Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 abs + asc valot palavat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • casino
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 663
    • Keski-Suomi

    e39 abs + asc valot palavat

    Nyt sitten alkoivat abs + asc valot palaa mittaritaulussa.

    Oireet alkoivat seuraavasti: pesin auton painepesurilla kunnolla ja kanssa pyöräkotelot kanssa.

    Pesun jälkeen kun auto seisoi ulkona 6 tuntia niin sen jälkeen syttyivät mainitut valot palamaan eivätkä enää sitten suostu sammumaan.

    SEARCH:illa etsin ja löysinkin mahdollisia abs-anturin vikoja...

    -autossa toimii kaikki mittarit normaalisti myös nopeusmittari
    -autossa toimii vakionopeussäädin normaalisti
    -navi-tv:n navigointi toimii normaalisti

    ---> ainoastaan abs ei toimi eikä toimi luistonesto

    ---> elikkä ilmeisesti on joku etupyörän abs anturi nyt sitten rikki?

    ---> jos osaa vinkkejä heittää niin mitä kannattaisi ruveta tutkimaan..... vai olisiko vaan mennyt nyt sitten anturinlukupäähän jotain paskaa kun ei pelaa...?
    Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
    Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
    http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

    e39 -530d touring 11/1999
    ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

    Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto
  • Pohjosenjulli
    Bimmer Rookie
    • Jul 2003
    • 86
    • pyhäntä

    #2
    mul käynyt joskus samanlailla, oli kuskin puolen abs anturin johto irronnut asia korjaantui liittimen takasin tökkäämällä.
    e30 316 2d megasquirt+m10b20
    e30 320i cabrio
    e30 325i touring
    ex.e30 318i, e36 320i, e39 523i, e30 320is, e30 325ic, e34 540i, e30 316it med m50b25+mega, e30 320 med m50b25+mega, e39 535, e46 320d.

    Comment

    • casino
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 663
      • Keski-Suomi

      #3
      Ok. Pitää katsoa kun "jaksaa" ja toivoa, että ei ole muuta kuin liitin irti
      Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
      Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
      http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

      e39 -530d touring 11/1999
      ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

      Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

      Comment

      • Vanquish
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 1961
        • Hki

        #4
        Täällä anturi vaihdettu! n 200e. Tosin silloin myöskään vakionopeudensäädin ei toiminut.

        Comment

        • Robi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 7606
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by Vanquish View Post
          Täällä anturi vaihdettu! n 200e. Tosin silloin myöskään vakionopeudensäädin ei toiminut.
          Missä noin kallista on..anturi maksaa noin 100€ ja sen vaihtaa vaikka itse parkkipaikalla tunkin kera. Tuskin missään reilun viiden minuutin hommasta 100€ veloitetaan kuitenkaan.
          Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
          Tiedustelut priva tai 0452210069

          Current
          E61 530d
          E39 530d
          E39 520iA
          E46 330xd
          E28 528i

          Comment

          • Spetke
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 3449
            • Janakkala

            #6
            Originally posted by Robi View Post
            Missä noin kallista on..anturi maksaa noin 100€ ja sen vaihtaa vaikka itse parkkipaikalla tunkin kera. Tuskin missään reilun viiden minuutin hommasta 100€ veloitetaan kuitenkaan.
            Montako olet vaihtanut? kun noin rinta rottingilla huutelet
            -Lähes poikkeuksetta esim E39 taka anturit ovat niin turvoksissa, että tarvitaan todellisia vippaskonsteja niiden irroittamiseen. Ja kaiken lisäksi pitää olla todella varovainen jottei vaurioita laakereissa sijaitsevia kehiä.
            Etu anturit tosin irtoavat huomattavasti helpommin.
            Joten jos kyseessä on taka anturi mikä on ollut tapansa mukaan totaali jumissa niin eipä tuo mainittu veloitus oikeassa korjaamossa mikään liian kova ole ollut. Ja luultavasti tuo mainittu hinta pitää sisällään myöskin vian haun.
            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

            Comment

            • MakeJ
              BTCF Member
              • Jun 2005
              • 323
              • Hml

              #7
              Itsekkin luulin taka absi anturin vaihdon olevat 10min juttu, mutta tuntihan siinä vierähti kun kaivoi vanhan anturin kolostaan palasina. Edestä vaihto onnistuu tosiaan helposti. Motonetissä abs anturi muistaakseni jotain 70 egee.
              E60 535dA LCI -07 M-sport
              E39 530dAT -99 "M-sport"

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9142
                • Oulu

                #8
                Illan OT-kysymyksenä, miksi nimenomaan taka-anturi jumittaa?
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Robi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 7606
                  • Vantaa

                  #9
                  Originally posted by Spetke View Post
                  Montako olet vaihtanut? kun noin rinta rottingilla huutelet
                  -Lähes poikkeuksetta esim E39 taka anturit ovat niin turvoksissa, että tarvitaan todellisia vippaskonsteja niiden irroittamiseen. Ja kaiken lisäksi pitää olla todella varovainen jottei vaurioita laakereissa sijaitsevia kehiä.
                  Etu anturit tosin irtoavat huomattavasti helpommin.
                  Joten jos kyseessä on taka anturi mikä on ollut tapansa mukaan totaali jumissa niin eipä tuo mainittu veloitus oikeassa korjaamossa mikään liian kova ole ollut. Ja luultavasti tuo mainittu hinta pitää sisällään myöskin vian haun.
                  No..onhan noita jokunen vaihdettu vuosien aikana..ollut toi oma e39 vuodesta 2002 niin on noita ehtinyt muutaman mennä. 100€ anturin vaihdosta on mielestäni todella kova hinta kun korjaamoilla hinta on yleensä about 68€/tunti + - 5€ joten 100€ hintaan saa tehdä töitä jo toista tuntia...tänään vaihdoin eteen oikean navan ja säädin toisen puolen käsijarrun..aikaa meni klo 14:15->15..sisältää siis auton ajon talliin, auton nosto noturilla, etupyörä irti, alatukivarret irti, iskari irti alapäästä, jarrusatula irti, jarrulevy irti, napa irti, uusi tilalle, ja roinat takaisin kiinni..takaa pyörä irti ja käsijarrun säätö. Auto ulos hallista ja aikaa meni siis 45 minuuttia. Toki en nyt vaihtanut anturia mutta se olisi vaihtunut kohtalaisen nopeasti samassa yhteydessä. Niin joo..samassa ajassa nollasin myös ABS vikakooditkin mutta se oli toisaalta turhaa kun ei navan vaihdolla vika lähtenyt.
                  Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                  Tiedustelut priva tai 0452210069

                  Current
                  E61 530d
                  E39 530d
                  E39 520iA
                  E46 330xd
                  E28 528i

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9142
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by Robi View Post
                    No..onhan noita jokunen vaihdettu vuosien aikana..ollut toi oma e39 vuodesta 2002 niin on noita ehtinyt muutaman mennä. 100€ anturin vaihdosta on mielestäni todella kova hinta kun korjaamoilla hinta on yleensä about 68€/tunti + - 5€ joten 100€ hintaan saa tehdä töitä jo toista tuntia...tänään vaihdoin eteen oikean navan ja säädin toisen puolen käsijarrun..aikaa meni klo 14:15->15..sisältää siis auton ajon talliin, auton nosto noturilla, etupyörä irti, alatukivarret irti, iskari irti alapäästä, jarrusatula irti, jarrulevy irti, napa irti, uusi tilalle, ja roinat takaisin kiinni..takaa pyörä irti ja käsijarrun säätö. Auto ulos hallista ja aikaa meni siis 45 minuuttia. Toki en nyt vaihtanut anturia mutta se olisi vaihtunut kohtalaisen nopeasti samassa yhteydessä. Niin joo..samassa ajassa nollasin myös ABS vikakooditkin mutta se oli toisaalta turhaa kun ei navan vaihdolla vika lähtenyt.
                    Näitä tapausselostuksia olen muutaman lukenut. Sopiiko tuoda oma kiesi vastaavaa toimenpidettä varten? Sen verran näppärästi vaikuttaa toimenpiteet sujuvan. Jos kaikki tosiaan sujuu noiden aikojen puitteissa kaikkien taiteen sääntöjen mukaan, niin otan kyllä hatun nöyrästi kouraan.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • Robi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2002
                      • 7606
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Näitä tapausselostuksia olen muutaman lukenut. Sopiiko tuoda oma kiesi vastaavaa toimenpidettä varten? Sen verran näppärästi vaikuttaa toimenpiteet sujuvan. Jos kaikki tosiaan sujuu noiden aikojen puitteissa kaikkien taiteen sääntöjen mukaan, niin otan kyllä hatun nöyrästi kouraan.
                      Senkus tuot...mitä pitäis tehdä...toki vikakoodit nollaan Carsoftilla, en BMW:n DIS:llä mutta sillä ei pitäisi olla merkitystä. Sattuu vaan olemaan talli jossa kaikki tarvittavat työkalut kunnon järjstyksessä ja noita bemuja kun olen muutaman purkanut ja jokusenverran jopa kasaillut niin tietää mitä tekee eikä tarvitse ruveta ohjeita lukemaan toisin kuin monissa korjaamoissa. Tarvittavat kiristysmomentit löytyy mm Autodatasta ja ne kulkee läppärillä mukana näppärästi. Se että mä en sisällytä kahvitaukoa johonkin pikkuremppaan saattaa vaikuttaa tohon ajankäyttöön.
                      Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                      Tiedustelut priva tai 0452210069

                      Current
                      E61 530d
                      E39 530d
                      E39 520iA
                      E46 330xd
                      E28 528i

                      Comment

                      • Vanquish
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 1961
                        • Hki

                        #12
                        Originally posted by Robi View Post
                        Missä noin kallista on..anturi maksaa noin 100€ ja sen vaihtaa vaikka itse parkkipaikalla tunkin kera. Tuskin missään reilun viiden minuutin hommasta 100€ veloitetaan kuitenkaan.
                        Ei kuittia ole tässä vieressä mutta osa muistaakseni merkkihintaisena noin120e ja tämän päälle työt + vikakoodien luku.

                        Mutta äärimmäisen hienoa jos läheltä löytyy osaava huolto. Pistetäämpäs mieleen jos myöhemmin tarttee tehrä jotain!

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9142
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by Robi View Post
                          Senkus tuot...mitä pitäis tehdä...toki vikakoodit nollaan Carsoftilla, en BMW:n DIS:llä mutta sillä ei pitäisi olla merkitystä. Sattuu vaan olemaan talli jossa kaikki tarvittavat työkalut kunnon järjstyksessä ja noita bemuja kun olen muutaman purkanut ja jokusenverran jopa kasaillut niin tietää mitä tekee eikä tarvitse ruveta ohjeita lukemaan toisin kuin monissa korjaamoissa. Tarvittavat kiristysmomentit löytyy mm Autodatasta ja ne kulkee läppärillä mukana näppärästi. Se että mä en sisällytä kahvitaukoa johonkin pikkuremppaan saattaa vaikuttaa tohon ajankäyttöön.
                          Pitääpä laittaa korvan taakse, jos sinne kehälle alkaa viettää. Pahimmassa tapauksessa saat minusta alustarassauksissa vittumaisen asiakkaan.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • Valkman
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2006
                            • 712
                            • Helsinki

                            #14
                            Henkselit paukkuu kun omaa autoa osataan ropata asentajia nopeammin, mutta asentajalla onkin kymmenkunta erilaista automallia hallittavana... ja tämäkin pelkästään merkkiliikkeessä. Työstä harvemmin tulee harrastusta...

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎