Announcement

Collapse
No announcement yet.

530D E39 tehoerosta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Spiid1
    Newbiemmer
    • Jan 2008
    • 4

    530D E39 tehoerosta

    Ehkä ensi viikolla olen laittamassa otsikon mukaista farkkua, mutta kiinnostaa, että mikä tekee tuon tehoeron 184 hp vs. 193 hp?
    Välijäähy vai joku muu mikä?
  • opl21
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2007
    • 320
    • Itävalta

    #2
    Originally posted by Spiid1 View Post
    Ehkä ensi viikolla olen laittamassa otsikon mukaista farkkua, mutta kiinnostaa, että mikä tekee tuon tehoeron 184 hp vs. 193 hp?
    Välijäähy vai joku muu mikä?
    Siinä tuoreemmassa on muuttuvasiipinen fööni,ei tee hepoissa paljoa mutta dynokäyrä on sillä uudemmalla kyllä verrattuna vanhempaan.
    sigpic

    F01 730d -09
    Ex
    E70 x5 3.0d-08
    e39 M5-99
    e60 535da M-Sport -07 380hp/710nm
    (Ego)
    e39 530da-03 219hp/500nm(Eco)
    e39 528ia -97 200hp/290nm
    e36 320i -94
    e30 320i -89

    Comment

    • M57D
      Bimmer Rookie
      • May 2006
      • 46

      #3
      Originally posted by opl21 View Post
      Siinä tuoreemmassa on muuttuvasiipinen fööni,ei tee hepoissa paljoa mutta dynokäyrä on sillä uudemmalla kyllä verrattuna vanhempaan.
      Mistähän tälläistä tietoa olet hankkinut ?

      Comment

      • opl21
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2007
        • 320
        • Itävalta

        #4
        Eiku helvetti olihan siinä vanhassaki tosiaan jo sitä vnt hässäkkää,ainakin se ahdin uudistui kun se uudempi on kestävämpi ja lähtee alemmilla kierroksilla mukaan.
        sigpic

        F01 730d -09
        Ex
        E70 x5 3.0d-08
        e39 M5-99
        e60 535da M-Sport -07 380hp/710nm
        (Ego)
        e39 530da-03 219hp/500nm(Eco)
        e39 528ia -97 200hp/290nm
        e36 320i -94
        e30 320i -89

        Comment

        • jappi
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2004
          • 206

          #5
          Ja taas tuli kirjoitettua puutaheinää...
          Last edited by jappi; 20-01-2008, 14:40.

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9157
            • Oulu

            #6
            Originally posted by jappi View Post
            Tuo uudempi on commonrail.
            Kyllähän M57 (x30d) on ollut commonrail mallisarjan alusta lähtien. Jos ei ole mitään käryä, olisiko parempi jättää veikkaamatta.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Aukes!
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 2014
              • Riihimäki

              #7
              Iskutilavuus on ainakin eri, vanhempi 2.9 ja uusi tasan 3.0, vai tuliko 3-litrainen vasta E60 koriin? BMWclubin mukaan 2002 olis kyllä jo tullut


              - E60 -05 "too small to mention"
              ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

              Comment

              • Lallevihtinen
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2006
                • 690
                • Tampere

                #8
                Eikös näitten ero ole vaan softassa? Jos muuta eroo on niin se on pientä.
                sigpic
                BMW E93 335i & BMW M550Dx
                EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                Comment

                • sirkus
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 2195
                  • kaustinen

                  #9
                  Originally posted by Aukes! View Post
                  Iskutilavuus on ainakin eri, vanhempi 2.9 ja uusi tasan 3.0, vai tuliko 3-litrainen vasta E60 koriin? BMWclubin mukaan 2002 olis kyllä jo tullut
                  M57N tuli 2002 mut ei koskaan e39:iin eli noi 184 ja 193hp koneet joita e39ssä on ovat 2926cc. Teho ero on toisiaan lähinnän ohjelmallinen ja todellisuudessa aika merkityksetön. Jotku komponentit ovat eri osanumerolla noissa mut käyvät silti ristiin. Turbo on sama mut ilmeisesti sen kestävyyttä on yritetty parantaa jossain vaiheessa.
                  Chrysler 300c crd touring 2010
                  Daily driver
                  Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                  Man cave on wheels
                  Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                  Built not bought
                  V8, only juice&milk come in 2 litres

                  Kawasaki zzr1100 fighter


                  Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                  Comment

                  • casino
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 663
                    • Keski-Suomi

                    #10
                    Originally posted by Spiid1 View Post
                    Ehkä ensi viikolla olen laittamassa otsikon mukaista farkkua, mutta kiinnostaa, että mikä tekee tuon tehoeron 184 hp vs. 193 hp?
                    Välijäähy vai joku muu mikä?

                    Olet päätymässä hyvään malli-valintaan

                    Jos automaatin laitat niin kannattaa ehdottomasti varmistua, että sieltä on imusarjasta "läpät" poistettu ja jos ei niin ne pitää sitten poistaa ettei tule ikävää yllätystä konerikon muodossa.
                    Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                    Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                    http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                    e39 -530d touring 11/1999
                    ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                    Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                    Comment

                    • QWA
                      Newbiemmer
                      • Mar 2007
                      • 8

                      #11
                      Eroa on, paitsi kulutuksessa!

                      Olen omistanut 530dA:t vm 1999 ja 2001 ja täytyy sanoa että ensimmäinen oli aivan mopo tähän uudempaan verrattuna.

                      Paikalta lähtiessä tuntee selän uppoavan penkkiin ja huippunopeuttakin tulee viisariin ainakin +20 km/h 185-heppaseen verrattuna. Kulutuksessa en ole huomannut kuitenkaan merkittävää eroa. Kaupanpäälle tulee tietysti vielä AngelEyet, vrt. ->. Eläköön facelift!

                      Comment

                      • -Tapi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 3117
                        • Välisuomi

                        #12
                        Originally posted by QWA View Post
                        Olen omistanut 530dA:t vm 1999 ja 2001 ja täytyy sanoa että ensimmäinen oli aivan mopo tähän uudempaan verrattuna.
                        Eiköhän sinulla ole ollut joko viallinen vanhus tai viritelty uudempi.

                        Kummastakin koneesta kun otetaan vakiona mittauksissa kunnossa ollessaan yli 190 hp ja yli 400 Nm. Tehoero ei näy dynossa (kuten ei pitäisikään osien perusteella, kaikki suoraan tehoon vaikuttava on ennallaan).
                        ---

                        Comment

                        • opl21
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2007
                          • 320
                          • Itävalta

                          #13
                          Originally posted by -Tapi View Post
                          Eiköhän sinulla ole ollut joko viallinen vanhus tai viritelty uudempi.

                          Kummastakin koneesta kun otetaan vakiona mittauksissa kunnossa ollessaan yli 190 hp ja yli 400 Nm. Tehoero ei näy dynossa (kuten ei pitäisikään osien perusteella, kaikki suoraan tehoon vaikuttava on ennallaan).
                          Et ole tainnut paljoa noita VAKIONA penkitellä??Et ole tainnut katsella edes toisten vakio -dynokäyriä,ja taidat vain omistaa tuon vanhemman version???

                          Kaikki tietysti yksilöitä,mutta ei todella tule noista vanhemmista yli 190 hp kyllähän se on juuri juuri se yli 180hp

                          Ja järjestään kaikki lastufirmat/ohjelmoijat ilmoittavat virityksen yhteydessä poikkeuksetta tuon n.10hp:n eron haettavaan heppamäärään koneiden välille oli ohjelma sitten mikä tahansa.:think

                          Radikaalein ero "Sheetillä" on pienillä kierroksilla ja yleensä muutenkin aloituksessa,sitä en tiedä mistä johtuu mutta faceliftattu tekee jyrkemmät
                          "nousut" ja vääntökäyrään ei tule väliin sitä nyppylää n.2000+rpm:män perukoille. Josta muuten jopa tehdaskin ilmoittaa vanhemman kohdalla että tasainen vääntö alkaa vasta +2000rpm eikö jännä homma?:think
                          Joten eiköhän puheet täysin samasta voi jättää sikseen.
                          Last edited by opl21; 23-01-2008, 10:11.
                          sigpic

                          F01 730d -09
                          Ex
                          E70 x5 3.0d-08
                          e39 M5-99
                          e60 535da M-Sport -07 380hp/710nm
                          (Ego)
                          e39 530da-03 219hp/500nm(Eco)
                          e39 528ia -97 200hp/290nm
                          e36 320i -94
                          e30 320i -89

                          Comment

                          • -Tapi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 3117
                            • Välisuomi

                            #14
                            Originally posted by opl21 View Post
                            Et ole tainnut paljoa noita VAKIONA penkitellä??Et ole tainnut katsella edes toisten vakio -dynokäyriä,ja taidat vain omistaa tuon vanhemman version???
                            Väärin. Väärin ja Väärin.

                            Omistan faceliftin. Omistin aiemmin pre-faceliftin. Olen nähnyt kymmeniä vakioiden dynokäyriä K-S-Autosäädön penkissä. Jotakuinkin kaikista vakioista on irronneet tehot 190-200 hepan väliin riippumatta vuosimallista. Omistamistani 530d-yksilöistäkään ei lähtötilanteesta juuri eroja löytynyt.
                            ---

                            Comment

                            • VolvoTDi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2006
                              • 1576
                              • Tampere - Pori

                              #15
                              Mulla vm. 2002 530d ja vakiona mulla penkitettiin 212hv ja 440Nm, että näin!! ja kyseisessä paikassa!
                              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                              Check:
                              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                              Tampere 044-5867096

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎