Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 herätevirta mistä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gyrus
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 72

    e39 herätevirta mistä?

    Elikkäs mistä saisin otettua helpoiten virran eberin näytölle kun autossa ovat virrat päällä? mielellään läheltä kuskin paikkaa..

    Eli jännite pitäisi tulla piuhaan vain silloin kun virrat ovat autossa päällä..

    Koitin jo haulla etsiä mutta löysin vaan radion ja vahvistimen herätevirran otto paikkoja.

    Tähän asti kello on saanut kokoajan jatkuvan jännitteen. Pitää kuitenkin koittaa muuttaa tämä jos saisi säästettyä akkua joka tykkää kokoajan loppua kesken..
    Last edited by Gyrus; 15-02-2008, 11:10.
    Plymouth Duster -70, BMW 520dx F11 -16
  • humala
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 739
    • Kemi

    #2
    virtalukosta?
    E70 X5 3.0d -07
    E39 530da touring -99
    ex: E36 325i sedan -93

    Comment

    • Makee28
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2003
      • 527
      • Kitee

      #3
      Ei ehkä vastaa kysymykseen, mutta mikä on sen kellon virka sen jälkeen, kun katkaiset siltä jatkuvan virran..? Juokset aina laittamaan autoon virrat päälle, kun haluat käskyttää kellolla lämmitintä? :think

      Comment

      • Gyrus
        Bimmer Rookie
        • Apr 2007
        • 72

        #4
        Originally posted by humala View Post
        virtalukosta?
        virtalukosta mutta mistä sieltä eli mikä pinni tai minkävärinen johto ja vähä tarkennusta et miten pääsen käsiks noihin virtalukon johtoihin..

        ja toiselle vastaajalle.. kyl se niin toimii et siellä kellolla ei tarvi olla näyttö päällä sillon ku virrat on poissa.. kyl se silti lähtee ajastuksen mukaan käyntiin..
        Last edited by Gyrus; 18-02-2008, 09:28.
        Plymouth Duster -70, BMW 520dx F11 -16

        Comment

        • LJN
          Newbiemmer
          • Jan 2008
          • 9

          #5
          Minkä mallinen kello sulla on?
          ex e36 316
          ex E34 520
          ex E39 528 -99
          ex E39 530DA -00
          ex E39 M5 -01
          ex E39 530DAT -04
          ex E53 X5 -02
          E60 535DA

          Comment

          • Gyrus
            Bimmer Rookie
            • Apr 2007
            • 72

            #6
            neliö kello kolmella käynnistys asetuksella, neljä nappia, yksi jokaisessa kulmassa..
            Plymouth Duster -70, BMW 520dx F11 -16

            Comment

            • Noppe
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2006
              • 535
              • Kuopio

              #7
              Eihän siihen kelloon tule kuin virta(punainen), maa(ruskea) ja heräte(keltainen) lämmittimelle (jotaki taustavalo-johtoja taisi tulla kans), eli kyllä siinä pitää olla jatkuva virta, että se toimii ajastuksella.

              edit: taustavalojohto ja kauko-ohjaimen liitäntä.
              Last edited by Noppe; 21-02-2008, 19:01.

              Comment

              • zaci
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2005
                • 459
                • Kuopio

                #8
                Originally posted by Noppe View Post
                Eihän siihen kelloon tule kuin virta, maa ja heräte lämmittimelle (jotaki taustavalo-johtoja taisi tulla kans), eli kyllä siinä pitää olla jatkuva virta, että se toimii ajastuksella.
                Ellei kellossa oo patteria :think? Omasta webaston kellosta häviää kyllä kaikki asetukset jos akkukaapeli on irti tai jännite vajoaa tarpeeks alas..
                BMW F20 120xDa 2016 140kW

                Comment

                • Noppe
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2006
                  • 535
                  • Kuopio

                  #9
                  Originally posted by zaci View Post
                  Ellei kellossa oo patteria :think? Omasta webaston kellosta häviää kyllä kaikki asetukset jos akkukaapeli on irti tai jännite vajoaa tarpeeks alas..
                  Ei ole eberin kellossa pattereita. Webaston kellosta menee näyttö pimeeksi kun ei käytetä, mutta eberin kellossa näkyy (yllätys yllätys) kello koko ajan.

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 9997
                    • KVLA

                    #10
                    Originally posted by Gyrus View Post
                    Elikkäs mistä saisin otettua helpoiten virran eberin näytölle kun autossa ovat virrat päällä? mielellään läheltä kuskin paikkaa..

                    Eli jännite pitäisi tulla piuhaan vain silloin kun virrat ovat autossa päällä..

                    Koitin jo haulla etsiä mutta löysin vaan radion ja vahvistimen herätevirran otto paikkoja.

                    Tähän asti kello on saanut kokoajan jatkuvan jännitteen. Pitää kuitenkin koittaa muuttaa tämä jos saisi säästettyä akkua joka tykkää kokoajan loppua kesken..
                    Pitäisikö tämä käsittää siten,että se on tuo kello,joka akun pitää huonolla hapella?Kyllä se mielestäni johtuu liian pitkistä lämmitysajoista suhteessa ajo/latausaikaan.Tokihan tuollainen polttoainelämmitin muutenkin lyhentää akun ikää.Ei siinä digikellon kulutukset paljon paina.

                    Comment

                    • Gyrus
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2007
                      • 72

                      #11
                      eli kellon kulutuksesta ei nyt ole kyse, ajattelin vain laittaa sen niinkuin ohjeissa lukee eli kellon siniseen johtoon herätevirta niin ainakin manuaalin mukaan kellonajan pitäisi sammua 5 minuuttia virran pois oton jälkeen..

                      akun loppumisen syy on jossain ihan muualla.. tällä hetkellä kokeilussa uusi akku.. Tuo kellon kulutus tuli vain mitattua kun katselin että minne katoaa virrat, mutta turhaa se siellä ohikulkijoille kelloa näyttää vaikka ei paljoa viekään..

                      ei taida olla kellään silti tietoa/viitseliäisyyttä vastata itse kysymykseen. Pitää vissiin jatkossa olla kertomatta mitään lisätietoa, ettei keskustelu lähde väärille teille.
                      Plymouth Duster -70, BMW 520dx F11 -16

                      Comment

                      • Noppe
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2006
                        • 535
                        • Kuopio

                        #12
                        Originally posted by Gyrus View Post
                        eli kellon kulutuksesta ei nyt ole kyse, ajattelin vain laittaa sen niinkuin ohjeissa lukee eli kellon siniseen johtoon herätevirta niin ainakin manuaalin mukaan kellonajan pitäisi sammua 5 minuuttia virran pois oton jälkeen..

                        akun loppumisen syy on jossain ihan muualla.. tällä hetkellä kokeilussa uusi akku.. Tuo kellon kulutus tuli vain mitattua kun katselin että minne katoaa virrat, mutta turhaa se siellä ohikulkijoille kelloa näyttää vaikka ei paljoa viekään..

                        ei taida olla kellään silti tietoa/viitseliäisyyttä vastata itse kysymykseen. Pitää vissiin jatkossa olla kertomatta mitään lisätietoa, ettei keskustelu lähde väärille teille.
                        Yleismittarilla mittaat sieltä virtalukon liittimeltä mihin tulee 12V, kun käännät avaimesta, ja siihen vain semmonen "oksa" sille kellolle. Ja sitten tinaamalla liitokset, eikä mitään rosvoja yms...

                        Comment

                        • jannel
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2002
                          • 283

                          #13
                          Eli vissiinki herätevirralla tarkoitetaan sitä taustavalon syttymistä? Omaan kelloon otin valoherätteen sillälailla että kun eberi kytketään/kytkeytyy päälle niin valo palaa. Joka tapauksessahan valo syttyy aina kun nappeihin koskee. Onko 39:ssä lasin nostimen napit keskikonsolissa? Sinnehän ainaki e34:ssa syttyy valo kun laittaa virrat päälle!

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎