Tuli tuossa hommailtua vikakoodien lukemiseen tarvittavat vehkeet ja odotetusti ruutuun pamahti:
Glow system. Mittailin hehkujen releeltä, että kaksi hehkua oli pimeänä. Tosin, tämä on aika
turha toimenpide koska kaikki ne kuitenkin pitää vaihtaa ja harvoin tuolle koodille on jokin
muu aiheuttaja kuin erinäinen määrä rikkinäisiä hehkutulppia.

Hoplaa. Lähtökohtana siis perus 530DA -01. Imusarjan läpät ja EGR poistettu jo viime kesänä. Rullattu 130tkm.

Ensimmäisenä ajat auton täysiin lämpöihin ja siitä suoraan talliin (hanskat on pop, muuten palaa näpit). Sitten akusta piuhat irti, ja moottorin päältä ja edestä suojamuovit pois.

Seuraavaksi raitisilmaputki, putki lähtee vääntämällä kuvan nuolien osoittamasta paikasta kiinnityspanta auki ja pyöräyttäymällä putkea keulasta katsoen vastapäivään.

Itse otin myös raitisilmasuodattimen kotelon kun tarkastin ettei jarrutehostimen alle ole kertynyt lehtiä ja siten vettä. Lähtee helposti, konepellin tiiviste nostamalla pois, konepellin kytkimen piuha irti ja sokka kotelon etureunasta pois. Sitten vain nostamalla koko hökötys pois.


Sitten ahtoletku irti. Pyöräytin tuohon aikoinaan uuden imusarjan laipan, jotta pääsin EGR-venttiilistä ihan totaalisesti eroon (itse putki tukittu ennen egr-jäähdytintä). Ne joilla on EGR vielä olemassa, irroita sen putki laipasta tässä kohtaa.

Toiseen päähän imusarjaa... Irroita nuolen osoittama ahtopaineanturin liitin painamalla rautalankaosaa ja vetämällä. Samalla kannattaa myös irroittaa rail-paineanturin piuha tuosta kiinnipitimestä ettei sitä tule kiskaistua imusarjan mukana.
Glow system. Mittailin hehkujen releeltä, että kaksi hehkua oli pimeänä. Tosin, tämä on aika
turha toimenpide koska kaikki ne kuitenkin pitää vaihtaa ja harvoin tuolle koodille on jokin
muu aiheuttaja kuin erinäinen määrä rikkinäisiä hehkutulppia.

Hoplaa. Lähtökohtana siis perus 530DA -01. Imusarjan läpät ja EGR poistettu jo viime kesänä. Rullattu 130tkm.

Ensimmäisenä ajat auton täysiin lämpöihin ja siitä suoraan talliin (hanskat on pop, muuten palaa näpit). Sitten akusta piuhat irti, ja moottorin päältä ja edestä suojamuovit pois.

Seuraavaksi raitisilmaputki, putki lähtee vääntämällä kuvan nuolien osoittamasta paikasta kiinnityspanta auki ja pyöräyttäymällä putkea keulasta katsoen vastapäivään.

Itse otin myös raitisilmasuodattimen kotelon kun tarkastin ettei jarrutehostimen alle ole kertynyt lehtiä ja siten vettä. Lähtee helposti, konepellin tiiviste nostamalla pois, konepellin kytkimen piuha irti ja sokka kotelon etureunasta pois. Sitten vain nostamalla koko hökötys pois.


Sitten ahtoletku irti. Pyöräytin tuohon aikoinaan uuden imusarjan laipan, jotta pääsin EGR-venttiilistä ihan totaalisesti eroon (itse putki tukittu ennen egr-jäähdytintä). Ne joilla on EGR vielä olemassa, irroita sen putki laipasta tässä kohtaa.

Toiseen päähän imusarjaa... Irroita nuolen osoittama ahtopaineanturin liitin painamalla rautalankaosaa ja vetämällä. Samalla kannattaa myös irroittaa rail-paineanturin piuha tuosta kiinnipitimestä ettei sitä tule kiskaistua imusarjan mukana.
Comment