Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 -96 abs+asc-t

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lindis
    Bimmer Rookie
    • Jun 2004
    • 52
    • Kokkola

    e39 -96 abs+asc-t

    Morosta...

    tämä legendaarinen "tyyppivika" tuli eteen ja lukaisin vanhoja keskusteluja mutta tietoa on melkeinpä liikaa joten en osaa/tiedä sieltä oikeata erottaa .... eli vinkkiä/apua jos kellään ois antaa...

    noin reilu viikko sitten rupes (528i -96 manuaali) abs ja luistonesto valot palahan... aluksi paloivat käynnistämisen jälkeen ehkä pari minsaa...jonka jälkeen sammuivat... noin ehkä 5minsan ajon jälkeen syttyivät taas ja paloivat lopun matkaa (ajosta). nopeus-/matka- ja kulutusmittari pelasivat pätkittäin myös vähän väliä kun vika ilmeni.

    meni pari päivää ja sen jälkeen nopeusmittari ja matkamittari ei pelannut enää pätkääkään...ja valot paloivat koko ajan alusta loppuun...-> eli vika "paheni" koko-aikaiseksi...

    tänään kävi auto huollossa... vikakoodia näytti (mutta ei tarkkaa paikkaa tjms...pelkkä anturi tjms) vaihtoivat huollossa takavasen abs-anturi... huollosta lähtiessä auton abs toimi jännästi lähtiessä pienessä nopeudessa...eli "röpötti" vaikka ei ollut syytä. (nopeusmittari ei toiminu lainkaan). kun nostin nopeutta (about 80km/h) niin kiihdyttäessä tuntui vaihdetta vaihtaessa oudolta (tyhjäkäynti n. 4000kierrosta!) jonka jälkeen tyhjäkäynti tipahti "normaaliin" ja taas "kuusenvalot" (lue abs ja asc valot) paloi...prkle... suoraan huoltoon ja uudestaan koodilukuun...ilmoitti taas samaa vikaa.. huomoitavaa myös se että noin 5-8km matkalla kertyi trippimittariin n. 1,5km matkaa vain...

    eli lopputulos takavasen anturin vaihdosta vielä... ei mitään uutta/parantunut.

    onko nyt se kehä takavasemmassa vai voiko olla, kun huoltomies mietti että pitääkö molemmat taka anturit vaihtaa jotta tulee samat arvot tjms??? keskiviikkona uudestaan huoltoon tutkittavaksi...
    present:E70 X5 35d M-sport -09
    ex: F30 318d M-sport -13, 320d Touring-08, E39 530d -02 M-Sport Touring, E30 316 -88, E39 528i -96, E36 318iS -93, E21 315 -82,
    "Elämä on laiffia. mahdollisuus voittaa on sixty-fifty"
  • MaSeikku
    Newbiemmer
    • Nov 2007
    • 22

    #2
    Boxivikaaaa.....:think:think:think Jos anturit ovat ehjiä, tulee niistä ihan samaa kanttiaaltosignaalia, on se sitten uusi taikka vanha tunnistin...
    Last edited by MaSeikku; 10-12-2007, 19:00.

    Comment

    • superb
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 2827

      #3
      Ei muutakuin uudestaan koodien lukuun.

      Comment

      • Lindis
        Bimmer Rookie
        • Jun 2004
        • 52
        • Kokkola

        #4
        absivikkaako

        Mutta eikös se boksivika ollut enemmänkin niiden uudempien e39ien onkelmaa? vai luinko väärin... ja sitten toi kehä/laakeri voisiko olla?

        sen verran vielä lisäystä...että vanha anturi oli kylläkin mennyt ihan konkreettisesti rikki...kun näyttivät sen minulle... mutta jotain "laajempaa" konspiraatiota tässä on nyt meneillään kun ei kuitenkaan korjaantunut.
        Last edited by Lindis; 10-12-2007, 19:09. Reason: more info
        present:E70 X5 35d M-sport -09
        ex: F30 318d M-sport -13, 320d Touring-08, E39 530d -02 M-Sport Touring, E30 316 -88, E39 528i -96, E36 318iS -93, E21 315 -82,
        "Elämä on laiffia. mahdollisuus voittaa on sixty-fifty"

        Comment

        • Clavurion
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 9159
          • Oulu

          #5
          Ilmeisesti vikakoodit luettiin jossain nyrkkipajalla? Carsoftillakin antaa yleensä suoraan koordinaatit, missä anturissa vika on. Navan ABS-kehästäkin on antanut oman koodinsa, mutta ei välttämättä kerro, missä kehässä vika on. Lisäksi johtovialle oma koodinsa, joka herkästi enteilee boksi-vikaa. Kävisin suosiolla merkkiliikkeessä johdon päässä, ennen kuin enempää osia vaihdetaan summassa.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • huoppa81
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 638
            • Villähde, Finland

            #6
            Varmaankin rikottu laakerissa oleva lukupinta kun anturia on vaihdettu, ja voin kertoo ettei oo eka tapaus.
            Garage:

            E21 323i -79
            E21 323i -82
            E30 325i Cabriolet -91
            E30 316i -89
            E39 520i -01
            Kadett C 1,2 -76

            Lynx Rave RE 600 -08

            Comment

            • Lindis
              Bimmer Rookie
              • Jun 2004
              • 52
              • Kokkola

              #7
              anturista

              vikakoodit luettu valtuutetulla ad-korjaamolla... en tosin ite ole ihan perillä noista lukulaitteista mutta semmoinen punaisen värinen isohko motukka jossa oli joku tietsikka näyttö, hehe...

              joo tuota lukupintaa rupesin itekin vähäsen epäilemään kun lueskelin noita muita "kokemuksia" hommista...mutta en koskaan löytänyt kenenkään vastaavan jälkeenpäin että oliko siinä sitten loppujen lopuksi vika...
              present:E70 X5 35d M-sport -09
              ex: F30 318d M-sport -13, 320d Touring-08, E39 530d -02 M-Sport Touring, E30 316 -88, E39 528i -96, E36 318iS -93, E21 315 -82,
              "Elämä on laiffia. mahdollisuus voittaa on sixty-fifty"

              Comment

              • Clavurion
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 9159
                • Oulu

                #8
                Originally posted by huoppa81 View Post
                Varmaankin rikottu laakerissa oleva lukupinta kun anturia on vaihdettu, ja voin kertoo ettei oo eka tapaus.
                Tämä on valitettavasti todennäköisin skenaario. Aika herkästi sen navan ABS-kehän saa telottua, kun jumiutunutta anturia jumpataan voimalla irti, eikä tiedosteta tuota mahdollisuutta. Nopeustiedon puuttuminen viittaa vahvasti edelleen vas. taka-anturin virheelliseen toimintaan.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • MakeJ
                  BTCF Member
                  • Jun 2005
                  • 324
                  • Hml

                  #9
                  Samanlainen ongelma on täälä myös päällä eli abs+asc valot loistaa ja nopeusmittari näyttää välillä nollaa hetkenaikaa. Myös ohjaus jäykistyy kun vika iskee päälle. Tämä johtuu varmaankin servotronicista, joka ei saa oikeaa nopeustietoa. Ennen tätä vikaa en edes tiennyt, että autossa on servotronic

                  Carsoft heittää vähän sekavat vikakoodit :think:

                  4 Rear left speed sensor faulty or ABS-inlet valve
                  67 CAN ERROR
                  66 Wheel sensor: rear right or wheel-speed sensor powersupply

                  Vika vois varmaan olla vasemmassa taka abs-anturissa. Pitää kokeilla vaihtaa huomena.
                  E60 535dA LCI -07 M-sport
                  E39 530dAT -99 "M-sport"

                  Comment

                  • Lindis
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2004
                    • 52
                    • Kokkola

                    #10
                    vika korjattu!

                    Moro, ajattelin raportoida lopputuloksen kun ne jäävät monestikin tekemättä...

                    eli auto kävi uudestaan pajalla tänään ja nyt on kunnossa... EI ollut vika kehässä jne kuten jotkut arvelivat vaan esim. oli korjaamon kaveri vähän ihmeissään että miten muoviosalla voi metallisen kehän saada rikki joka on... jne...eli hyvin asiallista. eli vika oli sittenkin TARVIKE abs-anturissa...joita kokeilivat 3 eri kipaletta joista mikään ei antanut oikeanlaista arvoa... vaikka oli oikeat sarjanumerot jne... eli lopputuloksena bempun orggis abs-anturi pelasi ja homma hoitui sillee... mie jouduin maksamaan erotuksen kalliimpaan anturiin ja homma oli sillä selvä...työt meni ad-korjaamon piikkiin (toivottavasti anturi-toimittajan...) joten asiallinen lopputulos vaikka mielenrauhaa ei meinannu heti saada.

                    eli pientä vinkkiä monelle...kannattaa ehkä ostaa orkkis osa välillä suosiolla...(joskus siihen on syy miksi jotakin maksaa enemmän).
                    present:E70 X5 35d M-sport -09
                    ex: F30 318d M-sport -13, 320d Touring-08, E39 530d -02 M-Sport Touring, E30 316 -88, E39 528i -96, E36 318iS -93, E21 315 -82,
                    "Elämä on laiffia. mahdollisuus voittaa on sixty-fifty"

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎