Announcement

Collapse
No announcement yet.

Faktaa M5 E39 Käyntilämmöistä ("raportti")

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Reeperbahn
    replied
    Originally posted by Reeperbahn View Post
    Mullaki pyörii suunnilleen noissa lukemissa. M5:sissa näyttäs olevan normaalia että nousee hieman lämmöt kun maantieajosta siirrytään nurkkapyörittelyyn. Tästähän heti tietysti säikähtää kun 6-koneellisissa oppinut, että lämpöviisari sojottaa suoraan klo 12, siitä jos liikkuu suuntaan tai toiseen ni jotain on pielessä.

    Kävin ennen oman M5:en ostoa paria muutakin kokeilemassa, ja näissä myös lämmöt heitteli tuolla mainitsemallasi välillä.
    Korjataanpa vähän. Tarkastelin nyt tarkemmin tuota oman auton lämpöä niin matka-ajossa lämmöt 76-77 astetta. Ulkoilman lämpö ollut tänä viikonloppuna 3-4 astetta
    Last edited by Reeperbahn; 13-10-2012, 21:34.

    Leave a comment:


  • Tume
    replied
    Itsellä uusi termari, kesällä lämmöt maantieajossa oli n. 86-87, nyt kun kelit on kylmentynyt niin ei lämpene maantiellä 77 enempää. Kokeilin peittää ilmanottoaukkoja ja nyt on munuaisten aukot ja 80% puskurin aukosta peitossa. Lämpiää tällä systeemillä samoin kuin kesällä. Mutta ihmeen kylmänä tuo pata kyllä käy normaaliajossa.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Nyt kun keskusteletta lämmöistä, niin onkos kukaan kurkannut monikoasteinen termari ämmässä on? Se on 79c, joten kyllä 70c meinaa jo vuotavaa termaria.

    Leave a comment:


  • Reeperbahn
    replied
    Originally posted by joccede View Post
    Taitaa mulla olla termari paskana? Tämmösiä lukemia ilmenee, otin vielä viskon pois varmuuden vuoks.


    Ulkolämpötila 10 astetta

    Kaupunkiajossa:
    Vesi: 81-84
    Öljy: 77

    Maantiellä
    Vesi: 73-74
    Öljy: 73-75
    Mullaki pyörii suunnilleen noissa lukemissa. M5:sissa näyttäs olevan normaalia että nousee hieman lämmöt kun maantieajosta siirrytään nurkkapyörittelyyn. Tästähän heti tietysti säikähtää kun 6-koneellisissa oppinut, että lämpöviisari sojottaa suoraan klo 12, siitä jos liikkuu suuntaan tai toiseen ni jotain on pielessä.

    Kävin ennen oman M5:en ostoa paria muutakin kokeilemassa, ja näissä myös lämmöt heitteli tuolla mainitsemallasi välillä.

    Leave a comment:


  • joccede
    replied
    Taitaa mulla olla termari paskana? Tämmösiä lukemia ilmenee, otin vielä viskon pois varmuuden vuoks.


    Ulkolämpötila 10 astetta

    Kaupunkiajossa:
    Vesi: 81-84
    Öljy: 77

    Maantiellä
    Vesi: 73-74
    Öljy: 73-75

    Leave a comment:


  • Mörö
    replied
    Originally posted by jumbo View Post
    Kellään heittää omia käyntilämpöjä uudehkolla viskokytkimellä?
    Uusi orkkis visko, termari ja vesipumppu. Lämmöt maantiellä 79-81 ilmanlämpötilasta riippuen, kaupungissa 84-87. Lämmöt nousi selvästi muutaman asteen kun vaihdoin castrolin tws.t koneeseen. Mulla mittarista näkee jo asteen muutoksenkin mikä on aikast ärsyttävää. Viskosta voi ottaa käsin kiinni koneen käydessä mutta kun kone on sammutettu lämpimänä ja seissyt hetken niin visko ottaa kiinni.
    Last edited by Mörö; 10-08-2012, 17:07.

    Leave a comment:


  • jumbo
    replied
    Kellään heittää omia käyntilämpöjä uudehkolla viskokytkimellä?

    Leave a comment:


  • jumbo
    replied
    Joo nyt on Sachsin visko vaihdettu ensiasennus behrin tilalle, vanhalla viskolla lämmöt pysyi kuumina päivinä helposti alle 90 asteessa. Nyt tuolla uudella nousi parhaimmillaan muistaakseni 96 asteeseen taajama-ajossa ja muutenkin lämmöt on lähes kokoajan välillä 88-94 astetta. Sähköflekti pyörii aika usein, kun aiemmin muistan kuulleeni sen ainoastaan tykkimäen radalla ajaessa

    Onko vanha visko ollut siis niin juntturassa(humisi kyllä kovasti ja oli tahmea) vai onko tuo saksalainen sachssin tekele nyt noin paska:think On kyllä juurikin oikea visko kyseiseen autoon varaosanumeron perusteella.

    Leave a comment:


  • jumbo
    replied
    Originally posted by Esko View Post
    Mikä on todella kallis? Kyllä tota "alkuperäistä" Hella Behrin tuotosta pitäisi löytyä ihan varaosaliikkeistä. Hinta noin 150€ ilman alennuksia.
    Marmorilla oli orkkis 248e Tilasin olikohan sachs:in ebaysta 155e kuluineen.

    Leave a comment:


  • Esko
    replied
    Originally posted by jumbo View Post
    Tänään huomasin että oman auton viskossa on välystä(lonksuu eteen/taakseppäin), ei varmasti ole normaalia ja uusi pitäisi jostain etsiä. Marmorilla todella kallis ja uutta muualta ei tunnu löytyvän(saa antaa vinkkiä), toinen vaihtoehto olisi sähköinen flekti mitä ainakin RK Automotivelta saa, näistä kellään mitään kokemuksia??
    Mikä on todella kallis? Kyllä tota "alkuperäistä" Hella Behrin tuotosta pitäisi löytyä ihan varaosaliikkeistä. Hinta noin 150€ ilman alennuksia.

    Leave a comment:


  • jumbo
    replied
    Tänään huomasin että oman auton viskossa on välystä(lonksuu eteen/taakseppäin), ei varmasti ole normaalia ja uusi pitäisi jostain etsiä. Marmorilla todella kallis ja uutta muualta ei tunnu löytyvän(saa antaa vinkkiä), toinen vaihtoehto olisi sähköinen flekti mitä ainakin RK Automotivelta saa, näistä kellään mitään kokemuksia??

    Leave a comment:


  • jumbo
    replied
    Originally posted by Mörö View Post
    Mulla on lämpömittari sitten tosi herkkä kun liikkuu jo asteen heitolla. Eiks se pitäis hiukan sentään olla vaimennettu ettei ihan asteen eroa viisarista huomaa?
    Näin ainakin olen itse ymmärtänyt että bmw.n lämpömittarit toimivat juuri noin.

    Leave a comment:


  • Mörö
    replied
    Mulla on lämpömittari sitten tosi herkkä kun liikkuu jo asteen heitolla. Eiks se pitäis hiukan sentään olla vaimennettu ettei ihan asteen eroa viisarista huomaa?

    Leave a comment:


  • jumbo
    replied
    Tänään ajelin hetken ilman viskotuuletinta ja vedenlämmöt oli normaalissa kaupunkiajossa(ei liikennevaloissa seisomista) 94-99 astetta, öljyt puolestaan n.95 astetta.
    Kun taas sitten tuuletin paikallaan vastaavassa ajossa oli vedenlämmöt 84-86 astetta ja öljyt 80-82 astetta. Ulkona oli lämmintä n.24-25 astetta, omat hermot ei ainakaan kestä ajella siis ilman tuota huminatuuletinta

    Vedenlämpömittarin viisari pysyi suoraan ylöspäin kokoajan välillä 85-99 astetta.
    Last edited by jumbo; 11-07-2012, 14:27.

    Leave a comment:


  • jumbo
    replied
    Originally posted by IIIolut View Post
    Mulla lämmöt ajossa 79-80 astetta ja voi nosta kaupungissa tuonne päälle 80 asteen... Olisikohan ollut kaupungissa 84 astetta, minkä joskus bongasin kun kyttäsin lämpöjä.
    Originally posted by jumbo View Post
    87-90 astetta oli tänään jäähdytysnesteet pk-seudulla kun joutu vähän hitaammin ajamaan keskustassa
    Nyt vasta huomasin edelliselta sivulta tuon IIIoluen postauksen, nuo omat lämmöt siis vaikuttaa vähän korkeilta. Matka-ajossa (25c) oli vedenlämmöt 86 astetta ja öljynlämmöt n.82-83 kun eilen tutkailin:think

    Keväisin ja syksyisin kun on viileämpää niin jäähdytysnesteen viisari jää juurikin hieman alle tuon keskikohdan, mikä vaikuttaa taas normaalilta

    Paljonko siulla reekoon on vedenlämmöt jos kaupungissa vedättelee/ajelee ruuhkissa??

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎