Announcement

Collapse
No announcement yet.

päästöt pielessä e39

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nikke006
    Bimmer Rookie
    • Feb 2008
    • 70

    päästöt pielessä e39

    elikkä apua ja vinkkejä tarvitaan e39 528 vm1998 päästöjen kanssa!!! kävin tossa konttorilla ja katsastus mies sanoi ettei etes vanhassa taunuksessa ole noin huonot arvot elikkä se valitti CO pitoisuuksista, HC pitoisuuksista molemmat heitti tyhjäkäynnillä ja korkeilla kierroksilla. myös lambda arvot oli pielessä. elikkä mikä mitkä asiat vaikuttaa noihin ja mistä vikaa kannattee ettiä??? onko jollain kokemuksia samasta ongelmasta. mahtaakohan olla kallis remontti edessä??

    laitoin auton ihan paripäivää sitten ja alkaa tuntuu että entinen omistaja oli auton jo käyttäny leimalla ja tiesi remontista oon joutunu jo laittaan sen vänkärin penkin tunnistematon airbagille ja jarrulevyt......
  • juu-das
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2007
    • 756
    • Kuopio

    #2
    lambda anturi? käy lukemassa koodit, turha tuota on arvailla.
    Last edited by juu-das; 18-02-2008, 18:17.

    Comment

    • T.H.O.M.A.S
      Bimmer Rookie
      • Jun 2006
      • 92

      #3
      Ja sitten kun tollasesta autosta on päästötestiä ottamassa niin pitää olla oikeesti moottori ajettu lämpimäksi muuten ei arvot asetu,itellä -97 523 ja viime viikolla katsastelin ja tuli taas todettua tämä asia

      Comment

      • ongelmalapsi
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1063
        • Hämeenlinna

        #4
        Itellä oli kanssa 535 e39:n kanssa se että se piti tosiaan olla kuuma eli vähän aikaa polkea sitä ennen leimalle menoa, että sai päästöt kohilleen
        -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
        -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
        -Voimaa.com Ohjelmoinnit
        -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
        -Ilmastointi huolto alkaen 69€
        Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
        GMC Topkick C6500 rollback -95
        Ford F-350 4X4 Wrecker -97
        E46 330xiA -02
        Chrysler neon -99

        Comment

        • Robi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 7606
          • Vantaa

          #5
          Sama homma mulla...toki mulla kolmetuumanen racekatti niin sa polkea hiukan pidempään...pari minuuttia kun piti kierrokset kolmessa tonnissa niin alkoi menemään päästöt sellaiseksi kun pitää leimalla olla. Eli pikku vinkkinä. Käy jossain pajalla jossa mahdollisesti joku tuttu ja ottaa ne päästöt siellä..jos ei heti mene läpi niin voi surutta lämmitellä katalysaattoria siellä..kun sitten menee päästöistä ottaa sen lapun mukaan katsastukseen ja säästää siellä ne eurot mitä päästömittaus on. Eikä tule ainakaan hylkyä päästöjen puolesta.
          Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
          Tiedustelut priva tai 0452210069

          Current
          E61 530d
          E39 530d
          E39 520iA
          E46 330xd
          E28 528i

          Comment

          • nikke006
            Bimmer Rookie
            • Feb 2008
            • 70

            #6
            jep pitää kokeilla tollasta "halpaa korjausta" kiitos neuvoista kaikille!

            Comment

            • MakeH
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2004
              • 1170
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by Robi View Post
              Käy jossain pajalla jossa mahdollisesti joku tuttu ja ottaa ne päästöt siellä..jos ei heti mene läpi niin voi surutta lämmitellä katalysaattoria siellä..kun sitten menee päästöistä ottaa sen lapun mukaan katsastukseen ja säästää siellä ne eurot mitä päästömittaus on. Eikä tule ainakaan hylkyä päästöjen puolesta.
              Tuotanoinniin eikös nykyisin aika monessa katsastustoimipaikassa mitata päästöt vaikka on lappu mukana, mutta siitä ei veloiteta? Johtuen lähinnä siitä, kun jotkut korjaamot kirjoittelivat päästölapuja autoa näkemättä.

              Eli katti kannattaa olla lämmitettynä katsastukseen mennessä joka tapauksessa.
              Last edited by MakeH; 19-02-2008, 13:26.

              Comment

              • _chris_
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 442
                • Nokia

                #8
                Kyllä ne monella asemalla katsastusmiehet itsekin käyttävät putket kuumaksi, jos ei muuten näytä läpi menevän.
                BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
                Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

                Comment

                • Vehkis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2007
                  • 1441
                  • Turku

                  #9
                  Originally posted by MakeH View Post
                  Tuotanoinniin eikös nykyisin aika monessa katsastustoimipaikassa mitata päästöt vaikka on lappu mukana, mutta siitä ei veloiteta? Johtuen lähinnä siitä, kun jotkut korjaamot kirjoittelivat päästölapuja autoa näkemättä.

                  Eli katti kannattaa olla lämmitettynä katsastukseen mennessä joka tapauksessa.
                  Joo kyllähän ne voi ottaa,mutta sille korjaamolle joka on sen päästölapun kirjoittanut voi tulla pikku sakot...(en nyt varma ole niistä sakoista,mutta kyllä siitä varmaan jotain sanktioita tulee)
                  Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
                  ex E39 535iA -97
                  sekä x määrä riisikippoja


                  Kesäautona toimii vw kupla -65

                  Comment

                  • nikke006
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2008
                    • 70

                    #10
                    ei auttanu tuo auton kuumaksi ajaminen noihin päästöihin. on varmaa pakko kokeilla tota lambda anturin vaihtoo. oli muutamassa 325 e36 näköjään ollu samanlaiset arvot ja oli korjautunu ton vaihdolla.... mut ensitte tiiä??? eihän tuo tarvike osa maksa ku 60euroo.

                    Comment

                    • MakeH
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2004
                      • 1170
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by Vehkis View Post
                      Joo kyllähän ne voi ottaa,mutta sille korjaamolle joka on sen päästölapun kirjoittanut voi tulla pikku sakot...(en nyt varma ole niistä sakoista,mutta kyllä siitä varmaan jotain sanktioita tulee)
                      Ennyt ole varma, mutta varmaan tulee tai tuotaniin voi olla tulemattakin tai mitensennyt ottaa!

                      Comment

                      • Vehkis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 1441
                        • Turku

                        #12
                        Originally posted by nikke006 View Post
                        ei auttanu tuo auton kuumaksi ajaminen noihin päästöihin. on varmaa pakko kokeilla tota lambda anturin vaihtoo. oli muutamassa 325 e36 näköjään ollu samanlaiset arvot ja oli korjautunu ton vaihdolla.... mut ensitte tiiä??? eihän tuo tarvike osa maksa ku 60euroo.
                        Voi olla myös katti ontto.Hc arvot oli omassa pirssisäkin korkeat,kun oli toinen katti paskana..
                        Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
                        ex E39 535iA -97
                        sekä x määrä riisikippoja


                        Kesäautona toimii vw kupla -65

                        Comment

                        • juu-das
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2007
                          • 756
                          • Kuopio

                          #13
                          omasta sai kyllä ihan hyvät arvot ilman mitään älyttömiä kierrättelyjä.

                          oisko sulla katti tiensä päässä, tai se lambda.

                          Comment

                          • mikron
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 2170
                            • Himas

                            #14
                            Originally posted by nikke006 View Post
                            eihän tuo tarvike osa maksa ku 60euroo.
                            Mistä saa tohon hintaan? Motonetissä maksaa 109,90 euroo, ja ainakin 523:sessa on kaksi lambdaa.

                            RUISKUPUMPPU/RUISKUN OSAT BMW 500-SARJA E39 96--03
                            523/528 Lambda-anturi jos Titania/4 johtoa. . . . . . . . . 28-3420 109.90 ???



                            Ja sen verran noista Motonetin lambdoista M52B25/B28 -koneisiin, että ne on NTK:n valmistamia, made in japan. Ja alkuperäinen Siemens on myöskin NTK made in japan.
                            F11 530dA xDrive M-sport -13
                            Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                            Ex: E38 740iA -98
                            Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                            Ex: E39 523i -96
                            Ex: E34 520i -89

                            Comment

                            • Robi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2002
                              • 7606
                              • Vantaa

                              #15
                              Originally posted by MakeH View Post
                              Tuotanoinniin eikös nykyisin aika monessa katsastustoimipaikassa mitata päästöt vaikka on lappu mukana, mutta siitä ei veloiteta? Johtuen lähinnä siitä, kun jotkut korjaamot kirjoittelivat päästölapuja autoa näkemättä.

                              Eli katti kannattaa olla lämmitettynä katsastukseen mennessä joka tapauksessa.
                              Ei ne ota...siis jos lapussa on leima ja se on virallisessa mestassa otettu niin ei kukaan ihmettele..toki voi pistokokeina testata joskus mutta maksaa siitä ei tarvitse. Toki mitään kusetusyrittystä ei kannata kokeilla jokun muun auton päästöillä tms. Eli jos ei se oma mene millään läpi niin kannattaahan se kuntoon laittaa jokatapauksessa. On vaan huomattavasti halvempaa heittää kaverille sixpäkin verran kuin maksaa konttorille..mitä lie nykyään...muutaman kymppiä...varsinkin jos katti on kylmä eikä se suostu konttorilla menemään läpi.
                              Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                              Tiedustelut priva tai 0452210069

                              Current
                              E61 530d
                              E39 530d
                              E39 520iA
                              E46 330xd
                              E28 528i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎