer
                      • Sep 2006
                      • 13

                      #11
                      Vikakoodissa oli "hehkurele viallinen". Rele vaihdettiin mutta vika ei poistunut. Kannattaa mitata ne hehkut.

                      Comment

                      • Ide
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2005
                        • 74
                        • Ii

                        #12
                        Mulle tuli samanlaisia oireita. Ei tosin usein, mutta joskus saattaa lämpimänä joutua starttaamaan useita sekunteja, ennen kuin kone hörähtää tulille. Tänään öljyhuollon yhteydessä luetutin vikakoodit ja yksi tai useampi hehku on rikki. Mittasivat hehkun releen ja se oli ok.

                        Kuulemma hehkujen vaihtoon menee koko päivä. Ensin joutuu odottelemaan koneen jäähtymistä, jotta pakosarjan voi purkaa edestä. En vielä kuitenkaan aikaa siihen varannut. Tuntuu, että saattaa Iisalmen Hartikaisella joutua maksamaan niiden opettelutkin siihen mukaan. Eivät kuulemma ole yhteenkään vastaavaan (530dA) hehkuja vaihtaneet. Nyt jäi sellainen tunne, että heillä oli opettelua siinäkin hehkuvian haussa, kesti se sen verran pitkään. Ja vastaavasta on aiemminkin kokemusta, että joutuvat opettelemaan, miten jotain tehdään. Sitten aikaa menee ja se myös näkyy laskussa.
                        E39 530dAt 9/98
                        www.ilkansivu.net

                        Comment

                        • Rahu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 6464
                          • Tuusula

                          #13
                          Originally posted by Ide View Post
                          Mulle tuli samanlaisia oireita. Ei tosin usein, mutta joskus saattaa lämpimänä joutua starttaamaan useita sekunteja, ennen kuin kone hörähtää tulille. Tänään öljyhuollon yhteydessä luetutin vikakoodit ja yksi tai useampi hehku on rikki. Mittasivat hehkun releen ja se oli ok.

                          Kuulemma hehkujen vaihtoon menee koko päivä. Ensin joutuu odottelemaan koneen jäähtymistä, jotta pakosarjan voi purkaa edestä. En vielä kuitenkaan aikaa siihen varannut. Tuntuu, että saattaa Iisalmen Hartikaisella joutua maksamaan niiden opettelutkin siihen mukaan. Eivät kuulemma ole yhteenkään vastaavaan (530dA) hehkuja vaihtaneet. Nyt jäi sellainen tunne, että heillä oli opettelua siinäkin hehkuvian haussa, kesti se sen verran pitkään. Ja vastaavasta on aiemminkin kokemusta, että joutuvat opettelemaan, miten jotain tehdään. Sitten aikaa menee ja se myös näkyy laskussa.
                          BULLSHIT!

                          Hehkujen vaihtoon menee noin 1h.

                          Miksi pitäisi odotella koneen jäähtymistä? Päin vastoin se pitäisi tehdä lämpimänä koska hekut irtoaa aluumiini kannesta huomattavasti helpommin kuin kylmänä. Toiseksi hehkut ei ole edes pakosarjan puolella vaan imusarjan alla minkä tosin joutuu irroittamaan.
                          BMW Service
                          P.o4oo925441
                          [email protected]
                          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                          Comment

                          • Ide
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2005
                            • 74
                            • Ii

                            #14
                            Jahas, taidanpa sitten viedä auton jonnekin muualle hehkujen vaihtoon. Olisikohan Kuopion Hartikainen sitten parempi vaihtoehto, vai kannattaako ajaa vieläkin kauemmaksi? Vai saisikohan homman tehtyä itse kaverin pajassa?
                            E39 530dAt 9/98
                            www.ilkansivu.net

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎