Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530da -00 M-etupuskurin irroitus. HOW ? /väläri/jäähy tukossa. !!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Litium
    Bimmer Rookie
    • Jun 2007
    • 43
    • Helsinki

    e39 530da -00 M-etupuskurin irroitus. HOW ? /väläri/jäähy tukossa. !!

    Terve.
    Noniih ois semmonen homma et kurkistin tos eilen auton puskimen sisään ja väläri/jäähdytin näyttäs olevan ihan tukos hiekasta. !! En iddu tajuu missä saatanan pikataipaleella tol on ajettu. !!!!!!!!!!
    Miten tai missä on puskimen kiinnikkeet ??,, ilmeisesti auto pukeille ja kaivamaan. ?? Ois vaan piruikseen helpompi ottaa pois ku tietäs mis kohtii on kiinni.
    En tiedä onko täs mitään järkee mut aijon vaan vesisuihkulla puhaltaa läpi paskat,, ensin vesijohto paineella ja sit painepesurilla. Saman homman tein muuten ohjaintehostimen jäähylle/laatikon jäähylle... se vasta tukos olikin !! lehtiä, paskaa ja vanhoja mummoja. !!! suokeli !!
    Mietin tos samalla että otan mitat ja tilaan kevääks isomman välärin../kartotan kuinka paljon puskimesta voi ottaa matskuu pois et mahtuis isompi + pitää katsoo mihin sen sit pulttaa...
    Kiitos vastauksista.. Rampe kuittaa.
    ps. koolla on välii ja ahdin määrää tahdin
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Originally posted by Litium View Post
    Terve.
    Noniih ois semmonen homma et kurkistin tos eilen auton puskimen sisään ja väläri/jäähdytin näyttäs olevan ihan tukos hiekasta. !! En iddu tajuu missä saatanan pikataipaleella tol on ajettu. !!!!!!!!!!
    Miten tai missä on puskimen kiinnikkeet ??,, ilmeisesti auto pukeille ja kaivamaan. ?? Ois vaan piruikseen helpompi ottaa pois ku tietäs mis kohtii on kiinni.
    En tiedä onko täs mitään järkee mut aijon vaan vesisuihkulla puhaltaa läpi paskat,, ensin vesijohto paineella ja sit painepesurilla. Saman homman tein muuten ohjaintehostimen jäähylle/laatikon jäähylle... se vasta tukos olikin !! lehtiä, paskaa ja vanhoja mummoja. !!! suokeli !!
    Mietin tos samalla että otan mitat ja tilaan kevääks isomman välärin../kartotan kuinka paljon puskimesta voi ottaa matskuu pois et mahtuis isompi + pitää katsoo mihin sen sit pulttaa...
    Kiitos vastauksista.. Rampe kuittaa.
    ps. koolla on välii ja ahdin määrää tahdin
    3 pulttia per etulokari/alahelmat ja isot pultit joilla puskuri on kiinni iskareissa löytyy ison ritilän yläseinämästä
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • -Tapi
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 3117
      • Välisuomi

      #3
      Ei puskuria tarvitse irrottaa jos välijäähdyttimen haluaa irti.

      Puolen tunnin homma kaikkineen ja etummaisen pohjapanssarin alta tapahtuva.
      ---

      Comment

      • docjones
        Bimmer Rookie
        • Mar 2005
        • 127

        #4
        e39 välijäähdytin

        Moi
        Mites tuo onnistuu. Itse kanssa irroitin puskurin(vinkki: tarvii T45 torxin) ja en silti keksinyt miten IC itse irtoaa...

        -
        JN

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9138
          • Oulu

          #5
          Ensin irrotetaan jäähdyttimen takana oleva muovikotelointi. En ole varma tarviiko itse viskoflektiä irrottaa, vai saako koteloa riittävästi syrjään ilmankin. Keulan pohjapanssari irti. Välijäähyn letkut irti. IC on kiinni pelkillä muoviklipsuilla molemmin puolin ylä- ja alareunasta, irtoaa klipsuja kangottamalla ja IC:tä moottoria kohti vetämällä.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎