Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 540iA Steptronic vuotaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -=DmR=-
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 152
    • Mikkeli

    E39 540iA Steptronic vuotaa

    Huomasin tuossa auton alla toihuillessa että tuosta kyseisestä kumitulpasta vuotaa kohtuullisen paljon öljyä - tipoittain, mutta kuitenkin. Kuuluuko tuon tulpan takana edes olla öljyä? Jos jotain positiivista haluaa tästä hakea, niin sentäs öljy oli kirkasta eikä haissut millekään.
    Minkälaisia korjaustoimenpiteitä tämä aiheuttaa? Laatikko toimii vielä täysin normaalisti ja viimeksi kun auton alla kävin, niin tuosta ei vielä öljyä tullut tai sitten en kiinnittänyt vaan huomiota.
    Jos ja kun öljyä joutuu lisäämään tuonne, niin mistä saisin ostettua oikeata öljyä tuohon, ettei tarvitsis ostaa mitään kymmenien litrojen pöniköitä? Tämä siis mikäli tästä hommasta selviäis pelkällä tulpan vaihdolla - mitä pahoin tosin pelkään ettei selviä. Aina niin huono säkä näiden kanssa.

    Niin ja autohan oli vm. 10/97 ja ajettu nyt 160tkm.

    Last edited by -=DmR=-; 16-02-2008, 13:24.
    BMW 520d F11 LCI
  • UGH!
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 237
    • Nokia

    #2
    Eikös toi oo turbiinikotelo? Ei tuon takana kuulu olla öljyä jollei vuoda turbiinista tai laatikon etustefasta ensin sinne koteloon:think
    sigpic

    Comment

    • -=DmR=-
      Bimmer Rookie
      • Apr 2005
      • 152
      • Mikkeli

      #3
      Originally posted by UGH! View Post
      Eikös toi oo turbiinikotelo? Ei tuon takana kuulu olla öljyä jollei vuoda turbiinista tai laatikon etustefasta ensin sinne koteloon:think
      Jep jep, näin ajattelinkin. Eli vähintäänkin laatikon ottaminen pois on edessä..
      BMW 520d F11 LCI

      Comment

      • jartsa02
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 1131
        • Helsinki

        #4
        Vai onko mahollista että toi on moottoriöljyä .. kun kerran yksi yleinen V8-pannun vika on vuotavat venttiilikopantiivisteen ja se öljy taitaa silloin yleensä valua just tuolta alas.
        BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

        Comment

        • -=DmR=-
          Bimmer Rookie
          • Apr 2005
          • 152
          • Mikkeli

          #5
          Originally posted by jartsa02 View Post
          Vai onko mahollista että toi on moottoriöljyä .. kun kerran yksi yleinen V8-pannun vika on vuotavat venttiilikopantiivisteen ja se öljy taitaa silloin yleensä valua just tuolta alas.
          :think Öö.. Ai siis öljy menee sillon tuonne kopan sisälle?
          BMW 520d F11 LCI

          Comment

          • jartsa02
            BTCF Member
            • Jun 2003
            • 1131
            • Helsinki

            #6
            Ei se sinne sisään taida mennä, mutta se kun sieltä ylhäältä valuu tuon automaatin kopan ympäri ja päätyy loppupelissä tohon kohtaan . Tossa kuvan oikeessa laidassa näyttää olevan kostea öljystä hyvin ylhäällä. Mutta tosta kun ihmettelet onko se laatikko- vai moottoriöljyä nii se vähän valottaa tilannetta .. ainakin automaattiöljy on punertavaa ja haisee kyllä, moottoriöljy taas ei taida niinkään haista.
            BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

            Comment

            • -=DmR=-
              Bimmer Rookie
              • Apr 2005
              • 152
              • Mikkeli

              #7
              Originally posted by jartsa02 View Post
              Ei se sinne sisään taida mennä, mutta se kun sieltä ylhäältä valuu tuon automaatin kopan ympäri ja päätyy loppupelissä tohon kohtaan . Tossa kuvan oikeessa laidassa näyttää olevan kostea öljystä hyvin ylhäällä. Mutta tosta kun ihmettelet onko se laatikko- vai moottoriöljyä nii se vähän valottaa tilannetta .. ainakin automaattiöljy on punertavaa ja haisee kyllä, moottoriöljy taas ei taida niinkään haista.
              Okei, pitääpä lähtee auton alle ihmettelemään lisää. Kiitoksia neuvoista ja vinkeistä.
              BMW 520d F11 LCI

              Comment

              • Stone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 4074
                • Helsinki

                #8
                Moottoriöljyltä vaikuttaisi kuvan perusteella. Venakopat saattaa vuotaa aika reilusti kun tiiviste ja pulttien kumirinkulat ovat kovettuneet..
                E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                VW Pornstarter (työjuhta)
                Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                Finnmaster T8







                Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                Comment

                • -=DmR=-
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2005
                  • 152
                  • Mikkeli

                  #9
                  Noniin, nyt on käyty lisää katselemassa auton alla. Otin tuon tulpan pois tuosta ja sormella koettelin kopan sisältä - kosteaahan siellä on. Ja öljy on väriltään jotenkin vihertävää, täysin hajutonta(ainakin meikäläisen hajuaistille). Moottoriöljyyn kun sitä vertailin öljytikusta niin kyllähän tuo moottoriöljy haisee aivan eri tavalla. Ja en kyllä löytänyt juurikaan mitään valumakohtia tuon kopan sivuilta, kun siis yritin etsiä kohtaa mistä se valuttaisi venttiilikopilta öljyä.. :think

                  Edit: Pitää jotain epätoivoista vielä ajatella.. Voisko moottoriöljy jotenkin tuulen mukana ajossa päästä tuonne kopan sisällekin(vaihdelaatikon alla ei ole siis suojamuovia) ja hävittää moottoriöljylle tyypillistä pakokaasun hajua?

                  Niin ja voisiko joku kertoa miten pystyn nyt tarkistamaan onko laatikolla tarpeeksi öljyä? En oikein tiedä pitääkö koneen olla käynnissä vai sammutettuna, vai miten.. Pitikin ottaa automaattilaatikolla.
                  Last edited by -=DmR=-; 16-02-2008, 15:58.
                  BMW 520d F11 LCI

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10096
                    • KVLA

                    #10
                    Kyllähän se moottoriöljy kopan sisään vuotaa,jos se tihkuu kampiakselin takastefasta.Ei olisi aivan ainutlaatuista.

                    Comment

                    • Stone
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 4074
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by -=DmR=- View Post
                      Pitikin ottaa automaattilaatikolla.
                      Tuskin tuossa nyt mitään suurempaa ole vaikka tulisikin laatikosta tuo öljy ja onhan se steppi kuitenkin mukavuudeltaan eri luokkaa kuin manuaali, toisekseen omat murheensa ne on manuaaliaskissakin kuten esim. kytkimen kesto..
                      E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                      VW Pornstarter (työjuhta)
                      Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                      Finnmaster T8







                      Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                      Comment

                      • -=DmR=-
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2005
                        • 152
                        • Mikkeli

                        #12
                        Juu, mutta tuota, mitenkäs se öljytason tarkastus nyt tapahtuu? Kone käynnissä vai sammutettuna ja tarkastuspropusta pitäs tulla öljyä? Jos ei tule, niin ilmeisesti pitäis lisätä? Vai riittääkö että öljyn pinta tuntuu sormella siinä? Saako jostain ostettua oikeata öljyä pienemmissä erissä? Vihreä lätkä öljypohjassa näemmä oli. :think
                        BMW 520d F11 LCI

                        Comment

                        • E39-530A
                          BTCF Member
                          • Feb 2007
                          • 944
                          • Espoo

                          #13
                          Originally posted by -=DmR=- View Post
                          Juu, mutta tuota, mitenkäs se öljytason tarkastus nyt tapahtuu? Kone käynnissä vai sammutettuna ja tarkastuspropusta pitäs tulla öljyä? Jos ei tule, niin ilmeisesti pitäis lisätä? Vai riittääkö että öljyn pinta tuntuu sormella siinä? Saako jostain ostettua oikeata öljyä pienemmissä erissä? Vihreä lätkä öljypohjassa näemmä oli. :think

                          Aja ensin auto/loota lämpimäksi. Sen piti olla tietyllä lämpötilavälillä, mutta riittää että se on vähintään käden lämpöinen. Joku 50 asetetta voisi olla hyvä. Sitten kone käynnissä vedät rauhallisesti vaihdekaavion läpi ja vatkaat myös steppipuolta. Renkaiden muistaakseni tuli päästä pyörimään. Sitten proppu pois (on tiukassa), ja jos tihkuu niin hyvä. Jos todella kuumaksi olet ajanut ja ei juuri ja juuri tihku, niin saattaa tulla liian vähän. Sitten kun lisäät, niin sen jälkeen sama vaihderuljanssi ja tarkistus.

                          Minulla olisi ylimääräisenä avaamaton litran pullo tuohon vihreäkilpiseen sopivaa öljyä eli Esso ATF LT 71141.
                          E92 335iA -08

                          ---
                          ex E34 540iA -93
                          ex E90 325iA -05
                          ex E39 530iA -00
                          ex Toyota Avensis
                          ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                          Comment

                          • Behemoth
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2006
                            • 561

                            #14
                            Originally posted by Stone View Post
                            Tuskin tuossa nyt mitään suurempaa ole vaikka tulisikin laatikosta tuo öljy ja onhan se steppi kuitenkin mukavuudeltaan eri luokkaa kuin manuaali, toisekseen omat murheensa ne on manuaaliaskissakin kuten esim. kytkimen kesto..
                            Kyllä se jostakin viestittää tuo öljyn tihkuminen. Isännän 5HP24 pukkas öljyä pihalle nii ajot oli ajettu ja nyt odotellaan uutta lootaa Günthereiltä. Ja sitä öljyä ei tullut paljoa pihalle. Laatikkoon koitettiin lisätä öljyä, mutta eipä sinne mennyt juuri mitään, mutta se riitti katkasemaan menohalut siltä lootalta.

                            Ite en ajais metriäkään ennen kun on selvinnyt mistä tippasee ja miksi tippasee. Tuo stepin aukominen on todella kallista puuhaa, jos ei itse ole perillä laatikon sisuskaluista, ja harvassa niitä jotka ovat.
                            Last edited by Behemoth; 16-02-2008, 22:31.
                            E66 730Ld LCI

                            ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

                            Comment

                            • reddewil
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 3015
                              • West Coast

                              #15
                              Jos se oli vihreää, niin jottei olisi kyse ohjaustehostimen öljystä? Omassa pulkassa (e36) on meinaa vihreetä ja kuuluukin olla.
                              Toivotaan ettei sulla ole mitään vakavaa, oli mitä oli...
                              ...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎