Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 TDS öljynkulutus kasvanut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaloju-w
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 42

    E39 TDS öljynkulutus kasvanut

    Morjes! Auton öljynkulutus oli pitkään normaali noin litra/10000km. Nyttemmin öljynkulutus on tuplaantunut, jos ei enemmänkin. autolla ajettu 225 tkm. Auton toiminnassa ei mitään ihmeellistä, vetää hyvin eikä "pölläytä" sinistä kiihdytettäessä eli venttilivarrenkumit ei oo valmiit. Mimmonen on toi dieselin huohotusjärjestelmä, bensavehkeissähän on toi separaattori jonka hajoaminen voi aiheuttaa öljynkulutuksen kasvua. Viime öljynvaihdossa yks idiootti laitto liikaa öljyä koneeseen, oli noin sentin yli ylärajan, en silti usko että olis hajottanu mitään.
    Kiitos vastauksista!
  • sorppi
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 29
    • Ruuhka-Suomi

    #2
    Otko vaihtanu öljymerkkiä? Itellä syö mobilia enemmän kun Castrolia. Sama juttu emännän A4:ssa.
    525tdsa Touring -97
    A4 2,6 V6 A -95
    Avensis Wagon D4D -08

    Comment

    • jaloju-w
      Bimmer Rookie
      • Aug 2005
      • 42

      #3
      Jep, mobilia oon käyttäny, kylläkin koko ajan mitä auto on ollu mulla (75 tkm). Eikä se alkuus syöny kun sen 1l/10000km. Viimisen 20tkm aikana on toi kulutus kasvanu oleellisesti.

      Comment

      • ongelmalapsi
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1063
        • Hämeenlinna

        #4
        Tarkastappa ilmansuodatin sekä huohotus systeemi, huohottaa suoraan ahtimen imupuolelle joten siitäkin voi johtua.
        Kokeilun arvosta on myös esim. pullon pistäminen öljyn keruusäiliöksi ja tarkkailla laskeeko öljyn kulutus näin. esim. volvon vanhemmissa dieseleissä samaa ongelmaa kun huohottaa suoraan imu puolelle
        -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
        -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
        -Voimaa.com Ohjelmoinnit
        -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
        -Ilmastointi huolto alkaen 69€
        Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
        GMC Topkick C6500 rollback -95
        Ford F-350 4X4 Wrecker -97
        E46 330xiA -02
        Chrysler neon -99

        Comment

        • jaloju-w
          Bimmer Rookie
          • Aug 2005
          • 42

          #5
          Moron. Olisko kellään kuvaa tuosta huohotin putkesta/vois kuvailla sijaintia tarkemmin niin saisin selviteltyä vikaa.

          Comment

          • jaloju-w
            Bimmer Rookie
            • Aug 2005
            • 42

            #6
            Voisko jumiutuneella egr:llä olla vaikutusta öljynsyönnin kasvuun. Eikös auki jumiutunut egr päästäisi kokoajan osan pakokaasuista imusarjaan? Mites muuten toi putkien sisäpinnan öljymäärä, pitäiskö coolerilta tulevan putken ennen egr:ää olla puhtaampi kuin imusarjan (takaisinkierrätyksen ansiosta). Voiko viallinen turbo alkaa vuotaa öljyä enemmän joka menisi koneeseen -> palaisi -> kasvattaisi näin öljyn kulutusta?

            Comment

            • jaloju-w
              Bimmer Rookie
              • Aug 2005
              • 42

              #7
              Onko kellään kokemuksia????

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎