E60 M5 jarrut E39 M5?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Exorcist
    Wax on - Wax off
    • Dec 2004
    • 1805
    • Riihimäki

    E60 M5 jarrut E39 M5?

    Eli katsotaan löytyykö täältä tietoa yhtään ulkomaita paremmin.

    Eli kellään tietoa kuinka helposti E60 M5 jarrut uppoavat E39 M5:n. Yksi omistaja ainakin Saksasta löytyy joka operaation oli jossain pajalla teettäny, oli kuulemma mennyt samassa ajassa kuin normaali jarruremontti muttei tarkemmin tiennyt yksityiskohdista.
    Eihän nuo ihan suoraan plug&play voi olla?

    Tuo setti on huomattavasti halvempi kuin esim. Brembon tai Stoptechin koko kierros, tosin velvoittaa käyttämään ainoastaan 19" mikä ei ole omassa tapauksessa ongelma. Kellään tällaisesta tietoa tai kenties mahdollisuutta selvittää?
  • Hepokatti
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 87
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by Exorcist View Post
    Eli katsotaan löytyykö täältä tietoa yhtään ulkomaita paremmin.

    Eli kellään tietoa kuinka helposti E60 M5 jarrut uppoavat E39 M5:n. Yksi omistaja ainakin Saksasta löytyy joka operaation oli jossain pajalla teettäny, oli kuulemma mennyt samassa ajassa kuin normaali jarruremontti muttei tarkemmin tiennyt yksityiskohdista.
    Eihän nuo ihan suoraan plug&play voi olla?

    Tuo setti on huomattavasti halvempi kuin esim. Brembon tai Stoptechin koko kierros, tosin velvoittaa käyttämään ainoastaan 19" mikä ei ole omassa tapauksessa ongelma. Kellään tällaisesta tietoa tai kenties mahdollisuutta selvittää?
    Minkä hintainen muuten tuollainen e60 M5:sen jarrusetti muuten on? Ihan mielenkiinnosta vain kyselen, jos satut tietämään.
    E61

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #3
      Tämä olisikin mielenkiintoinen tieto itsellekin..Kuka hommaa ensimmäisenä setin ja kokeilee omaansa?
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • JonasG
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 2160
        • Porvoo/Helsinki

        #4
        Täytyy ainakin e60 M5 jarrulevyistä sorvauttaa levyn keskireikä 72,6- 74,1mm ellei vaihda napoineen ,mikäli sopivat bolt on..

        Comment

        • EPDM
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2005
          • 4624
          • Lahti.

          #5
          ellei käy suht ahkerasti radalla niin onko tässä mitään tarvetta/järkeä? Tai pitääkö löytää sijoituskohde ylimääräiseen bonukseihin..
          Viviendo en Lahiti
          BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
          Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
          Vw Corrado vr6

          Comment

          • Stone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 4074
            • Helsinki

            #6
            Laita vaan suoraan Brembon kiekot niin ainakin pysähtyy.. Toisekseen näitä ei joka risteyksessä tule vastaan eikä edes vierelle..


            E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
            VW Pornstarter (työjuhta)
            Dodge RAM Cummins (venejuhta)
            Finnmaster T8







            Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

            Comment

            • 10+
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 2084
              • Nivala

              #7
              Originally posted by EPDM View Post
              ellei käy suht ahkerasti radalla niin onko tässä mitään tarvetta/järkeä? Tai pitääkö löytää sijoituskohde ylimääräiseen bonukseihin..
              Nuo sun kommentit ei oo kyllä kovin rakentavia, parempi ku on hiljaa jos ei oo mitään asiaa. Kyllähän Exo on radalla omallaan M5 ajanut.

              Satulan kiinnitys tuossa on ongelma, levyt ei niinkään. Mutta tuskin ihan mahdoton urakka. Paljoko maksaa käytetyt satulat saksassa? Levyt on uutena varmaan about 1000€, saako satulat samalla rahalla?
              Last edited by 10+; 12-01-2008, 13:00.
              E39 M5 -00

              Ex E60 530Da M-Sport -04
              Ex E39 M5 -00
              Ex E39 M5 -00 Individual
              Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
              Ex E36 3.0 M3 -93
              Ex E36 2.5 Cabrio -94
              Ex E36 3.2 M3 -97
              Ex E36 2.5 Coupe -93

              Comment

              • herrakani

                #8
                Kattokaa joku varaosakirjasta ihan ensinnä pyöränlaakerien mitat. Jos sisämitat on samat, niin senhän voi vaihtaa napoineen. Sit seuraava pulma on satulan kiinnitys, meneekö ilman adapteria vai ei.

                Bremboon sais toisaalta "sokeita" adaptereja ja jos kelpuuttaa "ei kelluvat" levyt ja kunnostetut satulat niin tollasen setin sais hyvinkin alta viiden tonnin. Toki tiedän että exorcistin tapauksessa kunnostetut ei käy.

                Hinten on muuten "taakse".
                Last edited by Guest; 12-01-2008, 13:03.

                Comment

                • JonasG
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 2160
                  • Porvoo/Helsinki

                  #9
                  Originally posted by 10+ View Post
                  Nuo sun kommentit ei oo kyllä kovin rakentavia, parempi ku on hiljaa jos ei oo mitään asiaa. Kyllähän Exo on radalla omallaan M5 ajanut.

                  Satulan kiinnitys tuossa on ongelma, levyt ei niinkään. Mutta tuskin ihan mahdoton urakka. Paljoko maksaa käytetyt satulat saksassa? Levyt on uutena varmaan about 1000€, saako satulat samalla rahalla?
                  Edit: herrakani kerkes eka.
                  Last edited by JonasG; 12-01-2008, 13:06.

                  Comment

                  • 10+
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 2084
                    • Nivala

                    #10
                    Originally posted by herrakani View Post
                    Kattokaa joku varaosakirjasta ihan ensinnä pyöränlaakerien mitat. Jos sisämitat on samat, niin senhän voi vaihtaa napoineen. Sit seuraava pulma on satulan kiinnitys, meneekö ilman adapteria vai ei.

                    Bremboon sais toisaalta "sokeita" adaptereja ja jos kelpuuttaa "ei kelluvat" levyt ja kunnostetut satulat niin tollasen setin sais hyvinkin alta viiden tonnin. Toki tiedän että exorcistin tapauksessa kunnostetut ei käy.

                    Hinten on muuten "taakse".
                    Toi 5t€ on jo aika paljon, tuntus että 2t€ riittää etujarrupäivitykseen. Vai oliko tässä muuten kyse joka nurkasta?
                    Mä en napoja menis vaihtaa, koittasin ekana sovittaa pelkät levyt ja joillain adaptereilla satulat paikalleen.

                    Vaikka sinänsä se napahan ois siinä mielessä parempi vaihtaa että kaikki passaa suoraan. Voihan se laakeri olla suurinpiirtein saman kokonen E39 kuin E60
                    E39 M5 -00

                    Ex E60 530Da M-Sport -04
                    Ex E39 M5 -00
                    Ex E39 M5 -00 Individual
                    Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                    Ex E36 3.0 M3 -93
                    Ex E36 2.5 Cabrio -94
                    Ex E36 3.2 M3 -97
                    Ex E36 2.5 Coupe -93

                    Comment

                    • herrakani

                      #11
                      Mä en laittais jarruihin mitään adaptereita tai teippivirityksiä.. Ja kaikista 4 pyörästä taitaa olla kyse. Varsinkin kun ne soviterenkaat ja sovitepalat joutuu aina teettämään jossain, mutta noita alkuperäisosia toisista mallleista saa purkaamoilta ja tarvittaessa myös uutenakin.

                      Itehhän metsästän Porsas Boxterin (996??)satulat eteen ja noi 345x30 levyt mitä M5 on alunperin mut mulla onkin jeesuksenvanha korimalli ja vaan ison mehutetran kokoinen moottori. Taakse mulla on jo 850 satulat mut ne on 1-mäntäiset niin saatan nekin vielä vaihtaa himpun hifimpiin.

                      Comment

                      • EPDM
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2005
                        • 4624
                        • Lahti.

                        #12
                        ok, kaikille radalla kaviällä tämä vois kiinostaa....



                        eli.

                        Wie Ihr wisst schlachte ich ja meinen M5!

                        Verkaufe deshalb aus meinem BMW M5 E39 Bj.2001 eine gebrauchte 4-Kolben Brembo-Bremsanlage mit 380mm Bremsscheiben für die Vorderachse.

                        Sie hat ca.15000km gelaufen und bis zum Ausbau gut funktioniert. Sie hat auch KEINE Rennstrecke gesehen, wurde nur im Alltag bewegt.

                        Die Bremssättel sind in schwarz, also sehr dezent. Die Bremsscheiben sind gelocht! Bremsbeläge haben noch ca. 50 % Belagstärke.

                        Neupreis: 4398,00€

                        Meine preisliche Vorstellung ist 1400,00€ incl.Versand nach Deutschland. Quasi ein Weihnachtsschnäppchen.

                        Bei Fragen bitte PN.


                        Gruss Martin

                        -----

                        jos tarvitsette käännös apua niin kysykää.
                        Viviendo en Lahiti
                        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                        Vw Corrado vr6

                        Comment

                        Working...
                        X