Missäköhän mahtaa olla vika, kun nyt kun taas tuli pakkaset, niin huomasin töistä lähtiessä, että jarrut häviää, muutaman kerran, kun pumppaa jarrua, niin poljin menee aivan kovaksi ja saa tosissaan survoa, että auto jarruttaa, mutta kun ajelee taas vähän matkaa, niin palautuu toimimaan ja kun taas kokoilee samaa pumppauskikkaa, niin poljin menee kovaksi?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 530d jarrut häipyilee
Collapse
X
-
Selvästikin vettä päässyt jarrutehostimen sisälle.
Tuon rakkineen kuivaus ei ilmeisesti niin vaan onnistukaan, vaan jos ongelmasta haluaa kokonaan päästä, niin saattaa olla tehostimen vaihto edessä. Kurkkaa kuskinpuolen raitisilmasuodattimen kotelon alapuolelle, siellä on se jarrutehostin. Katso onko autopesuista tms. jäänyt vettä lillumaan sinne tehostimen ympärille (vedenpoistoreikä tukossa kotelon pohjalla?). Jos tehostin on yltympäriinsä vedessä, se on soromnoo.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Irrota tosiaan se kuskinpuolen raitisilmakotelo. Irrota tehostimelta alipaineletku. Siitä reiästä ohut letku tehostimen pohjalle ja imet mahdolliset vedet pois. Jos tehostimessa on vettä, varaudu jatkossa tehostimen vaihtoon, vaikka tyhjennyksen jälkeen saattaakin elpyä.
Sitten ongelman lähteille. Kaada vaikka lämmintä vettä lokeron pohjalle ja tarkista, että tehostimen alla oleva tyhjennysreikä on auki. Samalla tarkistat raitisilmakotelosta lokasuojaan kulkeutuvan tyhjennyskanavan.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostIrrota tosiaan se kuskinpuolen raitisilmakotelo. Irrota tehostimelta alipaineletku. Siitä reiästä ohut letku tehostimen pohjalle ja imet mahdolliset vedet pois. Jos tehostimessa on vettä, varaudu jatkossa tehostimen vaihtoon, vaikka tyhjennyksen jälkeen saattaakin elpyä.
Sitten ongelman lähteille. Kaada vaikka lämmintä vettä lokeron pohjalle ja tarkista, että tehostimen alla oleva tyhjennysreikä on auki. Samalla tarkistat raitisilmakotelosta lokasuojaan kulkeutuvan tyhjennyskanavan.
Comment
-
Comment