Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 jarrunestesäiliön "sisäkuppi"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alfredson
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2007
    • 463
    • Uusimaa

    E39 jarrunestesäiliön "sisäkuppi"

    Kävipä taannoin niin että (!) merkkivalo syttyi, lisäsin nestettä, avasin vain korkin ja kaadoin tavaraa. Nyt merkkivalo alkoi taas kummittelemaan, n. vajaa 2000km myöhemmin, (saa ehdottaa mistä sitä kuluu, vai kuluuko), huomasin että siinähän on joku ihme sisäkuppi. Kaadoin viimeks siihen, tokikihan siitä reijästä varmaan loppujenlopuksi ~kaikki sinne pyttyy on mennyt? Mikähän tuon kupin tarkoitus on? Nyt ensimmäistä kertaa lisäsin jarrunestesäiliön oikeasti täyteen. Pitää vielä kerran katsoa että miten se kadottaa sitä litkua.

    Näemmä se (!) syttyy hyvissä ajoin, tai ainakin silloin tällöin. monta milliä ennen minimiä, puolikin senttiä.
    Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Yksi sen tarkoituksista on tasata anturilla majailevaa nestemäärää, jottei nesteen säiliössä heiluessa anturi seilaisi myös ylös alas. Yksi mahdollinen hukkauspaikka on kytkimen työ/pääsylinteri, mikäli on manuaalivaihteinen.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Alfredson
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2007
      • 463
      • Uusimaa

      #3
      Originally posted by Cell View Post
      Yksi sen tarkoituksista on tasata anturilla majailevaa nestemäärää, jottei nesteen säiliössä heiluessa anturi seilaisi myös ylös alas. Yksi mahdollinen hukkauspaikka on kytkimen työ/pääsylinteri, mikäli on manuaalivaihteinen.
      Ihan järkeen käypä toi tasausselitys.

      Pääsylinterin tiiviste ei ole vaihdettavissa? Eli mitä pitää uusia että korjaantuu? Jarrusatulan tiiviste lienee kuitenkin todennäköisempi vaihtoehto?
      Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        Todella harvinaista että satulan tiivisteet vuotaisi. Katso nyt ensin vaan ne kytkimen palikat läpi, sitä käytetään enemmän kuin jarrua. Tiivistesarjoihin ja niiden saatavuuteen en ota kantaa.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Alfredson
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2007
          • 463
          • Uusimaa

          #5
          Originally posted by Cell View Post
          Todella harvinaista että satulan tiivisteet vuotaisi. Katso nyt ensin vaan ne kytkimen palikat läpi, sitä käytetään enemmän kuin jarrua. Tiivistesarjoihin ja niiden saatavuuteen en ota kantaa.
          Eli löytyykö työsylinteri tarkalleen mistä auton alta? Myös pääsylinteri olisi kiva löytää E39 siis käyttää jarrunestesäiliön jarrunestettä kytkimelle...

          <EDIT> Niin joo, piti sanoa, että öljynvaihdossa katselin auton alle, niin oli näkevinäni loodan kyljessä jonkunsortin hikoilua/märkimistä. Voisiko olla jarrunestettä?
          Last edited by Alfredson; 22-12-2007, 22:59.
          Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

          Comment

          • tmth
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 2194
            • Kangasala

            #6
            Originally posted by Alfredson View Post
            Eli löytyykö työsylinteri tarkalleen mistä auton alta? Myös pääsylinteri olisi kiva löytää E39 siis käyttää jarrunestesäiliön jarrunestettä kytkimelle...

            <EDIT> Niin joo, piti sanoa, että öljynvaihdossa katselin auton alle, niin oli näkevinäni loodan kyljessä jonkunsortin hikoilua/märkimistä. Voisiko olla jarrunestettä?
            Se työsylinteri on juuri siinä vaihdelaatikon kyljessä, kuljettajan puolella. Pääsylinteri on luultavasti E39:ssäkin polkimíen luona jalkatilassa.

            F10 & R55
            ex:
            E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎