Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 taka-akselin puslien vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    E39 taka-akselin puslien vaihto

    Mistä tietää, että taka-akselin puslat on vaihtokunnossa?

    Pakkokakkosella kun n.100km/h vauhtiin kiihdyttää ja kaasusta päästää, jolloin moottorijarrutus aika voimakas, niin hiukan tuntuu perä vippaavan. Samoin jos ohittaa tiellä, jossa keskikohta selvästi muuta tietä korkeampi, tuntuu ettei meinaa päästä toiselle kaistalle vaikka rattia kääntää.

    Taka-akselin isoja puslia (4kpl) itse veikkaan, mutta millä saa varmuuden? Bmw liikkeessä vaihto maksaa 500€ puslineen, joten ei ihan huvikseen kehtaa vaihtaa.

    Ideoita diagnoosin tekoon?
  • Makee28
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2003
    • 527
    • Kitee

    #2
    Könyät sinne auton alle. Kohdista katse puslaan, ja vääntele parhaaksi katsomastasi kohdasta. Sedanin rakenteesta en sata varma, mutta ainakin Touringissa näki heti jotta halkeemia on, ja rajusti..
    Tai sitten se keskellä oleva holkki on alkanut irtaantumaan ympärillä olevasta kumista.

    Sen jälkeen käyt ostamassa uudet puslat. Sedaniin about 100e Touringiin oli reilu 200e.
    Tussaroit pienessä kaljapöhnässä 2-3 tuntia tallin lattialla erinäisten ulosvetotyökalurakennelmien kanssa, ja soitat seuraavana päivänä Bmw huoltoon, kehottaen pitämään tunkkinsa.

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      #3
      Tästä asiasta on tuhat ja yksi postausta monessa eri topikissa. Hakemalla löytyy reilusti tietoa.
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎