Announcement

Collapse
No announcement yet.

523 e39 Lämmöt nousee...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • K2Ri
    BTCF Member
    • Oct 2007
    • 1829
    • London, UK & Germany

    523 e39 Lämmöt nousee...

    Mitä voi olla vialla kun kyseisessä autossa oli lämpöongelmia kesällä, joka ratkesi ilmaamalla jäähdytysjärjestelmä ja uusimalla syylärin päällä oleva ilmaproppu (oli paskana).

    Nyt on kuitenkin sama ongelma ilmaantunut ja tänäänkin -5c lämpötilassa ei tartte ajaa kuin reilu 5km ja alkaa lämmöt lähennellä punarajaa? Jäähdytysjärjestelmä ilmattii juuri, mutta ei tunnu auttavan. Myöskin glykolin makua on hieman aistittavissa tulevan lämppärin suulakkeista.
    Ihan sata varmasti en osaa sanoa, mutta käsittääkseni lämpöjen noustessa punarajalle, ei flekti kuitenkaa lähde pyörimään sillä täysteholla. Myöskin edestä katsottuna vasemmanpuolen vesiletkut tuntuu viileiltä, eli ei taida nesteet kiertää siellä.

    Onko näissä vehkeissä jotain tyyppivikaa mikä tuon aiheuttaisi vai mistä lähteä vikaa etsimään?

    Auto siis isännän 523 e39 vm. 96/97

    Kiitokset avu(i)sta!!!
    sigpic
    BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike
  • superb
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2827

    #2
    Ettei nyt sit ois vesipumppu mennyt rikki?
    Ilmastoinnin lisätuulettimen pitäis ilmeisesti pyöriä myös, ainakin E34:ssa pyörii (kunhan vastukset ehjät).

    Comment

    • K2Ri
      BTCF Member
      • Oct 2007
      • 1829
      • London, UK & Germany

      #3
      Jos on vesipumppu rikki, niin pitääkö se ääntä? Meinaan kun auto tuntuisi käyvän muuten ihan nätisti eikä mitään ylimääräisiä ääniä kuulu. Myöskin auton alta ei ainakaan hirveästi nesteitä valu. Jonkun verran sieltä tuli kun viimeks katoin, tosin saattoi olla et oli yli tullutta jäähdytysnestettä kun sitä lisäiltiin.
      sigpic
      BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

      Comment

      • enyce
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2007
        • 381
        • LTI

        #4
        entä toimiko termari?
        Mjaa...
        E70 3.0sd
        EX:e36M3individual cäbi
        EX:Gsx-r 1000 2002(r.i.p)
        EX: 523iSUOMIAUTO

        Comment

        • Risto113
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 1204
          • GrassLake

          #5
          Originally posted by K2Ri View Post
          Jos on vesipumppu rikki, niin pitääkö se ääntä? Meinaan kun auto tuntuisi käyvän muuten ihan nätisti eikä mitään ylimääräisiä ääniä kuulu. Myöskin auton alta ei ainakaan hirveästi nesteitä valu. Jonkun verran sieltä tuli kun viimeks katoin, tosin saattoi olla et oli yli tullutta jäähdytysnestettä kun sitä lisäiltiin.
          ei useinkaan äännä rikkinäinen pumppu, laakerithan niissä kestää ku mersun koneet mutta muovisiivet irtoaa akselista, ja lyö tyhjää. pahimmassa tapauksessa murenee kokonaan...

          Comment

          • K2Ri
            BTCF Member
            • Oct 2007
            • 1829
            • London, UK & Germany

            #6
            Hankittiin jo uus termarikin, mutta sen asentaminen jäi kun ei ollut oikein sopivia työkaluja eikä motivaatiota käydä lumisateessa sitä vaihtamaan.
            sigpic
            BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Jos pumppua ei ole vaihdettu ja lasissa about 200tkm niin varma nakki, pumppu vaihtoon. Kannattaa vaihtaa se ennenkuin ne ylhäällä käyvät lämmöt polttaa kansipahvin, eli ei kannata sitä termaria asennella tai ajaa yhtään turhaan ennenkuin on uusi pumppu, siinä vaiheessa kun siipi lakkaa pyörimästä on "hupia".
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • K2Ri
                BTCF Member
                • Oct 2007
                • 1829
                • London, UK & Germany

                #8
                230tkm ajettu ja meillä ollu viimeset 60tkm, eikä sinä aikana ole ainakaan vaihdettu. Täytyypä varmaan se käydä vaihdattaa ASAP. Minkälainen homma se muuten on vaihtaa tuohon koneeseen? ( =työläs vai samanlainen ku "muissakin" merkeissä?)

                Ei ole kokemuksia (vielä) bemareista sen koommin.:think
                sigpic
                BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  Helppo homma.

                  Ilmaaminen kannattaa muuten tehdä ajan kanssa ja juuri tältä foorumilta löytyvien ohjeiden mukaan. Hemi teki tuosta topicin aikanaan, taisi olla kuvat ja kaikki. Perinteisin keinoin ei ole onnistumisprosentti kovinkaan hyvä.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • ongelmalapsi
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 1063
                    • Hämeenlinna

                    #10
                    Ei se vesipumpun vaihto nyt mikään kovin konstikas homma ole, ilmaamiseen saattaa vierähtää tovi (itellä 535 kanssa meni pari tuntia) ja uusi termari samalla.
                    -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                    -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                    -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                    -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                    -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                    Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                    GMC Topkick C6500 rollback -95
                    Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                    E46 330xiA -02
                    Chrysler neon -99

                    Comment

                    • K2Ri
                      BTCF Member
                      • Oct 2007
                      • 1829
                      • London, UK & Germany

                      #11
                      Ok, kiitoksia vaan neuvoista!

                      Täytyypä vaihtaa se seuraavaksi ja katsotaan päästiinkö viasta. Hemin tekemät ilmausohjeet löysinkin tuolta myös.
                      sigpic
                      BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

                      Comment

                      • superb
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 2827

                        #12

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎