e 39 530d xenonit pitkiin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • casino
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 663
    • Keski-Suomi

    e 39 530d xenonit pitkiin

    Tarkoituksena on muuttaa otsikon mukaiseen autoon alkuperäisten xenonlähivalojen kumppaniksi myös xenonkaukovalot.

    Olen nyt kokeillut 2 eri muutossarjalla ja lopputulos on aina yhtä tuhoontuomittu.

    Kun ballastit ovat seiseet kylmässä eli auto on jäähtynyt kunnolla pihalla. Kaukovalot kun kytkeen niin auto herjaa: check fuel injection ja sammuu jne.

    Ilmeisesti e39 dieselmallit on niin ronkeleita, että eivät suostu toimimaan millään muulla ballastilla kuin hellan orginal-tasoisilla jutuilla. Vai onko kukaan saanut toimimaan jälkiasennusxenonsarjaa dieselmallissa moitteettomasti jos on niin tarvitava tieto TÄNNE KIITOS. eli mistä voi ostaa ja merkki sekä malli...
    Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
    Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
    http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

    e39 -530d touring 11/1999
    ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

    Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    #2
    Minä laitoin 50w xenonit ja ei mitään ongelmaa ja bemarin oma liitinkin sopi suoraan boksiin eli ei tarvinnut ryöstellä!!

    Tuolta:
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • Aksa P
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2006
      • 394
      • Sawo

      #3
      Mulla on faselift valoihin laitettu pitkien tilalle Kingwood Xenon -sarja (ostopaikka.com:sta) Lähivalot siis alkuperäiset xenonit. Mitään herjoja ei tuu ja on liittimien osalta plug and play...
      "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

      Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
      E21 M50B20
      E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
      E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
      E34 10/1990 520i
      Honda Prelude EX vm.-83 1.8

      Comment

      • casino
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 663
        • Keski-Suomi

        #4
        Originally posted by Aksa P View Post
        Mulla on faselift valoihin laitettu pitkien tilalle Kingwood Xenon -sarja (ostopaikka.com:sta) Lähivalot siis alkuperäiset xenonit. Mitään herjoja ei tuu ja on liittimien osalta plug and play...

        OK. Olen juuri kokeillut itselläni tuota Kingwoodin samaa sarjaa ja se herjasi aivan tolkuttomasti.

        Olen miettinyt voisiko ballastien sijoittelulla olla vaikutusta herjoihin. Epäilykseni on, että varsinkin auton oikealla puolella sijaitsevat abs-yksikkö ja "tietokone" saavat omassa autossani joitain "säteilyä" ballasteilta jonka takia sekoittavat autoni?

        Mihin sinä olet sijoittanut ballastisi autossasi?
        Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
        Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
        http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

        e39 -530d touring 11/1999
        ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

        Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

        Comment

        • Aksa P
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2006
          • 394
          • Sawo

          #5
          Originally posted by casino View Post
          Mihin sinä olet sijoittanut ballastisi autossasi?
          Laitoin siihen lähivalojen ballastien päälle eli molemmat ovat nyt nätisti samassa asennossa päällekkäin tai rinnakkain... riippuu mistä suunnasta hommaa ajattelee

          Vedin kaksipuoleisella tarralla pitkien ballastin kiinni siihen lähiballastin kiinnitys rautaan. Pysyvyyden varmistin pitkällä nippusiteellä. Ovat mielestäni tosi siististi paketissa, eikä näin syntynyt hirveetä johtohässäkkää sinne valojen taakse. Johdot tietysti lyhensin sopivamman mittaisiksi.
          "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

          Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
          E21 M50B20
          E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
          E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
          E34 10/1990 520i
          Honda Prelude EX vm.-83 1.8

          Comment

          • jokke28
            Newbiemmer
            • Jan 2008
            • 12
            • Pori

            #6
            Tarkista oikea napaisuus.

            Joissain tapauksissa on syöttövirta "toisinpäin" Eli yleismittari käteen ja tarkista +/-. Jos vika jatkuu niin viimeinen konsti on reletys. Omassani on Hellan lyhyet/Amp pitkät Xenonit ja toimii muuten hyvin joskin pitkien viive melko pitkä sytyttäessä n.5s
            Vikakoodinlukua Porin alueella.

            Comment

            • casino
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 663
              • Keski-Suomi

              #7
              Originally posted by jokke28 View Post
              Joissain tapauksissa on syöttövirta "toisinpäin" Eli yleismittari käteen ja tarkista +/-. Jos vika jatkuu niin viimeinen konsti on reletys. Omassani on Hellan lyhyet/Amp pitkät Xenonit ja toimii muuten hyvin joskin pitkien viive melko pitkä sytyttäessä n.5s
              OK. Voisiko xenonit syttyä sitten vaikka olisinkin kytkenyt "väärinpäin"?
              Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
              Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
              http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

              e39 -530d touring 11/1999
              ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

              Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

              Comment

              • jokke28
                Newbiemmer
                • Jan 2008
                • 12
                • Pori

                #8
                Ei syty,korkeintaan välähtää ja sitten sammuu.

                Väärinkytkentä ei kyllä tuhoa mitään vaan joissain tapauksissa herjaa polttimoa rikkinäiseksi,toiset taas herjaa mitä sattuu johtuen ilmeisti siitä että ballasti yrittää käynnistyä(käynnistysvaiheessa syö pirusti virtaa) toistuvasti laskien samalla jännitettä josta taas johtuu moni muu asia... Jännitteen alenemisen käynnistys vaiheessa voit kyllä välttää releellä jolla syttyminen tapahtuu nopeammin paremmasta virransaannista johtuen. Tarkistappa muuten akun kunto,lienee myös yksi osasyyllinen.
                Last edited by jokke28; 07-01-2008, 09:14. Reason: more info
                Vikakoodinlukua Porin alueella.

                Comment

                • EPDM
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2005
                  • 4624
                  • Lahti.

                  #9
                  Originally posted by casino View Post
                  OK. Voisiko xenonit syttyä sitten vaikka olisinkin kytkenyt "väärinpäin"?
                  Ne ei syty lainkaan jos ne ovat balastin puolella kytketty väärinpäin.

                  t. Niko
                  Viviendo en Lahiti
                  BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                  Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                  Vw Corrado vr6

                  Comment

                  • teropa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 3855
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by VolvoTDi View Post
                    Minä laitoin 50w xenonit ja ei mitään ongelmaa ja bemarin oma liitinkin sopi suoraan boksiin eli ei tarvinnut ryöstellä!!

                    Tuolta:
                    http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kau...50W%206000K%22
                    Tere,

                    Eli otitko tuon H7-sarjan 12V 50W? Eikä tule hälyjä mitään pitkillä?

                    Pitikö ottaa myös tuo vikailmoituksen ohittajajohto? Ja siis tosiaan niin, että pitkien H7 liitin meni suoraan boksiin (vai menikö suoraan tuohon vilkailmoituksen ohittajajohtoon, ja se menee boksiin?) ?

                    Tero
                    E60 520dA M-sport
                    ---Ex
                    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                    E90 330iA, 325iA, 320dA
                    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                    PPL(A)

                    Comment

                    • teropa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 3855
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by Aksa P View Post
                      Mulla on faselift valoihin laitettu pitkien tilalle Kingwood Xenon -sarja (ostopaikka.com:sta) Lähivalot siis alkuperäiset xenonit. Mitään herjoja ei tuu ja on liittimien osalta plug and play...
                      Onko Kingwoodin H7-sarjassa ballastin päässä samanlainen vastaliitin kuin mikä auton H7-johdossa? Eli tarviiko katkoa piuhoja, vai onko tuo tosiaan plug and play, eli auton oma H7 piuha käy suoraan boxille herätteeksi, ja se H7 polttimo menee suoraan umpiolle (kait joku adapteri tulee sarjan mukana BMW:lle, vai?) ?

                      Tero
                      E60 520dA M-sport
                      ---Ex
                      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                      E90 330iA, 325iA, 320dA
                      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                      PPL(A)

                      Comment

                      • Aksa P
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2006
                        • 394
                        • Sawo

                        #12
                        Originally posted by teropa View Post
                        Onko Kingwoodin H7-sarjassa ballastin päässä samanlainen vastaliitin kuin mikä auton H7-johdossa? Eli tarviiko katkoa piuhoja, vai onko tuo tosiaan plug and play, eli auton oma H7 piuha käy suoraan boxille herätteeksi, ja se H7 polttimo menee suoraan umpiolle (kait joku adapteri tulee sarjan mukana BMW:lle, vai?) ?

                        Tero
                        Liitin, joka lähti halogeeni polttimon kannasta, käy suoraan ballastiin. Ballastista lähtee johdot jotka on kiinni xenon polttimoissa. Polttimot ei siis ole samanlaiset kuin lähivalojen D2S polttimot.
                        "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

                        Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
                        E21 M50B20
                        E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
                        E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
                        E34 10/1990 520i
                        Honda Prelude EX vm.-83 1.8

                        Comment

                        • teropa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 3855
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by Aksa P View Post
                          Liitin, joka lähti halogeeni polttimon kannasta, käy suoraan ballastiin. Ballastista lähtee johdot jotka on kiinni xenon polttimoissa. Polttimot ei siis ole samanlaiset kuin lähivalojen D2S polttimot.
                          Moi,

                          Juu eipä tietysti kun kyseessä H7 ja lyhyissä D2S. Mutta jotta sait sen xenonin H7-kantaisen polttimon umpioon kiinni, niin miten se tapahtuu? Onko mukana jokin adapteri, jonka läpi se xenon polttimo johtoineen vedetään ja sillä adapterilla lukitaan umpioon? Vai onko toteutus joku muu?

                          Kysyn koska joku aika sitten asensin H7 xenonit lyhyisiin H7:n paikalle (halogen kanta umpiossa, facelift). Siinäkin se xenon H7-polttimo johtoineen menee ballastille (polttimon juuresta johdot), mutta siinä pitää käyttää semmosta muovista adapteria, jolla polttimo lukitaan umpioon. Se adapteri on lukituseviltään just samanlainen kuin se alkuperäinen auton 12V kanta, jossa alkuperäinen H7 halogeenipoltin on kiinni.

                          Tero
                          E60 520dA M-sport
                          ---Ex
                          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                          E90 330iA, 325iA, 320dA
                          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                          PPL(A)

                          Comment

                          • Aksa P
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2006
                            • 394
                            • Sawo

                            #14
                            Originally posted by teropa View Post
                            Juu eipä tietysti kun kyseessä H7 ja lyhyissä D2S. Mutta jotta sait sen xenonin H7-kantaisen polttimon umpioon kiinni, niin miten se tapahtuu? Onko mukana jokin adapteri, jonka läpi se xenon polttimo johtoineen vedetään ja sillä adapterilla lukitaan umpioon? Vai onko toteutus joku muu?
                            Tällä periaatteella:
                            "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

                            Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
                            E21 M50B20
                            E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
                            E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
                            E34 10/1990 520i
                            Honda Prelude EX vm.-83 1.8

                            Comment

                            • teropa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 3855
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by Aksa P View Post
                              Ahaa... eli adapterin tilalla on se alkuperäinen kanta, joka porattu. Joo, tuollaanhan ne taidetaan yleensä laittaa. Noihin E39 umpioihinhan saa mm. piritekiltä noita adaptereita. Niitä kun käyttää, niin ei tarvi porata noita vanhoja kantoja paskaksi. Mutta piritekin xenon-sarjoissa taasen ei se auton 12V herätejohto käy suoraan ballastille (ihan eri liitin), vaan johdot pitää autolta poikkasta ja liittää esim apikoilla ballastin johtoihin.

                              Tero
                              E60 520dA M-sport
                              ---Ex
                              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                              E90 330iA, 325iA, 320dA
                              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                              PPL(A)

                              Comment

                              Working...
                              X