Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39: Airbag -tunnistematon "ohitus"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarzu
    Bimmer Rookie
    • Feb 2003
    • 148

    E39: Airbag -tunnistematon "ohitus"?

    Muistan joskus nähneeni ohjeita, miten apukuskin penkin viallisen airbag -tunnistematon saa ohitettua niin, ettei se aiheuta vikakoodia. Siis diagnostiikka ikäänkuin luulee, että penkillä istuu koko ajan henkilö. Miten se onnistuu?

    Vastaanväittäjille jo nyt tiedoksi: Mua ei haittaa, jos apparin puoleinen airbag laukee, vaikkei siinä kukaan istuisikaan onnettomuuden yhteydessä...

    - Jarzu
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    #2
    Originally posted by Jarzu View Post
    Vastaanväittäjille jo nyt tiedoksi: Mua ei haittaa, jos apparin puoleinen airbag laukee, vaikkei siinä kukaan istuisikaan onnettomuuden yhteydessä...

    - Jarzu
    Mutta liikennekäytössä olevan auton turvavarusteiden toiminnan muokaaminen/käytöstä poistaminen on silti laitonta, eikä BTCF Ry:n keskustelufoorumilla kukaan ala neuvomaan tälläisiä asioita.
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • ttw
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 1016
      • Vantaa

      #3
      Korjaamalla, se on se ainut oikea ratkaisu.
      Yks juttu kyllä on, mutta niin ei saa tehdä.
      728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
      Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
      MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77

      Comment

      • hj325hml
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 729
        • Pirkanmaa

        #4
        Reiska satasen osa plus työt.

        Korjaamolle se auto...
        F16 M-Sport

        Comment

        • Kaimann
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 1214
          • Karigasniemi

          #5
          En tiedä maton ohituksesta, mutta mulle neuvottiin (merkkikorjaamon asentaja) että raksimalla liittimet pois ja kolvamalla johdot suoraan yhteen vois parantua.
          "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

          Comment

          • hj325hml
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 729
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by Kaimann View Post
            En tiedä maton ohituksesta, mutta mulle neuvottiin (merkkikorjaamon asentaja) että raksimalla liittimet pois ja kolvamalla johdot suoraan yhteen vois parantua.
            Kuka takaa bäkin laukeamattomuuden siinä vaiheessa kun sitä olis tarvinnu?

            Mukava miettiä esim. läheisen kuolemaa sen takia että säästi rahaa.

            Mun mielestä turvallisuus on kait asia mistä ei pitäis kenelläkään olla varaa tinkiä.

            Yks baari ilta väliin niin on matto rahat tienattu..
            Last edited by hj325hml; 16-01-2008, 06:10. Reason: Yövuorossa jää sanojakin välistä jo
            F16 M-Sport

            Comment

            • Lallevihtinen
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2006
              • 690
              • Tampere

              #7
              Originally posted by hj325hml View Post
              Kuka takaa bäkin laukeamattomuuden siinä vaiheessa kun sitä olis tarvinnu?
              No tässä oli kyse liitoksen parantamisesta ja jos sen kunnolla tekee niin sehän voi ainakin joissain autoissa poistaa kyseisen vian. Se että kuka takaa toimivuuden onkin toinen juttu, mutta voithan sää unohtaa pistää liittimen paikalleen kun vaihdat penkkiä tai imuroidessa tökätä liitintä ja vaikka rikkoo sen.

              Mutta jos osa maksaa sen n.100€ niin ei kyllä kannata kikkailla yhtään ellei kyse ole nimenomaan huonosta liitoksesta.
              sigpic
              BMW E93 335i & BMW M550Dx
              EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
              XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

              Comment

              • sirkus
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 2195
                • kaustinen

                #8
                Originally posted by Kaimann View Post
                En tiedä maton ohituksesta, mutta mulle neuvottiin (merkkikorjaamon asentaja) että raksimalla liittimet pois ja kolvamalla johdot suoraan yhteen vois parantua.

                Ei muuten onnistu näin koitettu on. Se matto muuttaa vastusta kun siihen istuu lisäksi siinä on diodi joka estää virran kulkemisen toisin päin. Koitin myös vastuksella ja diodilla mut ei onnistu. Tolle matolle on oma ohjain siellä menkin alla ja ei taida olla ihan noin vaan siks ohitettavissa. Osa maksaa muuten n.75e mut työ on suuri n.3h meni itellä kun vaihdoin.
                Chrysler 300c crd touring 2010
                Daily driver
                Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                Man cave on wheels
                Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                Built not bought
                V8, only juice&milk come in 2 litres

                Kawasaki zzr1100 fighter


                Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9157
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by sirkus View Post
                  Ei muuten onnistu näin koitettu on. Se matto muuttaa vastusta kun siihen istuu lisäksi siinä on diodi joka estää virran kulkemisen toisin päin. Koitin myös vastuksella ja diodilla mut ei onnistu. Tolle matolle on oma ohjain siellä menkin alla ja ei taida olla ihan noin vaan siks ohitettavissa. Osa maksaa muuten n.75e mut työ on suuri n.3h meni itellä kun vaihdoin.
                  Vastusta käytetään maton eheyden varmistamiseen. Itse tunnistus tapahtuu tietääkseni painon alla kapasitanssin muuttumisen mukaan (konkka). Mutta eipä näistä laittomuuksista enempää.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Guest's Avatar

                    #10
                    Tosiasia on se, että matto on suunniteluvirhe. Vaikka maton vaihdat uuteen, niin se ei tule kestämään Suomen pakkasissa, tai jos penkille tulee pistekuormaa on todennäköistä että matto vaurioituu.

                    Harvassa muussa autossa on tätä tunnistinta ollenkaan, niissä kolaritilanteessa bagit toimivat etupenkeillä aina rinnan mikä on järkevää. Nyt on muka säästetty kolaritilanteessa laukeamattomassa apparin bagissa ja aiheutettu se että osa E39:ä käydään kuittaamassa bagin vika pois katsastukseen ja muun ajan systeemi on sitten toimimaton ja bagivalo palaa. Se vikahan tulee takaisin vasta kun joku istuu apparin penkille.Hemi on postaillut aikanaan paljon näitä kuvia ruttutukun kautta kulkeneista nokkamälli bimmereistä joista ei ole esimmäinenkään bagi lauennut.
                    Last edited by Guest; 16-01-2008, 12:54.

                    Comment

                    • sirkus
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 2195
                      • kaustinen

                      #11
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Vastusta käytetään maton eheyden varmistamiseen. Itse tunnistus tapahtuu tietääkseni painon alla kapasitanssin muuttumisen mukaan (konkka). Mutta eipä näistä laittomuuksista enempää.
                      Joo näin kaveri kanssa arveli eli siksi vastus kötykset ei onnistu.
                      Chrysler 300c crd touring 2010
                      Daily driver
                      Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                      Man cave on wheels
                      Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                      Built not bought
                      V8, only juice&milk come in 2 litres

                      Kawasaki zzr1100 fighter


                      Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        #12
                        Originally posted by sirkus View Post
                        Joo näin kaveri kanssa arveli eli siksi vastus kötykset ei onnistu.
                        Nyt olikin puhetta vaan liittimien ohituksesta suorilla johdoilla kolvaamalla, kun monesti vika on niissä liittimissa, eikä siinä matossa.
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • Kaimann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 1214
                          • Karigasniemi

                          #13
                          Originally posted by Lallevihtinen View Post
                          No tässä oli kyse liitoksen parantamisesta ja jos sen kunnolla tekee niin sehän voi ainakin joissain autoissa poistaa kyseisen vian. .
                          Originally posted by bemu2000 View Post
                          Nyt olikin puhetta vaan liittimien ohituksesta suorilla johdoilla kolvaamalla, kun monesti vika on niissä liittimissa, eikä siinä matossa.
                          Juuri tätä tarkoitin.
                          "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

                          Comment

                          • hj325hml
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 729
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Originally posted by Lallevihtinen View Post
                            No tässä oli kyse liitoksen parantamisesta ja jos sen kunnolla tekee niin sehän voi ainakin joissain autoissa poistaa kyseisen vian. Se että kuka takaa toimivuuden onkin toinen juttu, mutta voithan sää unohtaa pistää liittimen paikalleen kun vaihdat penkkiä tai imuroidessa tökätä liitintä ja vaikka rikkoo sen.

                            Mutta jos osa maksaa sen n.100€ niin ei kyllä kannata kikkailla yhtään ellei kyse ole nimenomaan huonosta liitoksesta.
                            e46:n matto maksoi KL:lä 130e ja länsiautosta olis saanut noin 100e:la mutta olis kestänyt huomattavasti pitempään saada osa..
                            F16 M-Sport

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎