Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d alipaineongelmia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janihannula
    BTCF Member
    • Jun 2006
    • 740
    • https://t.me/pump_upp

    e39 530d alipaineongelmia?

    Nyt kun näitä pakkasia on ollu muutaman päivän niin olen törmännyt ongelmiin alipaineen kanssa tuossa riisselissäni.

    turbo ei oikein ahda vaikka kuinka polkis ja jarrupedaalikin toimii omituisesti jonkin aikaa kyläkäynnistyksen jälkeen.
    max ahtoja kovaa kiihdyttäessä 0.6bar ahtomittarin mukaan. Koti-työ ajon jalkeenkään turbo ei toiminut oikein vaikka matkaa kertyy 100km (karijoki - Vaasa).
    Vaasaan päästyäni menen aina aamu kahville ennen työpäivän alkua. Kahvilasta lähdettyäni auto toimii aina moitteettomasti (100km:n ajon jalkeen seisoo n30min ja startista käyntiin ja kaikki pelaa).

    Tuntuu että alipainepumppu olisi tiensä päässä? muilla samoja ongelmia ilmentynyt?
    https://t.me/pump_upp
  • janihannula
    BTCF Member
    • Jun 2006
    • 740
    • https://t.me/pump_upp

    #2
    tarkastelin konetilaa mahdollisen vian löytymiseksi ja huomasin kuvan nro6 osan olevan irti konehuoneessa. ilmeisesti kiinnitys jalka poikki. jokin alipaine säiliö - vacuum reservoir tai jotain.



    Jos säiliö on saanut osumaa sen verran että vuotaa ja aiheuttaa sen että turbon kello ei toimi juuri ollenkaan alipaineella. tai sitte solenoidin jumittaa.
    https://t.me/pump_upp

    Comment

    • janihannula
      BTCF Member
      • Jun 2006
      • 740
      • https://t.me/pump_upp

      #3
      Nyt ohitettiin se "painesäiliö" joka on ennen solenoidia ja kaikki pelaa täydellisesti.

      Otettiin siis ensimmäisenä irti solenoidin päästä tuloletku. ei minkäänlaista alipainetta tuntunut letkussa. sitten otettiin letku irti "painesäiliön" etupuolelta niin siellä tuntui todella huomattava alipaine. eli tuntuu että säiliö olisi "tukossa" jonkin ihmeen takia.

      pökättiin se säiliölle tuleva letku suoraan solenoidin tulopuolelle niin turbo heräsi henkiin ja käyntiäänikin muuttui heti hiljaisemmaksi.

      onko tällä kyseisellä säiliöllä vika virka tässä painesysteemissä? kerääkö se kosteutta?
      https://t.me/pump_upp

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9158
        • Oulu

        #4
        Säiliö toimii (ali)painevaraajana mahdollistaen turbon johdesiipien nopeamman ja tarkemman ohjauksen.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Lallevihtinen
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2006
          • 690
          • Tampere

          #5
          Ja säiliöhän ei paljoo maksa joten uutta suosiosta vaan. Yleensähän ne murtuu vanhetessaan ja vuotaa paineet harakoille.
          sigpic
          BMW E93 335i & BMW M550Dx
          EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
          XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎