E39 Lohkolämmitin

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• konejotti
    replied
    Tihuovin->sulla on siis kokemusta letkulämmittimestä?Miten esim.-25 asteen pakkasella,parin tunnin lämmittämisen jälkeen,ovatko letkut käsin tunnustelemalla lämpimiä ympäri konetta vai miten lämmityksen tehoa voi seurata?

Mitä tarkalleen tapahtui kun letku posahti ja mikä letku oli kyseessä?Posahtiko letku keskeltä halki vai irtosi kiinnityksestä tms.?Mikä auto ja vuosimalli/ajokilometrit?

Leave a comment:

• tihuovin
    replied
    Uskoisin että letkulämmitin pitää olla päällä kauemmin kuin lohkolämmitin, jos sittenkään auttaa. Ainakin kovilla pakkasilla saattaa tulla hankaluuksia, sen teho ei riitä vaan lämpö karkaa harakoille.

Letkulämmitintä (tai oikeastaan letkuja sen ympärillä) kannattaa myös seurata, pitää varulta aina mukana työkalut ja uusi letku/uudet letkut siltä varalta että ne antaa periksi. Perinteisesti letkulämmittimien ongelma on että ne "kuluttavat" letkuja, letku ei kestä ko. paikassa yhtä kauaa kuin ilman letkulämppäriä. Kumi "palaa" ja hapristuu.

Ja ei ole kivaa jäädä tien päälle kun se sitten paukahtaa "keskellä-ei-mitään", ja korjaamoa saati huoltamoa mailla eikä halmeilla. Sekin on näet koettu.

t: Timo

Leave a comment:

• konejotti
    replied
    Morjensta kaikille.Näyttäis olevan letkulämmitin 523:ssa.Miten kauan tuota tarvii pitää päällä talvella,miten on tehokas?
    Olen juuri ostanut auton,joten kokemuksia ei ole.

Leave a comment:

• rocroc
    replied
    Defa näyttäs tarjoavan vain säteilymallia, calix samaten

Leave a comment:

• Henry
    replied
    Originally posted by streetstyle
    Itselläni on 523i e39 ja siinä on säteilylämmitin mikä toimii mutta ei tunnu autavaan yhtään :( kai se vaan pikkaisen jotain säteilee
    Sama homma mulla, moottori ei taho lämmetä tolla säteiliälämmittimellä.

Leave a comment:

• streetstyle
    replied
    Itselläni on 523i e39 ja siinä on säteilylämmitin mikä toimii mutta ei tunnu auttavaan yhtään :( kai se vaan pikkaisen jotain säteilee

Leave a comment:

• tepe76
    replied
    Rovaniemen Bemulla oli sanottu ettei voi laittaa lokiin vastusta. Mutta olisiko niin että eivät halua laittaa koska olen kuullut että on mennut lohkoja halki vastuksen laitossa. Mites onko kokemuksia siitä säteilylämppäristä kellään koska pohjoisessa on kipakat pakkaset. BMW E39 520i

Leave a comment:

• JukkaR
    replied
    Defan piuhat näyttäs olevan..miksi ei saisi? Aika omituisen kuuloista juttua. Pitäskin muuten etsiä sisätilanlämmitin. Oisko missä halvalla (ja hyvä tietenkin )

Leave a comment:

• buksin-1
    replied
    Ainakin mun edellisessä E39 523i:ssä oli Calixin lohkolämmitin ja sisäpistoke.

Leave a comment:

• tepe76
    started a topic E39 Lohkolämmitin

E39 Lohkolämmitin

Kertokaa ihmeessä että saako bmw 520i e39 lohkolämmitintä asennettua kun paikallisessa merkkihuollossa väittivät että ainoa vaihto - ehto on säteilylämmitin. Mites letkulämmitin onko kokemuksia. :?
Working...
X