E39 apparin puolen takajarrulevy ei irtoa... Irtosi viimein..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Talakem
    Bimmer Rookie
    • Dec 2007
    • 59
    • Helsinki

    E39 apparin puolen takajarrulevy ei irtoa... Irtosi viimein..

    Ei hievahdakaan. Taitaa olla ruostunut kiinni siihen napaan? Toisen sain irti mutta tämä tökkii... Ui ruosteen irrotus aineessa, kumivasaralla olen mätkinyt ja varovasti isolla ruuvimeisselillä vääntänyt. Liikettä pultinreikien kohdalla about 0,1mm... ei ole ulosvetäjää enkä pysty juuri lämmittää kun kuumailma puhaltimella...

    Laakerikin olisi hyvä pitää ehjänä. Miten saa irti? Onko hyviä neuvoja?
    (ei siis kanita kässärin kenkiin)
    Last edited by Talakem; 06-01-2008, 23:17.
    - Ostetaan E39 sedanin toimivat harmaat takapenkin lukuspotti-/sisävalot (molemmat puolet)
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

    #2
    Originally posted by Talakem View Post
    Ei hievahdakaan. Taitaa olla ruostunut kiinni siihen napaan? Toisen sain irti mutta tämä tökkii... Ui ruosteen irrotus aineessa, kumivasaralla olen mätkinyt ja varovasti isolla ruuvimeisselillä vääntänyt. Liikettä pultinreikien kohdalla about 0,1mm... ei ole ulosvetäjää enkä pysty juuri lämmittää kun kuumailma puhaltimella...

    Laakerikin olisi hyvä pitää ehjänä. Miten saa irti? Onko hyviä neuvoja?
    (ei siis kanita kässärin kenkiin)
    Jatkat samaan malliin. Jarrusatulan kohdalta paukuttelet kumivasaralla edestakaisin pyöritellen jarrulevyä (myös toinen pyörä ilmassa). Tuntuu maailmanlopun meiningiltä, mutta kyllä se lopulta irtoaa. BTDT!
    Last edited by Clavurion; 05-01-2008, 22:57.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Talakem
      Bimmer Rookie
      • Dec 2007
      • 59
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by Clavurion View Post
      Jatkat samaan malliin. Jarrusatulan kohdalta paukuttelet kumivasaralla edestakaisin pyöritellen jarrulevyä (myös toinen pyörä ilmassa). Tuntuu maailmanlopun meiningiltä, mutta kyllä se lopulta irtoaa. BTDT!
      Ok, jatketaan... mikäs tossa toisen pyörän ilmassa olossa on tärkeää? Ei oo lukkoa ainakaan...

      Nyt huomasin että merkkihuollon jäljiltä ei kuskinpuolella ole palojen kulumisen ilmaisinta. Ei oo ollut mitään herjaa koelaudassa? Levyt jotka ovat vaihtaneet on erilaiset...
      - Ostetaan E39 sedanin toimivat harmaat takapenkin lukuspotti-/sisävalot (molemmat puolet)

      Comment

      • 525TDS Touring
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 483
        • Sahalahti

        #4
        Originally posted by Talakem View Post
        Ok, jatketaan... mikäs tossa toisen pyörän ilmassa olossa on tärkeää? Ei oo lukkoa ainakaan...

        Nyt huomasin että merkkihuollon jäljiltä ei kuskinpuolella ole palojen kulumisen ilmaisinta. Ei oo ollut mitään herjaa koelaudassa? Levyt jotka ovat vaihtaneet on erilaiset...

        Takana on oikealla puolen kulumisenilmaisin Kumivasaralla ei saa tarpeeksi terävää iskua, eli saa varmaan takoa aika kauan..
        Ex-525TDSa Touring -98
        Ex-MB E220T CDi -02
        E61 520D -09
        F11 518d -16

        Comment

        • Talakem
          Bimmer Rookie
          • Dec 2007
          • 59
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by 525TDS Touring View Post
          Takana on oikealla puolen kulumisenilmaisin
          Siis yksi vaan? Aina sitä oppii uutta...

          Tää takalevy häsäkkä käsijarruineen on pyllä persiistä... parivuotta sitten uusittu kaikki ja taas ku Venäjältä.... siis levyjen sisäpuolelta jarruttaa 1 cm kaistaleelta... ei hyvä...

          Varasin jo myös lekan, harmi että on pyhä...
          Last edited by Talakem; 05-01-2008, 23:20.
          - Ostetaan E39 sedanin toimivat harmaat takapenkin lukuspotti-/sisävalot (molemmat puolet)

          Comment

          • 525TDS Touring
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 483
            • Sahalahti

            #6
            Originally posted by Talakem View Post
            Siis yksi vaan? Aina sitä oppii uutta...

            Tää takalevy häsäkkä käsijarruineen on pyllä persiistä... parivuotta sitten uusittu kaikki ja taas ku Venäjältä.... siis levyjen sisäpuolelta jarruttaa 1 cm kaistaleelta... ei hyvä...

            Varasin jo myös lekan, harmi että on pyhä...
            Älä kovin isoa lekaa tarjoa, voimaa ei saa olla liikaa, vaan se iskun napakkuus on tärkein.
            Ex-525TDSa Touring -98
            Ex-MB E220T CDi -02
            E61 520D -09
            F11 518d -16

            Comment

            • Juppe
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 4541
              • TURKU

              #7
              Omassa e36 is:ssä oli kans aivan v*tun tiukassa levyt. Pistin ulosvetäjän siihen kii niin että levy oli jo vähän mutkalla. Sitten paukuttelua semmosella 3kg moskalla kylkeen ja 10min päästä lähti hirveän pamauksen saattelemana irti. Tän proseduurin aikana sitä levyä vielä lämmitettiin kuumailmapuhaltimella, kun tohoa ei ollut käsillä. Jos on samalla tavalla kii niin ei siinä paljon kumivasarat auta. Uudet levyt vaan hyllystä mukaan niin ei oo väliä vaikka vanhat menis paskaks/kieroksi. Ja sitten ens kerralla kuparitahnaa väliin

              Comment

              • Lallevihtinen
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2006
                • 690
                • Tampere

                #8
                Bemarista on levyt tuntunu lähtevän mutta vanhasta 700-sarjan volvostapa ei irronnukkaan niin helposti, lekalla hakattiin niin kauan että levystä oli lähteny kehä jo käytännössä irti(kahtena palasena lattialla). Lopulta oli pakko navan ympärille tehdä vingulla viilto ja halkasta levyn keskusta niin lähti. Onneks homma olikin jarrulevyjen vaihto.
                sigpic
                BMW E93 335i & BMW M550Dx
                EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by Talakem View Post
                  Ok, jatketaan... mikäs tossa toisen pyörän ilmassa olossa on tärkeää? Ei oo lukkoa ainakaan...
                  Ihan vaan siksi, että pääset pyörittelemään ja paukuttamaan sekä nitkuttamaan eri kohdista sitä jarrulevyä, kun toinenkin puoli on ilmassa. Homma on tietysti hoidossa, jos kiesi on jo pukeilla, eikä toisen puolen takarengas nojaa maahan.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • V-Power
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2006
                    • 1333
                    • Varsinais-Suomi

                    #10
                    Originally posted by Talakem View Post
                    Siis yksi vaan? Aina sitä oppii uutta...

                    Tää takalevy häsäkkä käsijarruineen on pyllä persiistä... parivuotta sitten uusittu kaikki ja taas ku Venäjältä.... siis levyjen sisäpuolelta jarruttaa 1 cm kaistaleelta... ei hyvä...

                    Varasin jo myös lekan, harmi että on pyhä...
                    löysäsitkö siitä säätöruuvista käsijarru kengät tarpeeksi löysälle?Mulla oli tehny melko syvän uran sinne levyn sisäpuolelle niin ei siinä leka auta jos sielä on kunnon porrastus,menee paskaksi ne jousi sydeemit.
                    E36 95 316i Sedan
                    E39 97 540i Touring
                    E46 99 320Ci Coupe
                    E53 01 X5 4,4 V8
                    E65 05 730d
                    F10 11 523i Sedan
                    F90 08 320i Sedan

                    Comment

                    • Talakem
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2007
                      • 59
                      • Helsinki

                      #11
                      Jep, irti lähti.... naputtelin sillä pienellä lekalla erisuunnista lähinnä siihen keskiöön niin pomsahti auki... ei tarvinnu kampeilla.

                      Joo kässärikengistä oli millin urat mutta löysäämäällä ja erisuunnista kampeamalla tuli suhthelposti ulos.

                      Aika outoo ettei ole kahta mäntää takana? Täytyy varmaan aina talven jälkeen putsata noi uudet taka levyt....
                      - Ostetaan E39 sedanin toimivat harmaat takapenkin lukuspotti-/sisävalot (molemmat puolet)

                      Comment

                      Working...
                      X