Ongelma on se, että kantta paikoilleen laitettaessa lohkosta korkkas yhdestä reiästä kierteet. Asennutin helicoilit jokaiseen 14 reikään ja sitten kansipaikoille. Auto pelasi hienosti, mutta muutaman kuukauden kuluttua nosti lämmöt tappiin, harmaat savut putkesta ja kaikki vedet pihalle. Eikun kantta irrottamaan. Irottaessa kantta huomasin, että kaikki kannnenpultit olivat löysällä ja lohkossa näkyi, että kansi on vuotanut ulospäin. Tiiviste oli aivan ehyt. Ohjeiden mukaan kantta ei tarvitse jälkikiristää. Onko mahdollista, että tarvike kannentiiviste ja -pultit ovat antaneet liikaa periksi? Kierteet lohkossa näyttivät ehyiltä ja kokeilin käsinpyörittää niihin uutta 10mm pulttia ja kierre tuntui hiukan tahkealta. Huomasin, että joihinki reikiin oli jäänyt vanhaa alkuperäistä kierrettä pohjalle, pultti yltää helikoilin läpi joitakin millejä. Epäilen, että pulttia kiristettäessä pohjalle jäänyt kierre on "ahistanut" pulttia ja momentit on sitte näyttänyt mitä sattuun, sillä eihän helicoilin kierre ja alkuperänenkierre voi millään olla samassa "tahdissa". Olisko kellään ideaa, mitä kannattais tehdä, pultteja ei viitsis lyhentää ja uusia helikoilejakaan ei enää pysty laittamaan. Tiedossa olis m50b25 lohko. Onko tuo valurautalohko muuten samanlainen kuin m52b28(alumiinilohko)? Käykö valu/alu -lohkoihin samat männät?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 m52b28 lohko
Collapse
X
Comment