Pari E39 523i kysymystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ockelbo4500
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 926
    • Sotkamo--Oulu

    Pari E39 523i kysymystä

    Tuli tommonen otsikon mukainen (11/96) hommattua. Nyt pitäs pari vikaa korjata, eli vaihtaa termari ja sitten korjata takaluukun avauskahva. Kävin Oulun wetteriltä jo hakemassakin yhen termostaatin koteloineen ja myyjä sanoi että toi koteloversio käy kaikkiin E39 523 moottorisiin. No jälkeenpäin RealOEM-sivustolta huomasin että käy ainakin 9/98 ylöspäin, mutta entäs tuohon vanhempaan? Kaiken huippu tosin oli se, että laskun mukaan ostin juurikin tuon 523:n termarin koteloineen, mutta myyjä sai annettua mulle 320/520d:n termaripaketin.
    Toinen kysymys liittyy tuohon takaluukun avauskahvaan, eli siihen sähkölukon ohjaussysteemin, joka mulla ilmeisesti on rikki(en ole vielä purkanut). Eli onko tämän kuvan http://www.realoem.com/bmw/showparts...55&hg=41&fg=60
    osassa numero 29 samassa paketissa se mikrokytkin joka tuon luukun avauksen hoitaa?
    BMW E84 X1 18dXdrive -14

    Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
    Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
    Ex, E46 320 d Touring -01
    Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
  • Janne S
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 437
    • Keminmaa

    #2
    Osa 29 on pelkkä kytkin ja avauksen hoitaa osa 23. Omassa autossa oli ostettaessa sama vika eli lunkka ei auennut kuin avaimesta, tuota osaa 29 oli edellinen omistaja voimiensa tunnossa puristanut niin lujaa, että se oli luiskahtanut lunkan sisäpuolelle siten, että se oli koko ajan pohjassa eikä antanut käskyä osalle 23. Pienellä meisselillä sen sai palautettua kohilleen. Kannattaa tämä tarkistaa ensin ennenkuin tilaa mitään osia, itsellä oli kylläkin rikki osa 23 ja se maksoi muistaakseni 80€.
    ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

    Comment

    • Driver22
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 2098
      • *

      #3
      Veikkaan että sulla on johto poikki sieltä mistä johdot tulee takaluukkuun. Ota se kumi pois tieltä ja tarkista johdot. Ei tarvi turhaan ostaa sitä kahvaa tai uutta mikrokytkintä, nimim. kokemusta on.
      F31 330D Xdrive M-Sport

      Comment

      • ockelbo4500
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 926
        • Sotkamo--Oulu

        #4
        Pitääpä kattoo toi takaluukku tarkemmin kunhan ilmet hieman lämpenee. Kiitos vaan hyvistä ohjeista. Toi termarihomma ois ehkä hyvä saada näillä pakkasilla nopeemmin kuntoon, jotta tarkenis autolla ajella.
        BMW E84 X1 18dXdrive -14

        Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
        Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
        Ex, E46 320 d Touring -01
        Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

        Comment

        • juhape
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2004
          • 321
          • Pieksämäki

          #5
          Termarihan tuossa on ihan tavallinen ilman koppaa oleva joten sen vaihdossa ei pitäis olla mitään ihmeellistä.
          -BMW 530d Touring -14 LCI
          -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
          -Zetor 6245-89
          -David Brown 996 -76
          -MF 35 -58
          -Tunturi Super Sport -85
          -Tunturi Super Sport -77

          Comment

          • ockelbo4500
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 926
            • Sotkamo--Oulu

            #6
            Ei siinä vaihdossa varmaan mitään ihmeellistä olekaan, mutta lähinnä vaan kiinnosti, että läykö se uudempi "koppamalli" myös tuohon vanhenpaan, kun Oulun Wetterin myyjä niin väkisin väitti.
            Vääränpä tuo silti sai mulle myytyä, joten joutuu taas vierailemaan ko. liikkeessä uudestaan.
            BMW E84 X1 18dXdrive -14

            Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
            Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
            Ex, E46 320 d Touring -01
            Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

            Comment

            Working...
            X