Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d jarrut häipyilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Macc
    Bimmer Rookie
    • Apr 2006
    • 147

    e39 530d jarrut häipyilee

    Missäköhän mahtaa olla vika, kun nyt kun taas tuli pakkaset, niin huomasin töistä lähtiessä, että jarrut häviää, muutaman kerran, kun pumppaa jarrua, niin poljin menee aivan kovaksi ja saa tosissaan survoa, että auto jarruttaa, mutta kun ajelee taas vähän matkaa, niin palautuu toimimaan ja kun taas kokoilee samaa pumppauskikkaa, niin poljin menee kovaksi?
  • Valkman
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 712
    • Helsinki

    #2
    Ilmeisesti on tapauksia ollut vedestä jarrutehostimessa... tämä kannattaa tarkastaa.

    Comment

    • teropa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 3855
      • Oulu

      #3
      Selvästikin vettä päässyt jarrutehostimen sisälle.

      Tuon rakkineen kuivaus ei ilmeisesti niin vaan onnistukaan, vaan jos ongelmasta haluaa kokonaan päästä, niin saattaa olla tehostimen vaihto edessä. Kurkkaa kuskinpuolen raitisilmasuodattimen kotelon alapuolelle, siellä on se jarrutehostin. Katso onko autopesuista tms. jäänyt vettä lillumaan sinne tehostimen ympärille (vedenpoistoreikä tukossa kotelon pohjalla?). Jos tehostin on yltympäriinsä vedessä, se on soromnoo.

      Tero
      E60 520dA M-sport
      ---Ex
      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
      E90 330iA, 325iA, 320dA
      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

      PPL(A)

      Comment

      • Clavurion
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 9159
        • Oulu

        #4
        Irrota tosiaan se kuskinpuolen raitisilmakotelo. Irrota tehostimelta alipaineletku. Siitä reiästä ohut letku tehostimen pohjalle ja imet mahdolliset vedet pois. Jos tehostimessa on vettä, varaudu jatkossa tehostimen vaihtoon, vaikka tyhjennyksen jälkeen saattaakin elpyä.

        Sitten ongelman lähteille. Kaada vaikka lämmintä vettä lokeron pohjalle ja tarkista, että tehostimen alla oleva tyhjennysreikä on auki. Samalla tarkistat raitisilmakotelosta lokasuojaan kulkeutuvan tyhjennyskanavan.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Macc
          Bimmer Rookie
          • Apr 2006
          • 147

          #5
          Originally posted by Clavurion View Post
          Irrota tosiaan se kuskinpuolen raitisilmakotelo. Irrota tehostimelta alipaineletku. Siitä reiästä ohut letku tehostimen pohjalle ja imet mahdolliset vedet pois. Jos tehostimessa on vettä, varaudu jatkossa tehostimen vaihtoon, vaikka tyhjennyksen jälkeen saattaakin elpyä.

          Sitten ongelman lähteille. Kaada vaikka lämmintä vettä lokeron pohjalle ja tarkista, että tehostimen alla oleva tyhjennysreikä on auki. Samalla tarkistat raitisilmakotelosta lokasuojaan kulkeutuvan tyhjennyskanavan.
          Kiitti vinkeistä, pitääpä mennä tutkiskelemaan

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎