memebuy23buy

e39 jouset edessä liian lyhyet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw-tuning
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 229
    • lpr

    e39 jouset edessä liian lyhyet

    eli katsastus mies sanoi että etu madallus jouset liikkuu sormin kun renkaat ilmassa,
    onko mitää muuta keinoa kun hommata eteen toiset lyhyemmät iskarit vai onko jotain palikkaa väliin?

    autoa ei meinannut saada nosturille kun on edestä niin matala mutta madalluksen korkeudesta ei sanonut mitään

    auto 523 -96
  • bmwpower
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 288
    • mäntsälä

    #2
    varmaan helpin homma vaihtaa jouset kokonaan tai sitte onhan niitä jonkun näköisiä korotus sarjoja mutta en tiedä sitte toimiiko.
    e34 M5 touring

    Comment

    • Vehkis
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 1441
      • Turku

      #3
      Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää,että mitkä jouset sulla on siinä edessä?
      Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
      ex E39 535iA -97
      sekä x määrä riisikippoja


      Kesäautona toimii vw kupla -65

      Comment

      • mika68
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2004
        • 1965
        • ......

        #4
        Originally posted by bmw-tuning View Post
        eli katsastus mies sanoi että etu madallus jouset liikkuu sormin kun renkaat ilmassa,
        onko mitää muuta keinoa kun hommata eteen toiset lyhyemmät iskarit vai onko jotain palikkaa väliin?

        autoa ei meinannut saada nosturille kun on edestä niin matala mutta madalluksen korkeudesta ei sanonut mitään

        auto 523 -96
        Erään tuontiauton katsastuksessa tuli vastaan sama ongelma. Kaveri sanoi vieneensä jouset jonnekkin pajalle, missä niitä venyytettiin tarvittava määrä:think
        Taitaa olla ainoa laillinen keino, jos haluaa säilyttää samat jouset.

        Comment

        • bmw-tuning
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2003
          • 229
          • lpr

          #5
          Originally posted by Vehkis View Post
          Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää,että mitkä jouset sulla on siinä edessä?
          ei mitää tietoa mitkä jouset mutta punaiset ne on olivat jo kiinni kun auton ostin.

          täytyy ehkä vaihtaa vain normaalit jouset eteen ja leiman jälkeen takas..

          Comment

          • Martti
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 787
            • Suomi

            #6
            Originally posted by bmw-tuning View Post
            ei mitää tietoa mitkä jouset mutta punaiset ne on olivat jo kiinni kun auton ostin.

            täytyy ehkä vaihtaa vain normaalit jouset eteen ja leiman jälkeen takas..
            lyhemmät pumput tai parilla satasella jokku -40mm madallusjouset. tai mikäs siinä jos tykkää jumpata...

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17797
              • Jämsä

              #7
              laitas kuvaa autosta
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • kaol
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 5007
                • Ilmajoki

                #8
                Originally posted by mika68 View Post
                Kaveri sanoi vieneensä jouset jonnekkin pajalle, missä niitä venyytettiin tarvittava määrä:think
                Taitaa olla ainoa laillinen keino, jos haluaa säilyttää samat jouset.
                Eihän tuo suinkaan ainut vaihtoehto ole.

                Kuten Martti tuossa jo kertoikin, niin myös madallukselle tarkoitettuja iskareita on olemassa, joita todellakin tulisi käyttää, kun autoa madaltaa.
                Kokeilemalla se selviää...

                Comment

                • mika68
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2004
                  • 1965
                  • ......

                  #9
                  Originally posted by kaol View Post
                  Eihän tuo suinkaan ainut vaihtoehto ole.

                  Kuten Martti tuossa jo kertoikin, niin myös madallukselle tarkoitettuja iskareita on olemassa, joita todellakin tulisi käyttää, kun autoa madaltaa.
                  Ja sen jälkeen katsastussetä mittaa maavaran matalimmasta kohdasta. Näinköhän on yli 8 senttiä, jos nyt jo ottaa nosturiin kiinni. Juttelin just tutun katsastuskyylän kanssa ja se mainitsi, että ainakin heillä nousee auto 8 sentin maavaralla nosturille osumatta mihinkään:think

                  Comment

                  • bmw-tuning
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2003
                    • 229
                    • lpr

                    #10
                    Originally posted by mika68 View Post
                    Ja sen jälkeen katsastussetä mittaa maavaran matalimmasta kohdasta. Näinköhän on yli 8 senttiä, jos nyt jo ottaa nosturiin kiinni. Juttelin just tutun katsastuskyylän kanssa ja se mainitsi, että ainakin heillä nousee auto 8 sentin maavaralla nosturille osumatta mihinkään:think

                    en ole mitannut mutta kyllä se korkeampi on kuin 8cm, k-1 asemalla käytin sitä.
                    ja vielä oudointa oli että air-bag valo paloi eikä sanonut siitä mitään

                    Comment

                    • juu-das
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2007
                      • 756
                      • Kuopio

                      #11
                      laitappa se mitta navasta kaareen:think

                      Comment

                      • Jonttula
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2007
                        • 43

                        #12
                        Originally posted by mika68 View Post
                        Ja sen jälkeen katsastussetä mittaa maavaran matalimmasta kohdasta. Näinköhän on yli 8 senttiä, jos nyt jo ottaa nosturiin kiinni. Juttelin just tutun katsastuskyylän kanssa ja se mainitsi, että ainakin heillä nousee auto 8 sentin maavaralla nosturille osumatta mihinkään:think
                        tuo on niin nosturi kohtasta, myös täällä raision k1 asemalla jo -30 alustalla on siinä ja siinä että menee nosturille osumatta niihi paskoihin siinä keskellä ja naapurin bemaria piti hieman edestä avittaa jotta saatiin nosturille mutta kuitenkin madallukset täysin lailliset. paskoja nostureita niillä...

                        Comment

                        • kaol
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 5007
                          • Ilmajoki

                          #13
                          Originally posted by mika68 View Post
                          Ja sen jälkeen katsastussetä mittaa maavaran matalimmasta kohdasta. Näinköhän on yli 8 senttiä, jos nyt jo ottaa nosturiin kiinni.
                          Jos aletaan miettimään, niin muodostuuko auton maavara jousien, vai iskarien mukaan?
                          Yksinkertaisesti sanottuna madallukselle tarkoitetut iskarit on sellaiset, joissa se kirkas varsi on lyhyempi. Tällöin ulosjousto on lyhyempi, eikä katsastussetä pääse työntämään sormia jousenrakoon, kun auto on ylhäällä.
                          Kokeilemalla se selviää...

                          Comment

                          • Jaska.T
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 1517
                            • TaNpere

                            #14
                            Nostellaampas tätäkin välillä, mistähän voisi saada lyhyemmät iskarit eteen e39:iin? Sopiiko esim. M-sport 1 iskarit siihen käyttöön vai onko ne ihan samanlaiset kuin normi pumputkin? Epäilen ainakin ettei ne sovi tontitukseen sen kummemmin...

                            G30 530e Msport
                            -------------------------------------------------
                            F30 330e Msport
                            E60 525d Msport LCI
                            E39 530d Touring
                            Ex E46 320i coupé
                            Ex AC Schnitzer S5 3.0d
                            Ex ALPINA B6
                            Ex E34 525i Touring
                            Ex E36 328i Coupe
                            Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
                            Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
                            Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
                            Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
                            Never Drive Faster Than
                            Your GuardianAngel Can Fly

                            Comment

                            • Stiffi
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2005
                              • 181

                              #15
                              Originally posted by Jaska.T View Post
                              Nostellaampas tätäkin välillä, mistähän voisi saada lyhyemmät iskarit eteen e39:iin? Sopiiko esim. M-sport 1 iskarit siihen käyttöön vai onko ne ihan samanlaiset kuin normi pumputkin? Epäilen ainakin ettei ne sovi tontitukseen sen kummemmin...
                              Tästä asiasta olisin kans kiinnostunut, onko m-sport pumput lyhyemmät
                              Ex: e30 316 -88,e36 320 -96, e39 523ia -00,e34 520i Nyt e39 530i m-sport

                              Comment

                              Working...
                              X