Morosta...
tämä legendaarinen "tyyppivika" tuli eteen ja lukaisin vanhoja keskusteluja mutta tietoa on melkeinpä liikaa joten en osaa/tiedä sieltä oikeata erottaa .... eli vinkkiä/apua jos kellään ois antaa...
noin reilu viikko sitten rupes (528i -96 manuaali) abs ja luistonesto valot palahan... aluksi paloivat käynnistämisen jälkeen ehkä pari minsaa...jonka jälkeen sammuivat... noin ehkä 5minsan ajon jälkeen syttyivät taas ja paloivat lopun matkaa (ajosta). nopeus-/matka- ja kulutusmittari pelasivat pätkittäin myös vähän väliä kun vika ilmeni.
meni pari päivää ja sen jälkeen nopeusmittari ja matkamittari ei pelannut enää pätkääkään...ja valot paloivat koko ajan alusta loppuun...-> eli vika "paheni" koko-aikaiseksi...
tänään kävi auto huollossa... vikakoodia näytti (mutta ei tarkkaa paikkaa tjms...pelkkä anturi tjms) vaihtoivat huollossa takavasen abs-anturi... huollosta lähtiessä auton abs toimi jännästi lähtiessä pienessä nopeudessa...eli "röpötti" vaikka ei ollut syytä. (nopeusmittari ei toiminu lainkaan). kun nostin nopeutta (about 80km/h) niin kiihdyttäessä tuntui vaihdetta vaihtaessa oudolta (tyhjäkäynti n. 4000kierrosta!) jonka jälkeen tyhjäkäynti tipahti "normaaliin" ja taas "kuusenvalot" (lue abs ja asc valot) paloi...prkle... suoraan huoltoon ja uudestaan koodilukuun...ilmoitti taas samaa vikaa.. huomoitavaa myös se että noin 5-8km matkalla kertyi trippimittariin n. 1,5km matkaa vain...
eli lopputulos takavasen anturin vaihdosta vielä... ei mitään uutta/parantunut.
onko nyt se kehä takavasemmassa vai voiko olla, kun huoltomies mietti että pitääkö molemmat taka anturit vaihtaa jotta tulee samat arvot tjms??? keskiviikkona uudestaan huoltoon tutkittavaksi...
tämä legendaarinen "tyyppivika" tuli eteen ja lukaisin vanhoja keskusteluja mutta tietoa on melkeinpä liikaa joten en osaa/tiedä sieltä oikeata erottaa .... eli vinkkiä/apua jos kellään ois antaa...
noin reilu viikko sitten rupes (528i -96 manuaali) abs ja luistonesto valot palahan... aluksi paloivat käynnistämisen jälkeen ehkä pari minsaa...jonka jälkeen sammuivat... noin ehkä 5minsan ajon jälkeen syttyivät taas ja paloivat lopun matkaa (ajosta). nopeus-/matka- ja kulutusmittari pelasivat pätkittäin myös vähän väliä kun vika ilmeni.
meni pari päivää ja sen jälkeen nopeusmittari ja matkamittari ei pelannut enää pätkääkään...ja valot paloivat koko ajan alusta loppuun...-> eli vika "paheni" koko-aikaiseksi...
tänään kävi auto huollossa... vikakoodia näytti (mutta ei tarkkaa paikkaa tjms...pelkkä anturi tjms) vaihtoivat huollossa takavasen abs-anturi... huollosta lähtiessä auton abs toimi jännästi lähtiessä pienessä nopeudessa...eli "röpötti" vaikka ei ollut syytä. (nopeusmittari ei toiminu lainkaan). kun nostin nopeutta (about 80km/h) niin kiihdyttäessä tuntui vaihdetta vaihtaessa oudolta (tyhjäkäynti n. 4000kierrosta!) jonka jälkeen tyhjäkäynti tipahti "normaaliin" ja taas "kuusenvalot" (lue abs ja asc valot) paloi...prkle... suoraan huoltoon ja uudestaan koodilukuun...ilmoitti taas samaa vikaa.. huomoitavaa myös se että noin 5-8km matkalla kertyi trippimittariin n. 1,5km matkaa vain...
eli lopputulos takavasen anturin vaihdosta vielä... ei mitään uutta/parantunut.
onko nyt se kehä takavasemmassa vai voiko olla, kun huoltomies mietti että pitääkö molemmat taka anturit vaihtaa jotta tulee samat arvot tjms??? keskiviikkona uudestaan huoltoon tutkittavaksi...
Comment