E39 ovien sulkeutumisongelma pakkasella

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • himonussija
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 392
    • Finland

    E39 ovien sulkeutumisongelma pakkasella

    Ostin nykyisen E39:n viime kesänä ja edellinen omistaja oli käyttänyt auton jossain tehoputsauksessa jossa esim. kaikki ovien ympärykset oli pesty höyrypesurilla. No tietysti ne olivat pesseet myös kaiken rasvan ja öljyn lukkojen osista ja koko talven olen vitutuksessa taistellut ovien kanssa. Aina kun on yli 10 astetta pakkasta (ja etenkin autopesussa käynnin jälkeen) niin joku ovista ei tykkää mennä kiinni vaan pomppaa auki kun sitä yrittää sulkea. Aamulla oli taas sama tilanne ja meinasi perse revetä kun taistelin takaoven kanssa!

    Mitähän osia ovista pitäisi öljytä että tuosta ongelmasta pääsee eroon? Pitääkö oviverhoiluja purkaa? Olen spray lukkosulaa työntänyt lukko-osiin sen mitä niihin päältä päin ja avaimen reiästä pystyy mutta ei tunnu siltikään auttavan. Hävettää noita ovia paiskoa jossain marketin parkkipaikallakin kun kaikki kääntyy katsomaan että mitä se tuota autoa teloo
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    #2
    E39 528iA

    Comment

    • Valkman
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2006
      • 712
      • Helsinki

      #3
      Vanhassa -96 E39:ssä oli ongelmia aina pesujen jälkeen, jolloin ovet ei menneet kiinni... puolestaan -99 E39:ssä ei ole KOSKAAN ollut mitään ongelmia vaikka autopesussa on käytetty pakkassäällä.. mahtoiko jotain kehitystä tapahtua tuonkin osalta -98 vuoden lopulla vai onko kyse vaan yksilöeroista... :think

      Comment

      • Jarde
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2005
        • 447
        • Oulu

        #4
        Originally posted by Valkman View Post
        Vanhassa -96 E39:ssä oli ongelmia aina pesujen jälkeen, jolloin ovet ei menneet kiinni... puolestaan -99 E39:ssä ei ole KOSKAAN ollut mitään ongelmia vaikka autopesussa on käytetty pakkassäällä.. mahtoiko jotain kehitystä tapahtua tuonkin osalta -98 vuoden lopulla vai onko kyse vaan yksilöeroista... :think
        Varmaan yksilö eroja, mulla ei ole vielä 3 vuoden aikana ollut mitään ongelmia -96 E39 lukkojen kanssa, vaikka aika ahkerasti on pesty talvellakin(koputellaan puuta). Tosin avaimella en ole kokeillut avata lukkoja.
        E46 320d sedan vm-02
        museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68

        Comment

        • arska84
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 1355
          • Seinäjoki

          #5
          Kannattaa vaan suihkuttaa aseöljyä avaimenreijästä ja sinne lukkomekanismiin mikä on oven päädyssä Ite oon kans tälläisen homman tehnyt ja ei oo onneksi ollu lukkojen kanssa mitään ongelmaa. Ex volkkarissa tota ongelmaa oli ihan tarpeeksi
          BMW PREMIUM

          BMW E46 318

          Comment

          • Flamey
            Bimmer Rookie
            • Jan 2008
            • 69
            • Vaasa

            #6
            Originally posted by himonussija View Post
            Ostin nykyisen E39:n viime kesänä ja edellinen omistaja oli käyttänyt auton jossain tehoputsauksessa jossa esim. kaikki ovien ympärykset oli pesty höyrypesurilla. No tietysti ne olivat pesseet myös kaiken rasvan ja öljyn lukkojen osista ja koko talven olen vitutuksessa taistellut ovien kanssa. Aina kun on yli 10 astetta pakkasta (ja etenkin autopesussa käynnin jälkeen) niin joku ovista ei tykkää mennä kiinni vaan pomppaa auki kun sitä yrittää sulkea. Aamulla oli taas sama tilanne ja meinasi perse revetä kun taistelin takaoven kanssa!

            Mitähän osia ovista pitäisi öljytä että tuosta ongelmasta pääsee eroon? Pitääkö oviverhoiluja purkaa? Olen spray lukkosulaa työntänyt lukko-osiin sen mitä niihin päältä päin ja avaimen reiästä pystyy mutta ei tunnu siltikään auttavan. Hävettää noita ovia paiskoa jossain marketin parkkipaikallakin kun kaikki kääntyy katsomaan että mitä se tuota autoa teloo
            Tervetuloa kerhoon tosiaan aseöljyä lukkomekanismiin runsaasti, muutamaan otteeseenkin tarvittaessa. Ja samalla kun sitä sinne änkee niin laitat oven kiinni ja auki parikymmentä kertaa niin se öljy löytää paikkansa. Aseöljyä löytyy ihan Prismasta eikä maksa paljoa. Toisekseen mulla on jatkojohto ja hiustenkuivaaja vakiovarusteena takakontissa, ei tartte ku 30s poohata luukomekanismiin oven päädystä päin niin jo toimii. Jännä juttu sinänsä että takaovissa ei kummassakaan tätä ongelmaa, etuovissa molemmissa!

            Oviverhoilua purkamalla ei pääse juurikaan sen paremmin lukkoon käsiksi, muistaakseni.
            \\ -98 E39 528iA //

            Comment

            • Nonii
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2005
              • 209
              • Jyväskylä

              #7
              Oviverhoilua purkamalla ei pääse juurikaan sen paremmin lukkoon käsiksi, muistaakseni.[/QUOTE]

              Tiedän että kun purat oviverhoilun ja otat äänieriste huovan pois niin koko lukkomekanismi näkyy ja sen voi rasvata todella hyvin. Katsoppa vaikka kuva oven sisältä. Kuva löytyy tuolta:




              ja sieltä viimeinen sivu
              Nykyinen: W204 220 CDI T

              Ex:

              Octavia RS
              E39 523
              E30 324
              E30 316

              Comment

              • Flamey
                Bimmer Rookie
                • Jan 2008
                • 69
                • Vaasa

                #8
                Originally posted by _Dexi
                tosiaan turhaan otin ovipahvini irti ja huomasin että sieltä joutuisi purkamaan pirusti että pääsisi lukkoon käsiksi, ja muun hyvän lisäksi se lukkomekanismi on kuoren sisällä sieltä oven sisäpuolelta, eli se pitäisi kokonaan ilmeisesti irrottaa ovesta, ja purkaa yksikkönä.
                Lainasin vain tuota toisesta threadistä, mikä nyt sitten on helppo purkaa ja mikä ei, tahi mistä siihen lukkoon pääsee hyvin käsiksi tai ei, suhteellista.

                Helpointa lienee kun kokeilee ensin aseöljyä "ulkoisesti nautittuna" ja sitten siirtyy tähystyslinjalle jos se ei auta
                \\ -98 E39 528iA //

                Comment

                • himonussija
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2005
                  • 392
                  • Finland

                  #9
                  Kylläpä kuullostaa tutulta! Mökiltä ajelin tuossa joku aika sitten kotiin päin, niin lähtiessä kuskin ovi ei mennyt kiinni vaan pomppasi aina auki. Sitten painoin ovet lukkoon keskikonsolin napista ja vedin oven taas kiinni. Tällä kertaa se myös pysyi kiinni kunnes auto lämpeni. Luulin jo että pitää könytä pelkääjän ovesta kun kotiin pääsee mutta ei onneksi.

                  Kyllä siellä rasvan puutetta tuntuu ja näkyy olevan. On niin totaalisesti putsattu rasvasta kaikki osat että... Pitää tuota aseöljyä käydä ostamassa ja heittää kunnon vellit noihin lukkomekanismeihin.

                  Tuossa äskettäin selvisin taas tilanteesta kun puhalsin hiustenkuivaajalla lukkoa noin 10 sekunnin ajan

                  Comment

                  • Flamey
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2008
                    • 69
                    • Vaasa

                    #10
                    Originally posted by himonussija View Post
                    Tuossa äskettäin selvisin taas tilanteesta kun puhalsin hiustenkuivaajalla lukkoa noin 10 sekunnin ajan
                    Syö miestä kun vierestä lähtee vanha saabbi ilman ongelmia ja itse puhaltelee ovea kohmeesta
                    \\ -98 E39 528iA //

                    Comment

                    • MarcusV
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2007
                      • 147
                      • Espoo

                      #11
                      On kyllä maailman vittumaisin asia Olen huomannut saman e39:ssä.
                      Pahin oli kyllä kun jouduin aikoinaan sitomaan kasipätkän oven turvavyöllä yöksi kiinni kun kävi edellämainitut pesun jälkeen. Karmittomat ovet vielä.jne. Vitutti

                      Comment

                      • himonussija
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2005
                        • 392
                        • Finland

                        #12
                        Noniin, kävin eilen ostamassa aseöljyä ja heitin kunnon vellit lukkojen osiin. Purkissa lukee pakkasenkesto -50C niin katsotaan nyt miten pelaa!

                        Comment

                        • Flamey
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2008
                          • 69
                          • Vaasa

                          #13
                          Originally posted by himonussija View Post
                          Noniin, kävin eilen ostamassa aseöljyä ja heitin kunnon vellit lukkojen osiin. Purkissa lukee pakkasenkesto -50C niin katsotaan nyt miten pelaa!
                          Jos ajat autolla joka päivä niin ei sitten mitään, mutta jos se seisoo useampia päiviä kuten allekirjoittaneella lyhyen työmatkan takia, kannattanee käydä melkein päivittäin varsinkin pakkasilla availemassa ovia jotta lukot pysyykin toiminnassa Ja käsittelyhän kannattaa tehdä pariinkin otteeseen.
                          \\ -98 E39 528iA //

                          Comment

                          Working...
                          X