Alkaa mennä hermot kun ei saa apua enää merkkikorjaamoltakaan. Ongelmat alkoivat ihan varoittamatta, eli auto reissun jälkeen pihaan (tähän asti toiminut normaalisti). Aamulla auto käyntiin ja vaihteiston vikavalo palaa ja ei toimi kun 4 ja 5 vaihde (laatikko zf5hp18 steptronic). Auto vietiin hinurilla joensuuhun Hartikaiselle ja siellä se on nyt viihtynyt 3 viikkoa ensimmäinen diagnoosi oli että 4 vaihteen solenoidi rikki ja laatikko uusiksi. Hommattiin purkaamolta laatikko hieman epäuskoisena että siinä olisi vikaa, purkaamon laatikko laitettiin paikoilleen ja testiä.... MITÄ VIT--A muuten toimii hienosti mutta vaihtaa jysäyttämällä. Osaisiko joku kertoa mitä kannattaisi tehdä. Maaningallekin on soiteltu mutta siellä sanottiin että täällä korjataan vain laatikkoja eli sähköiselle puolelle ei puututa. Mistä löytyisi apua ja osaava korjaamo mikä laittaa vehkeet vetämään.:think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
528ia e39 1997 vaihteisto probleema
Collapse
X
-
Jos öljyä on liian vähän, niin vaihteet yleensä "jysähtää" sisään.
Mulla jysii 4hp22 oikein kunnolla, mutta sitä onkin vähän "kutiteltu", olisko uudessa lootassa lisäkitkalevyjä tms. ?
Onkohan ton ikäisissä AGS? Se vaatii hetken opetusajoa, kun on akunkengät ollut irti.728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77
-
-
Vie se autos ylämyllylle laitettavaksi. Vaihdat kaikki kitkalevyt ja samalla laittavat laatikon kuntoon.
Siellä minä aikoinaan käytin ZF-automaattia laitettavana ja kohtuuhinnalla.
Tai käy siellä ainakin kysymässä että mistä vois johtua moinen oireilu.
Minulla pitäisi olla vielä puh.numerokin tallessa.Last edited by make78; 26-11-2007, 23:12.E46 330 D touring
EX-BMW 523i e39
EX-VW Golf TDI 180hp
Comment
-
-
Originally posted by make78 View PostVie se autos ylämyllylle laitettavaksi. Vaihdat kaikki kitkalevyt ja samalla laittavat laatikon kuntoon.
Siellä minä aikoinaan käytin ZF-automaattia laitettavana ja kohtuuhinnalla.
Tai käy siellä ainakin kysymässä että mistä vois johtua moinen oireilu.
Minulla pitäisi olla vielä puh.numerokin tallessa.
Comment
-
-
Tästä laatikko-ongelmasta on tainnut olla puhetta kaverisi toimesta myös BMW-Clubin puolella?
Alkuun oli ilmeisesti häikkää myös vaihdeilmaisimen valojen kanssa ja parkkivalokin saattoi välähdellä omiaan? Tuo viittasi kovasti sähköpuolen ongelmaan.
Jos kerran diagnoosiksi testerillä todettiin viallinen solenoidi, miksi koko laatikko piti vaihtaa? Onhan pelkkä solenoidikin saatavilla ja vaihdettavissa öljypohjan irrotuksen jälkeen. Myös johdotusongelma EGS:ltä solenoidille olisi voinut todennäköisesti aiheuttaa saman vikakoodin.
Jysäyttämällä vaihtaminen viittaisi lähinnä väärään öljynpaineeseen, eli väärään öljymäärään tai vialliseen paineensäätöventtiiliin. Tuosta laatikosta pitäisi onnistua myös mekaaninen öljynpaineen mittaus testimielessä. Muistaakseni RPM >1500 paineiden pitäisi olla 10 bar kantturoissa.
Ja kaikki nämä löytyvät dokumentista nimeltä TIS, joka on jokaisella merkkihuollolla käytettävissään.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment