Ehkä ensi viikolla olen laittamassa otsikon mukaista farkkua, mutta kiinnostaa, että mikä tekee tuon tehoeron 184 hp vs. 193 hp?
Välijäähy vai joku muu mikä?
Ehkä ensi viikolla olen laittamassa otsikon mukaista farkkua, mutta kiinnostaa, että mikä tekee tuon tehoeron 184 hp vs. 193 hp?
Välijäähy vai joku muu mikä?
Siinä tuoreemmassa on muuttuvasiipinen fööni,ei tee hepoissa paljoa mutta dynokäyrä on sillä uudemmalla kyllä verrattuna vanhempaan.
Eiku helvetti olihan siinä vanhassaki tosiaan jo sitä vnt hässäkkää,ainakin se ahdin uudistui kun se uudempi on kestävämpi ja lähtee alemmilla kierroksilla mukaan.
Kyllähän M57 (x30d) on ollut commonrail mallisarjan alusta lähtien. Jos ei ole mitään käryä, olisiko parempi jättää veikkaamatta.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Iskutilavuus on ainakin eri, vanhempi 2.9 ja uusi tasan 3.0, vai tuliko 3-litrainen vasta E60 koriin? BMWclubin mukaan 2002 olis kyllä jo tullut
M57N tuli 2002 mut ei koskaan e39:iin eli noi 184 ja 193hp koneet joita e39ssä on ovat 2926cc. Teho ero on toisiaan lähinnän ohjelmallinen ja todellisuudessa aika merkityksetön. Jotku komponentit ovat eri osanumerolla noissa mut käyvät silti ristiin. Turbo on sama mut ilmeisesti sen kestävyyttä on yritetty parantaa jossain vaiheessa.
Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Ehkä ensi viikolla olen laittamassa otsikon mukaista farkkua, mutta kiinnostaa, että mikä tekee tuon tehoeron 184 hp vs. 193 hp?
Välijäähy vai joku muu mikä?
Olet päätymässä hyvään malli-valintaan
Jos automaatin laitat niin kannattaa ehdottomasti varmistua, että sieltä on imusarjasta "läpät" poistettu ja jos ei niin ne pitää sitten poistaa ettei tule ikävää yllätystä konerikon muodossa.
Olen omistanut 530dA:t vm 1999 ja 2001 ja täytyy sanoa että ensimmäinen oli aivan mopo tähän uudempaan verrattuna.
Paikalta lähtiessä tuntee selän uppoavan penkkiin ja huippunopeuttakin tulee viisariin ainakin +20 km/h 185-heppaseen verrattuna. Kulutuksessa en ole huomannut kuitenkaan merkittävää eroa. Kaupanpäälle tulee tietysti vielä AngelEyet, vrt. ->. Eläköön facelift!
Olen omistanut 530dA:t vm 1999 ja 2001 ja täytyy sanoa että ensimmäinen oli aivan mopo tähän uudempaan verrattuna.
Eiköhän sinulla ole ollut joko viallinen vanhus tai viritelty uudempi.
Kummastakin koneesta kun otetaan vakiona mittauksissa kunnossa ollessaan yli 190 hp ja yli 400 Nm. Tehoero ei näy dynossa (kuten ei pitäisikään osien perusteella, kaikki suoraan tehoon vaikuttava on ennallaan).
Eiköhän sinulla ole ollut joko viallinen vanhus tai viritelty uudempi.
Kummastakin koneesta kun otetaan vakiona mittauksissa kunnossa ollessaan yli 190 hp ja yli 400 Nm. Tehoero ei näy dynossa (kuten ei pitäisikään osien perusteella, kaikki suoraan tehoon vaikuttava on ennallaan).
Et ole tainnut paljoa noita VAKIONA penkitellä??Et ole tainnut katsella edes toisten vakio -dynokäyriä,ja taidat vain omistaa tuon vanhemman version???
Kaikki tietysti yksilöitä,mutta ei todella tule noista vanhemmista yli 190 hp kyllähän se on juuri juuri se yli 180hp
Ja järjestään kaikki lastufirmat/ohjelmoijat ilmoittavat virityksen yhteydessä poikkeuksetta tuon n.10hp:n eron haettavaan heppamäärään koneiden välille oli ohjelma sitten mikä tahansa.:think
Radikaalein ero "Sheetillä" on pienillä kierroksilla ja yleensä muutenkin aloituksessa,sitä en tiedä mistä johtuu mutta faceliftattu tekee jyrkemmät
"nousut" ja vääntökäyrään ei tule väliin sitä nyppylää n.2000+rpm:män perukoille. Josta muuten jopa tehdaskin ilmoittaa vanhemman kohdalla että tasainen vääntö alkaa vasta +2000rpm eikö jännä homma?:think
Joten eiköhän puheet täysin samasta voi jättää sikseen.
Et ole tainnut paljoa noita VAKIONA penkitellä??Et ole tainnut katsella edes toisten vakio -dynokäyriä,ja taidat vain omistaa tuon vanhemman version???
Väärin. Väärin ja Väärin.
Omistan faceliftin. Omistin aiemmin pre-faceliftin. Olen nähnyt kymmeniä vakioiden dynokäyriä K-S-Autosäädön penkissä. Jotakuinkin kaikista vakioista on irronneet tehot 190-200 hepan väliin riippumatta vuosimallista. Omistamistani 530d-yksilöistäkään ei lähtötilanteesta juuri eroja löytynyt.
Comment